اخبار داغ

انتشار قیمت روزانه ١٠٠کالای اساسی بر روی تلفن همراه

انتشار قیمت روزانه ١٠٠کالای اساسی بر روی تلفن همراه
معاون وزیر صنعت گفت: سامانه اطلاع رسانی قیمت کالاها بر روی تلفن همراه به زودی منتشر خواهد شد و در این سامانه قیمت بیش از ۱۰۰ کالا روزانه هم قیمت کف بازار و هم قیمت عرف توسط این سامانه به صورت آنلاین منتشر خواهد شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اتاق اصناف ایران، دومین نشست هم اندیشی روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان با حضور قائم مقام وزیر صمت و رییس تعزیزات حکومتی و رئیس اتاق اصناف ایران و مدیران بازرسی و نظارت مراکز استان‌ها برگزار شد که در این مراسم قائم مقام وزیر صمت اظهار کرد: شرایط امروز اقتصاد کشور با ۲۰ سال پیش متفاوت است و در شرایط امروز تنوع کالاها و سطح انتظارات مردم و ورود تکنولوژی و تغییر روش‌های نظارت و کنترل بازار متفاوت رشد داشته است و امروز اصناف مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور و حامی تولید هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی تصریح کرد: ۳ میلیون واحد صنفی و ۷ هزار اتحادیه و ۴۰۰ اتاق اصناف در کشور دارای بیش از ۶ الی ۸ میلیون شغل مستقیم هستند که بیش از ۱۷ درصد تولید ناخالص ملی برعهده اصناف است.
,
 
,
مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه ۸۷ درصد بخش ارزش بر افزوده خدمات بر عهده اصناف است، افزود: کنترل بازار بدون اصناف غیر ممکن است.
,
 
,
وی تصریح کرد: حفظ آرامش بازار مهمترین هدف نظارت بر بازار در شرایط فعلی است و حفظ مردم بازار در گرو آرامش بازار است.
,
 
,
قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه تولید امروز در نوک پیکان اقتصاد کشور قرار دارد، اظهار کرد: دشمنان کشور سعی در زدن اقتصاد کشور دارند و باید تلاش کنیم تا تولید ارتقا پیدا کند و همچنین تنطیم بازار متوقف نشود.
,
 
,
وی با بیان اینکه تولید به منظور حفظ اشتغال و توان سطح صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: امروز حفظ اشتغال مهمترین مساله در اقتصاد کشور است.
,
 
,
مدرس خیابانی با اشاره به اینکه امروز دشمنان واهمه دارند تا کالای داخلی تبلیغ نشود، بیان داشت: اصناف مهمترین شبکه اطلاع رسانی در کشور هستند که می‌توانند کالای ایرانی را تبلیغ کنند و سعی کنند بیشتر مبادرت به فروش کالای داخلی داشته باشند.
,
 
,
وی با تاکید بر حمایت از تولید ملی کشور خاطر نشان کرد: تولید نباید متوقف شود و باید بیش از پیش اشتغال مولد داشته باشیم.
,
 
,
مدرس خیابانی افزود: شبکه عرضه و توزیع کالا می‌توانند نقش موثری در تبلیغ و برند سازی کالاهای ایرانی داشته باشند و در این راستا باید تلاش کرد تا جلوی واردات کالاهای که مشابه تولید در داخل دارند گرفته شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه امروز در راستای حمایت از تولید داخلی نیاز به معرفی قهرمان داریم، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی کشور باید تولیدکنندگانی که در سخت‌ترین شرایط و با توجه به تحریم کالای ایرانی را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب روانه بازار می‌کنند به عنوان قهرمانان عرصه اقتصادی معرفی شوند تا الگویی برای دیگر تولیدکنندگان باشند.
,
 
,
قائم مقام وزیر صمت افزود: امروز شاهد افزایش هزینه‌های مبادله‌ای هستیم که بخشی از این هزینه‌ها ناشی از افزایش قیمت نرخ ارز است و باید تلاش کنیم با اصلاح شبکه توزیع از طریق اصناف شوک قیمتی در حوزه تامین کالاهای اساسی نداشته باشیم.
,
 
,
مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه در تامین کالای اساسی به اندازه نیاز جامعه صورت گرفته است، گفت: ۹۰ درصد کالاهای اساسی در کشور تهیه و توزیع می‌شود و بخش کمی از نیاز کالایی در داخل از طریق واردات تامین می‌شود.
,
 
,
وی تصریح کرد: در شبکه توزیع و تامین اصلاح و نوین سازی انجام گرفته است و باید این حوزه ارتقا یابد و هدف ما کاهش قیمت مصرف کننده و هزینه‌های مبادله‌ای کالا است.
,
 
,
مدرس خیابانی در خصوص اهمیت بحث بازرسی و نظارت افزود: اصل نظارت در کشور با حاکمیت است و نظارت باید بر مبنای روش‌های نوین باشد و نظارت سنتی دیگر جواب نمی‌دهد و در حال حاضر مهمترین کمک در بخش بازرسی و نظارت اتاق‌های اصناف هستند.
,
 
,
وی تاکید کرد: دولت باید ابزارهای بازرسی و نظارت و تامین بودجه بازرسی را برای اتاق‌های اصناف انجام دهد و تبصره ۷ ماده ۷۲ در راستای یک سوم سهم اصناف از محل جرایم تعزیرات به اصناف اختصاص داده شود تا اتاق‌های اصناف نیز بهتر بتوانند کار بازرسی و نظارت را انجام دهند.
,
 
,
مدرس خیابانی افزود: سامانه اطلاع رسانی قیمت کالاها بر روی تلفن همراه به زودی منتشر خواهد شد و در این سامانه قیمت بیش از ۱۰۰ کالا روزانه هم قیمت کف بازار و هم قیمت عرف توسط این سامانه به صورت آنلاین منتشر خواهد شد که این اطلا رسانی کمک بسیار موثری را در تنظیم بازار خواهد داشت.
,
 
,
وی تاکید کرد: بحث درج قیمت در تمام دنیا به عنوان یک اصل محسوب می‌شود و باید تلاش کنیم ابتدایی‌ترین حقوق مصرف کننده که دانستن نرخ قیمت‌ها است، را توسط واحدهای صنفی رعایت کنیم.
,
 
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه