اخبار داغ

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری:

محله باغ نشاط با وجود نزدیکی به قزوین از امکانات شهری محروم است

محله باغ نشاط با وجود نزدیکی به قزوین از امکانات شهری محروم است
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین با اشاره به وضعیت نامناسب ناحیه منفصل شهری محله باغ‌نشاط گفت: این محله با وجود اینکه در چند کیلومتری شهر قزوین قرار گرفته از بسیاری از امکانات محروم است به طوری‌که طی چند سال اخیر هیچ پیشرفتی نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، حجت‌الاسلام محمد حیدری در کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری (حاشیه نشینی) استان قزوین که ظهر امروز با حضور نماینده‌های دستگاه‌های متولی در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها با حاشیه نشینی درگیر هستند و با وجود اتخاذ اعتبارات بالا اما همچنان برنامه‌ها برای مقابله با این موضوع پیش نرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

وی افزود: در سال جاری ۲ برنامه برای پیشگیری از حاشیه نشینی از مبدا روستاها که علت اصلی افزایش جمعیت حاشیه‌نشینی است و مدیریت مقصد یعنی همان مناطق حاشیه نشین به استان‌ها ابلاغ شده است؛ عدم اجرای مصوبات کارگروه مدیران مسئولیت مدنی دارد.

,

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین با اشاره به ساختار نامناسب برخی محلات در مرکز شهر قزوین بیان کرد: متاسفانه در برخی از مناطق شهری مردم به علت عدم زیرساخت مناسب و آسیب‌هایی که وجود دارد رغبتی برای ساکن شدن ندارند.

,

حیدری با اشاره به وضعیت نامناسب ناحیه منفصل شهری محله باغ‌نشاط گفت: این محله با وجود اینکه در چند کیلومتری شهر قزوین قرار گرفته از بسیاری از امکانات محروم است به طوری‌که طی چند سال اخیر هیچ  پیشرفتی نداشته است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از انقلاب توجه چندانی در زمینه توانمندسازی محلات صورت نگرفته به طوریکه بیشتر به صنعت پرداختیم و از آسیب‌های اجتماعی غافل بودیم اما از دهه ۸۰ به بعد این موضوع با جدیت در حال رسیدگی است و دستورالعمل‌های متعددی در این زمینه صادر شده است.

,

حیدری ابراز کرد: متاسفانه سیاست زدگی در خیلی از ادارات ما موجب رخوت شده و اراده کافی برای پیشگیری از توسعه و گسترش مناطق حاشیه نشین وجود ندارد.

,

این مسئول اضافه کرد:باید با برنامه‌ریزی لازم را برای جلوگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد صورت گیرد تا در آینده با با این چالش که کنون و منشا آسیب‌های اجتماعی است مواجه نشویم.

,

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان قزوین گفت: قزوین یک استان مهاجر پذیر به‌ویژه از استان‌های دیگر است؛ لذا برای جلوگیری از بافت‌های ناکارآمد در مرکز استان باید تمرکز بیشتر را در محلات قدیمی قرار دهیمچراکه این محلات منشا آسیب‌های نظیر خیرد و فروش مواد مخدر است.

,

وی در پایان گفت: مناطق آسیب‌پذیر باید شناسایی شوند و این مناطق را باید به ستاد بازآفرینی شهری ابلاغ کنیم تا برنامه‌ریزی لازم در این خصوص صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه