اخبار داغ

"نیمروز" در سیطره بادها؛

تندباد لحظه ای در ایرانشهر دید افقی را به 1000 متر کاهش داد

تندباد لحظه ای در ایرانشهر دید افقی را به 1000 متر کاهش داد
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته تندباد لحظه ای با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت ایرانشهر را درنوردید و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به هزار متر کاهش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود دیانتی در گفت وگو با عصرهامون، گفت: تندبادهای لحظه ای از پیامدهای جریانات شدید همرفتی و رشد ابرهای کومولونیمبوس است که گاهی موجب خسارت های گسترده می شود.

وی افزود: در چند روز اخیر چندین تندباد لحظه ای در شهرستان های خاش، ایرانشهر، نیکشهر و مهرستان روی داده که ضمن کاهش دید افقی، در برخی مناطق خساراتی نیز در پی داشته است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی استان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی انتظار داریم امروز نیز شرایط برای رشد ابرهای همرفتی و ریزش رگبار باران، تندباد موقتی و صاعقه در برخی نواحی مرکزی، جنوب شرق و نیمه جنوبی استان روی دهد.

دیانتی خاطرنشان کرد: این شرایط بیشتر در بعدازظهرها و شب ها روی دهد. البته با توجه به ماهیت ریزش های رگباری، احتمال جریان یافتن روان آب، سیلابی شدن برخی مسیل ها و رودخانه های محلی وجود دارد.

وی به مردم استان توصیه کرد: در زمان وقوع صاعقه از قرار گیری در ارتفاعات و فضای باز خودداری کنند. همچنین با توجه به احتمال سیلابی شدن برخی رودخانه های محلی از تردد در  این مناطق نیز خودداری شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه