اخبار داغ

نماینده مردم کهنوج در مجلس:

مسئولان اجرایی هنجارشکنان را ملزم به رعایت قانون کنند/ وظیفه داریم از ناجا حمایت کنیم

مسئولان اجرایی هنجارشکنان را ملزم به رعایت قانون کنند/ وظیفه داریم از ناجا حمایت کنیم
حمزه نماینده مردم کهنوج در مجلس گفت: مسئولین اجرایی وظیفه دارند که در مقابل افرادی که می خواهند هنجار شکنی و قانون شکنی کنند و قانون را زیر پای بگذارند به نحو مقتضی در وهله اول آنان را ارشاد کنند و چنانچه نشد با الزام و استفاده از قوانین آنها را ملزم به رعایت قانون کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد حمزه عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه در جوامع بشری ثبات، نظم، امنیت و پیشرفت هر جامعه در گرو حاکمیت قانون در آن جامعه است، گفت: جامعه ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه قوانین که در کشور نوشته می شود به جهت رفاه، آسایش و آرامش مردم است، تصریح کرد: تبیین قوانین به این معنا نیست که صرفا بر کاغذ نوشته شوند؛ می توان گفت منظور قانون گذار از نوشتن و تصویب قوانین این است که توسط مسئولین اجرایی به اجرا گذاشته شود تا به زندگی بهتر در جامعه کمک کنند.

,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: منشأ اصلی قانون در کشور ما بر اساس مبانی شرعی، دینی و ارزش هایی که به خاطر آنها انقلاب کردیم، است؛ فلذا رعایت قوانین از دو بعد در کشور ما الزامی است؛ یکی از آن جهت که وضع و رعایت قانون در هر کشوری الزامی و امری پذیرفته است.

,

حمزه با اشاره به مطلب فوق افزود: بعد دیگر این است که با توجه به اینکه قوانین در کشور ما منبعث از منابع دینی است؛ بنابراین این مسئله افراد جامعه دینی را ملزم به احترام و رعایت می کند.

,

وی با بیان اینکه برخی در جوامع  قوانین را زیر پای می گذارند و جامعه ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، اظهار کرد: مسئولین اجرایی وظیفه دارند که در مقابل افرادی که می خواهند هنجار شکنی و قانون شکنی کنند و قانون را زیر پای بگذارند به نحو مقتضی در وهله اول آنان را ارشاد کنند و چنانچه نشد با الزام و استفاده از قوانین آنها را ملزم به رعایت قانون کنند.

,

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سخنان فرمانده ناجا در جمع ائمه جمعه سراسر کشور در برخورد با قناون و هنجار شکنان در پاسخ به این سوال که آیا در موضع حمایت از ناجا قرار خواهید گرفت، خاطر نشان کرد: به طور کامل وظیفه مان است؛ بنابراین ما (نمایندگان) به عنوان قانون گذار از نیروی انتظامی و کسانی که باید قوانین را اجرا کنند به طور کامل حمایت خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه