اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

شباهت اصلاح‌طلبان با ترامپ/ جهان‎‌‌آبادی خطاب به قدوسی: اجداد شما از افغانستان حمله کردند!/ عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان: پیگیری می‌کنیم

شباهت اصلاح‌طلبان با ترامپ/ جهان‎‌‌آبادی خطاب به  قدوسی: اجداد شما از افغانستان حمله کردند!/ عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان: پیگیری می‌کنیم
در نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی در هفته جاری، نمایندگان شاهد سخنان عجیب عضو حزب کارگزاران و نماینده اصلاح‌طلب تربت جام بودند که جواد کریمی قدوسی را خطاب قرار داد و به او اهانت‌های نژاد پرستانه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی در هفته جاری، نمایندگان شاهد سخنان عجیب عضو حزب کارگزاران و نماینده اصلاح‌طلب تربت جام بودند که جواد کریمی قدوسی را خطاب قرار داد و به او اهانت‌های نژاد پرستانه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اگرچه  این رفتار از نمایندگان مجلس به خصوص کسانی که با برچسب اصلاح‌طلبی وارد قوه مقننه شده‌اند، مسبوق به سابقه است و بارها شاهد اهانت‌های مختلف از این جمعیت بوده‌ایم.

,

در جلسه روز یکشنبه مجلس جلیل رحیمی جهان‌آبادی، خطاب به جواد کریمی قدوسی، نماینده اصولگرای مشهد گفت: «طالبان یک قیف داشت که بر ریش مردان می‌گرفت ببیند اندازه ریش آنها استاندارد است یا نه! مردم را کتکمی‌زد اگر ریش با آن قیف طالبان استاندارد نبود. شما چکاره مملکت هستید که به وزیر، به رئیس جمهور و حالا به نماینده مردم در مجلس می‌تازید و ما را غیرانقلابی می‌نامید و خطاب می‌کنید؟». وی به همین مقدار کفایت نکرد و ادامه داد: «شما به شهر تربت جام آمدید و به مردم گفته‌اید نماینده شما انقلابی نیست و نامه جمع کنید تا رد صلاحیت شود. آقای کریمی قدوسی آن زمانی که اجداد شما بستگان شما از افغانستان به ایران حمله می‌کردند ما ایرانی بودیم و از ایران دفاع می‌کردیم».

,

پس از این سخنان واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی شکل گرفت. علی علیزاده کارشناس مسائل سیاسی در شبکه بی‌بی‌سی فارسی در صفحه اینستاگرام خود ضمن پخش فیلم اظهارات رحیمی جهان‌آبادی نوشت: «سخن رحیمی جهان‌آبادی رسماً سخنی نژادپرستانه است. هفته پیش دونالد ترامپ هم به ایلهان عمر زن جوان مسلمان و محجبه که در سومالی به دنیا آمده اما تابعیت آمریکایی دارد و عضو کنگره شده گفت برگردد به همان جایی که در آن به دنیا آمده. و تمام دنیا این سخن را نشانه واضح نژادپرستی متعفن دونالد ترامپ دانست و از آن ابراز انزجار کرد. و تازه ترامپ رییس جمهوری امپراطوری سلطه‌گر آمریکا بود و نه نماینده مجلس برآمده از انقلاب مردم ایران. چه شد که از (امام) خمینی و طالقانی و انقلاب اسلامی که همه انسانها را به یک چشم نگاه می‌کرد رسیدیم به امثال رحیمی جهان‌آبادی و گفتار ملی گرایی نژادپرستانه‌شان؟ باید به رحیمی جهان‌آبادی گفت که وقتی امثال تو روی صندلی راحت مجلس لمیده بودید، جوانانی با اصل و نسب افغانستانی داشتند برای امنیت تو و خانواده‌ات و حفظ مرزهای ایران در سوریه شهید می‌شدند. و این جوانان اگر زمانی تصمیم بگیرند تابعیت ایرانی بگیرند از صدها ایرانی مثل تو ایرانی‌ترند و حق بیشتری بر این وطن دارند».

,

در همین راستا با علیرضا سلیمی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس نیز گفتگو کردیم که اینطور بیان کرد: «به نظرم نمایندگان باید بر سخنان خود دقت بیشتری داشته باشند و فکر نکنند هرطور دلشان خواست می‌توانند صحبت کنند. در صورتی که  آقای قدوسی مسئله توهین به خودشان را در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح کنند ما نیز در این هیات بررسی‌های لازم را خواهیم کرد و نتیجه آن را در صورت نیاز به قوه قضائیه ارائه خواهیم کرد. البته باید در نظر داشته باشیم که آیین نامه اجرایی دست ما را بسته است و نمی‌توانیم شخصاً با نمایندگان برخورد کنیم».

,

رفتار ناشایست امثال جهان آبادی‌ها از جایی شکل می‌گیرد که رئیس جمهور برآمده از دل همین‌ها به منتقدان خود نسبت‌های ناروا می‌دهد و آنها را دروغگو، بیسواد، لایق درک و امثال آن می‌داند. این دوره از مجلس گذشت و متاسفانه ما شاهد چنین رفتارهایی در این دوران بودیم، امید است که برای دوره بعد نمایندگانی شایسته نظام اسلامی از سوی مردم انتخاب شوند و مایه چشم روشنی ملت باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه