اخبار داغ

فرماندار قوچان خبر داد

افزایش 300 درصدی تولید گندم در قوچان

افزایش 300 درصدی تولید گندم در قوچان
فرماندار قوچان گفت: تا به امروز بیش از 26 هزار تن گندم از کشاورزان قوچانی خریداری شده است و این در حالی است که در سال گذشته میزان تولید و خرید گندم در این شهرستان حدود هشت هزار تن بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، هادی رجائی نیا شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری قوچان ضمن گرامیداشت چهلمین سالروز تشکیل و اقامه نماز جمعه گفت: نماز جمعه سنگر اتحاد و همبستگی جامعه است و ظرفیت های بسیار زیادی در این حوزه دارد و از زحمات امام جمعه محترم و تمام اعضای ستاد نماز جمعه قوچان طی سال های اخیر تقدیر می کنیم و شکی نیست که یکی از دلایل موفقیت این ستاد در سطوح استانی و کشوری ناشی از جوانگرایی بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به آغاز هفته مهارت و کارآفرینی نیز افزود: علیرغم بالا بودن نرخ بیکاری در شهرستان معتقدیم ظرفیت بسیار زیادی برای ایجاد اشتغال داریم و توان ارائه بسیاری از خدماتی را که در حال حاضر از طریق مرکز استان تامین می کنیم را داریم اما در حلقه اتصال این دو موضوع مشکل داریم.

,

رجائی نیا با تمجید از برگزاری نمایشگاه های اشتغال، کارآفرینی و مهارت آموزی در سطح شهرستان از سوی فنی و حرفه ای نیز ادامه داد: از مسئولین فنی و حرفه ای درخواست کرده ام تا چنین نمایشگاه هایی را در طول ایام سال و در تمام مناطق شهری و حتی روستایی برگزار کنند.

,

وضعیت خوبی در فرهنگ اهدا خون در جامعه نداریم 

, وضعیت خوبی در فرهنگ اهدا خون در جامعه نداریم ,

رئیس شورای اداری قوچان یادآور شد: وضعیت خوبی در فرهنگ اهدا خون در جامعه نداریم و می بایست مدیران ترویج این فرهنگ را از خود شروع کنند و اقدامات خوبی نیز برای ترویج این فرهنگ در حال انجام است اما برای ارتقا وضعیت موجود نیازمند عزم همگانی هستیم.

,

رجائی نیا با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مالیاتی نیز خاطر نشان کرد: از بدو اسلام فرهنگ مالیات وجود داشته و در شرایط فعلی که کشور تحت شدیدترین تحریم های فروش نفتی قرار دارد، ترویج پرداخت مالیات نقش موثری در تامین مالی دولت و انجام پروژه های عمرانی دارد.

,

وی با بیان اینکه عدالت اجتماعی در حوزه مالیات می بایست برقرار شود، تاکید کرد: با مردم باید مدارا شود و شناسایی پایه های جدید مالیاتی نیز می بایست در دستور کار قرار بگیرد و باید این واقعیت را هم بپذیریم که در کشور افراد بسیار زیادی فرار مالیاتی دارند و اکثر آنها کسانی هستند که ثروت های بادآورده ای دارند.

,

فرماندار قوچان با بیان اینکه کشور آمریکا طی چهارده ماه گذشته هر کاری که می توانست علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند، انجام داده است، تصریح کرد: دولت آمریکا و در راس آن ترامپ، تمام تلاش خود را برای ناامن جلوه دادن منطقه انجام می دهد زیرا بقا رژیم صهیونیستی در ناامنی منطقه خلاصه می شود و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح امنیت منطقه انجام داده و می دهد و تمام فعالیت های ما در منطقه در مسیر برقراری و ارتقا امنیت معطوف شده است.

,

وی با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران نتیجه مقاومت است و بسیاری از حاکمان کشورهای منطقه نیز متوجه شده اند که دیگر حنای آمریکا رنگی ندارد، بیان کرد:  دشمن همیشه درصدد ضربه زدن به ایران است و از این رویکرد دست برنخواهند برداشت و برای مقابله با این رویکرد می بایست توجه به درون، اتحاد و همدلی، اقتصاد مقاومتی، توسعه عام و پیشرفت همه جانبه در دستور کار قرار بگیرد و در این راستا شناخت منطقه توسط مدیران و مسئولین یکی از ارکان اصلی توسعه و موفقیت محسوب می شود.

,

رجائی نیا با اشاره به ضرورت تقویت اقتصاد روستایی گفت: اقتصاد روستایی طی سال های اخیر مورد توجه دولت بوده و اقدامات، مطالعات و پژوهش های خوبی نیز انجام شده است و تا پایان برنامه ششم، تنظیم سند توسعه روستایی در این شهرستان بطور کامل انجام خواهد شد.

,

فرماندار قوچان با بیان اینکه انتظار داریم دستگاه های اداری استان، اختیارات مدیران شهرستانی را افزایش دهند، خاطر نشان کرد: مدیران و مسئولین شهرستانی به این موضوع توجه ویژه داشته باشندکه حتی اگر امکانات و شرایط لازم برای اجابت و پاسخ دادن به مطالبات شهروندان را نداریم و دچار محدویت هستیم، می بایست با شفاف سازی و برخوردی محترمانه شهروندان را اقناع کنیم.

,

وی با اشاره به پیگیری های هفتگی برای اجرایی شدن تفاهمنامه های مثلث توسعه اقتصادی در این شهرستان تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده، کارخانه کاشی قوچان در حال حاضر بصورت سه شیفت در حال فعالیت است و فقط نیازمند تسهیلات مالی و حمایت دستگاه های خدمات رسان و اجرایی است.

,

رئیس شورای اداری قوچان با بیان اینکه اگر مسئولین به موقع نسبت به حل مشکلات و حمایت از واحدهای تولیدی اقدام نکنند، نمی توانیم شاهد رونق تولید در شهرستان باشیم، تاکید کرد: در مساله حمایت از تولید تحت هیچ شرایطی برای ما قابل قبول نیست که گاهی از سوی برخی مدیران استانی مواردی بیان شود که در آن منافع و شرایط شهرستان در نظر گرفته نشود و همچنین از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان این انتظار را داریم، هنگامی که مساعدت های بی دریغی برای حمایت تولید از سوی مسئولین و دستگاه های اجرایی صورت می پذیرد، به تعهدات خود نیز پایبند باشند.

,

رجائی نیا حذف سود و جریمه مضاعف از تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی را اقدامی بسیار پسندیده از سوی نمایندگان مجلس برای رونق و حمایت از تولید دانست و با اشاره به خرید تضمینی گندم در این شهرستان نیز یادآور شد: تا به امروز بالغ بر 26 هزار تن گندم از کشاورزان قوچانی خریداری شده است که باتوجه به اینکه در سال گذشته به طور کلی هشت هزار تن گندم برداشت و خرید داشتیم، آمار بسیار خوبی بوده و به عبارتی تاکنون بیش از سه برابر کل سال گذشته گندم خریداری کرده ایم و این مقدار نیز طی روزهای آینده افزایش خواهد یافت زیرا کماکان برداشت گندم در شهرستان ادامه دارد و حتی در مناطقی همچون باجگیران برداشت گندم هنوز آغاز نشده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه