اخبار داغ

رئیس اداره ارشاد بابلسر:

گذرگاه فرهنگ و هنر در بابلسر ایجاد می‌شود

گذرگاه فرهنگ و هنر در بابلسر ایجاد می‌شود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر با اشاره به اینکه گذرگاه فرهنگ و هنر در بابلسر ایجاد می‌شود گفت: شهرداری و شورای شهر نسبت به اجرای طرح‌های فرهنگی در سواحل کم‌کاری می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت‌الله یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: حدود 10 ماه است که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر درحال فعالیت هستم و مهمترین مشکلی که در این اداره وجود دارد منابع انسانی است و این امر درحالی رخ می‌دهد که حجم کار بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه بابلسر به عنوان یک شهر توریستی، فرهنگی و مذهبی و علمی و دانشگاهی دارای ظرفیت بسیار زیاد کارهای فرهنگی و هنری است خاطرنشان کرد: باتوجه به حجم کارهای بالا در این شهرستان لازم است که تعداد نیروهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش پیدا کند تا بتوانند بازدهی کافی را داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر تصریح کرد: درحالی که ارتباط اصحاب فرهنگ و هنر با این اداره به صورت کامل قطع شده بود اما با دعوت از این قشر و برگزاری نشست تلاش کردیم تا ارتباط بیشتری بین اهالی فرهنگ و هنر با اداره ایجاد شود.

یوسفی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید با مشارکت و خرد جمعی انجام شود، گفت: تلاش شد تا انجمن‌های فرهنگی و هنری دوباره احیا شود چراکه مشاهده می‌شد که ارتباط زیادی بین انجمن‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز تعامل مشترک خوبی از سوی شهرداری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بابلسر وجود ندارد یادآور شد: انتظار تعامل بیشتری با شهرداری داریم که هنوز محقق نشده است.

این مسئول تاکید کرد: کار فرهنگی و هنری بدون حمایت دستگاه‌های دیگر به‌ویژه شهرداری و شورای شهر که بخشی از درآمدهای شهری باید صرف فعالیت‌های فرهنگی هزینه شود امکان پذیر نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر یادآور شد: جشن روز ملی مازندران، جشن چله فرهنگ و هنر و جشن نوروز از جمله برنامه‌هایی بود که در این شهرستان برگزار شد.

یوسفی ادامه داد: به دنبال ایجاد گذرگاه یا بازار فرهنگ و هنر در بابلسر هستیم تا توانمندی‌ها و دستاوردهای هنرمندان زمینه‌های مختلف شهر در این گذرگاه ارائه شود و در همین رابطه مذاکراتی با شهرداری و شورای اسلامی شهر صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: هدف از ایجاد گذرگاه فرهنگ و هنر، رونق اقتصاد هنرمندان است و باتوجه به اینکه در سال رونق تولید قرار داریم این طرح می‌تواند زمینه تولید آثار هنری و فرهنگی را فراهم کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر با بیان اینکه در زمینه طرح‌های دریا ضعف بزرگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: درحال حاضر انسجام بین دستگاه‌ها برای طرح دریا وجود ندارد که همین امر موجب می‌شود نتوانیم اثرگذاری خوبی در سواحل داشته باشیم.

یوسفی تصریح کرد: باتوجه به اینکه طرح‌های خوبی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر برای اجرا در سواحل این شهرستان آماده شده و بنابر مصوبه استانداری و فرمانداری باید شهرداری در این رابطه همکاری داشته باشد اما هنوز زیرساخت‌های لازم از سوی شهرداری آماده نشده است.

وی با انتقاد از کم‌کاری شهرداری و شورای شهر نسبت به اجرای طرح‌های فرهنگی در سواحل، افزود: درحالی که مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هم برای اجرای این طرح بوده اما هنوز همکاری از سوی شهرداری صورت نگرفته و گفته شد که در صورت همکاری باید به اسم شهرداری تمام شود که درخصوص این موضوع هم اداره فرهنگ و ارشاد هیچ مشکلی ندارد و ما فقط به دنبال اجرای این طرح در ساحل هستیم تا آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کاهش پیدا کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر اظهار کرد: از مردم انتظار داریم تا از برنامه‌ها و تولیدات هنرمندان شهر استقبال کنند تا وضعیت معیشتی این قشر از جامعه با مشکل مواجه نشود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه