اخبار داغ

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران:

صنعت و دانشگاه در حوزه خوداشتغالی فعال شوند

صنعت و دانشگاه در حوزه خوداشتغالی فعال شوند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: صنعت و دانشگاه باید با استقرار مهارت آموزشی در دانشگاه و صنایع فاصله را کم کنند، افراد ماهر باید در بنگاه‌های پذیرنده مشغول بکار شوند یا اینکه در حوزه خوداشتغالی فعالیت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به روز ملی کارآفرین آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: والدینی که نگران آینده کاری فرزندان خود هستند باید مهارت آموزی را سرلوحه کار فرزندانشان قرار دهند و به این موضوع به‌عنوان یک اصل توجه کنند.

وی بیان کرد: آموزش فرزندان از خانواده و مدارس شروع می‌شود، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان فراتر از بحث آموزش تئوری به آموزش مهارت فنی توجه دارد و اشتعالزایی را با هدف رونق تولید و توجه به فرموده مقام رهبری که جوانان بجز آموزش باید پنجه‌های هنرمند داشته باشند، مدنظر قرار داد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: توانمندسازی افراد در جوامع روستایی و شهری با آموزش توسط اساتید ماهر که حرفی برای گفتن دارند هدف اصلی ما است.

این مسؤول اضافه کرد: طبق تفاهم نامه سازمان با دانشگاه‌ها، مدارس، نیروهای مسلح و سایر بخش‌ها، آموزش‌ها بصورت حرفه‌ای شروع شده، این آموزش‌ها توسط بخش دولتی و بصورت رایگان ارائه می‌شود.

درویشی تصریح کرد: در استان مازندران 20 مرکز آموزشی دولتی، 186 کارگاه آموزشی در 927 حرفه در حال ارائه خدمات آموزشی هستند که سهم بخش خصوصی در این‌ کار55 درصد است.

وی افزود: در حال حاضر هزار و 300 کارگاه آموزشی دولتی با ارائه بیش از 80 درصد آموزش در رشته‌های فنی و بیش از 800 کارگاه آزاد که بیش از 80 درصد آن آموزش‌های خدماتی ارائه می‌دهند و بیشترین سهم ارائه خدمت در استان مازندران در بخش خدماتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران تصریح کرد: در سال گذشته 8 میلیون نفر ساعت در بخش خصوصی و 7میلیون نفر ساعت در بخش دولتی آموزش دیدند، که در سال جدید بر طبق نیازهای بومی هر منطقه دستورالعمل داریم و ارائه خدمات توسط بخش آموزشی دولتی محدودتر و شامل نظارت می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: در این هفته 38 عنوان برنامه در دستور کار داریم، توجه ما به مهمترین مشکل کشور که هم عدم توسعه یافتگی در بخش اشتغال جوانان و نبود برنامه در این حوزه است که سهم بسزایی از بیکاران استان را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها که بدون مهارت هستند تشکیل می‌دهند، این سازمان به تنهایی در این راه نمی‌تواند در راه رونق اقتصادی و مبارزه با بیکاری موفق شود، این موضوع یک چالش بزرگ است و به هم‌گرایی و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها نیاز دارد.

درویشی بیان کرد: صنعت و دانشگاه باید با استقرار مهارت آموزشی در دانشگاه و صنایع فاصله را کم کنند، افراد ماهر باید در بنگاه‌های پذیرنده مشغول بکار شوند یا اینکه در حوزه خوداشتغالی فعالیت کنند ولی متاسفانه هنوز نتوانستیم‌ اکوسیستم مشخص بین بنگاه‌های اقتصادی و خود اشتغالی ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: در سال 96 ، هزار و 257نفر آموزش دیده مشغول بکار شدند در 6 ماه اول سال 97 ، 625 نفر مشغول بکار شدند و 80 درصد آموزش دیدگان و وام‌گیرندگان مشغول بکار شدند، مدرک فنی آزاد انقضا ندارد ولی مدرک دولتی دوره انقضای پنج ساله دارند چون بیمه شدند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه