اخبار داغ

پاکسازی محوطه آبشار دلفارد توسط دوست داران محیط زیست+تصاویر

پاکسازی محوطه آبشار دلفارد توسط دوست داران محیط زیست+تصاویر
دوستداران محیط زیست روز گذشته محوطه و جاده آبشار دلفارد را از وجود زباله ها پاکسازی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه آرمان؛ فاطمه مشایخی مدیر انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت گفت: انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت، عصر روز گذشته با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، انجمن حمایت از حیات وحش بهرآسمان و موسسه خیریه دارالاکرام زباله های ریخته شده در منطقه گردشگری آبشار گلمای دلفارد را جمع آوری کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مشایخی افزود: ریختن زباله در اماکن عمومی و به خصوص در طبیعت کار ناپسندی است که علاوه بر پدید آوردن چهره زشت، محیط زیست را به خطر می اندازد.

,

وی ابراز داشت: انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت، امروز با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، انجمن حمایت از حیات وحش بهرآسمان، موسسه خیریه دارالاکرام و جمعی از مردم به شکل خودجوش و داوطلبانه زباله های ریخته شده در مسیر منطقه گردشگری آبشار گلمای دلفارد را جمع آوری و براساس نوع زباله تفکیک و در کیسه های زباله دسته بندی شدند.

,

مدیر انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت، اضافه کرد: با همکاری و همراهی این نهادها و مردم، ۳۰۰ کیسه زباله از سطح این منطقه گردشگری جمع آوری شد.

,

وی با یادآوری این مطلب که قبل از عید نوروز این مراسم در محوطه باستانی کنار صندل اجرا شد، افزود: این حرکت با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه و به منظور فرهنگ سازی کاهش تولید زباله در بین مردم اجرا شد.

,

مشایخی با اشاره به این که فعالیت های انجمن در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت می کند، عنوان کرد: این انجمن از بهمن سال گذشته پس از اخذ مجوز به شکل رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون قریب ۳۰۰ نفر عضو دارد.

,

مدیر انجمن دوستداران تمدن کهن جیرفت، اضافه کرد: تاکنون مجتمع های بوم گردی، صنایع دستی، میراث فرهنگی، گروه موسیقی و مستند ساز با ما همکاری داشته اند.

,

وی ادامه داد: از ابتدای راه اندازی انجمن تاکنون کارگاه های آموزشی صنایع دستی برای جوامع محلی، اصول توسعه گردشگری مختص بوم گردی و ذی نفع های گردشگری را برگزار کرده است.

,

مشایخی بیان داشت: از این انجمن در جشنواره سین هشتم که در اردیبهشت سال جاری در تهران برگزار شد، تقدیر شد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه