اخبار داغ

رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان قزوین:

قزوین پیشتاز قهرمانی در رقابت‌های اتومبیل‌رانی است/ مسابقات "سافاری"، یک اردوی خانوادگی

قزوین پیشتاز قهرمانی در رقابت‌های اتومبیل‌رانی است/ مسابقات "سافاری"، یک اردوی خانوادگی
رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان قزوین گفت: باتوجه به اینکه سافاری با حضور خانواده‌ها و بصورت اردویی و تفریحی و تلاش هانوادگی برای رسیدن به هدف برگزار می‌شود برگزاری آن به تحکیم خانواده‌ها، کاهش بزه اجتماعی و تخلیه مثبت هیجان کمک می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا لشکری در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: اقلیم خاص استان و منطقه الموت قزوین را به خواستگاه مسابقات سافاری، ماشین‌های دو دیفرانسیل، موتورسواری و آفرود تبدیل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: در مسابقات اخیر آفرود که به میزبانی قزوین برگزار شد در چهار کلاس و موتور با قدرت 2500 تا 3500سی سی، 3500 تا 4500سی سی و بالای 4500سی سی، هم استانی‌ها موفق به کسب رتبه‌های قهرمانی شدند.

,

رئیس هیئت اتومبیل‌رانی و موتورسواری استان قزوین ابراز کرد: در راند اول مسابقات کشوری تورینگ سافاری که در اردیبهشت ماه به میزبانی کاشان و راند دوم که طی روزهای گذشته در قزوین برگزار شد هم استانی‌ها رتبه‌های اول و دوم سطح آماتور و حرفه‌ای را به خود اختصاص دادند.

,

, ,

وی افزود: سال گذشته نیز استان قزوین رتبه نخست چهار راند را به خود اختصاص داد، درواقع مردم استان در تمام مسابقات اتومبیل‌رانی به طور فعالی شرکت می‌کنند و باتوجه به اینکه سافاری با حضور خانواده‌ها و بصورت اردویی و تفریحی برگزار می‌شود، برگزاری آن به تحکیم خانواده‌ها کمک می‌کند.

,

 

,

این مسئول عنوان کرد: سافاری قهرمانی به دلیل پرجاذبه بودن و تلاش خانوادگی برای رسیدن به هدف با استقبال زیاد اقشار مختلف هم استانی‌ها همراه است و فرهیختگان و حتی پزشک جراح نیز در آن شرکت می‌کنند.

,

مهارت و دقت جایگزین سرعت در مسابقه

, مهارت و دقت جایگزین سرعت در مسابقه,

وی اذعان کرد: همیشه سایر استان‌ها از میزبانی قزوین برای مسابقات مختلف اتومبیل‌رانی استقبال می‌کنند، دوره‌های قبل مسابقات آفرود با 57 و سافاری با 21خودرو برگزار شد و این میزان با میزبانی قزوین در آفرود به 107خودرو از 21استان و در سافاری به 66خودرو از 11استان افزایش یافت.

,

لشگری درباره روند برگزاری مسابقات سافاری قهرمانی ابراز کرد: برای شرکت کنندگان در مسابقه کلاس‌های توجیهی و مهارت نقشه خوانی برگزار می‌شود و علی رغم سایر مسابقات سرعت در آن ملاک نیست، بلکه مهارت رانندگی و نقشه خوانی برای رسیدن به اهداف دارای اهمیت است.

,

وی افزود: مسابقات اتومبیلرانی سافاری در مسیری جنگلی، رودخانه‌ای و یا کویری و به طول 300تا 400کیلومتر و معمولا به طول دو روز برگزار می‌شود و طی آن ایستگاه‌های مختلفی پیش بینی شده که شرکت کنندگان با نقشه خوانی به آن‌ها می‌رسند و داورها آن‌ها را کنترل می‌کنند.

,

 

,

رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان قزوین بیان کرد: در مجموع برنامه‌های مفرحی برای شرکت کنندگان تعریف می‌شود، برای راند دوم مسابقات مسیر الموت شرقی و غربی درنظر گرفته شده بود و افراد از معلم کلایه و اوان دیدار کردند.

,

, ,

وی ادامه داد: به دلیل شرایط خاص مسابقه و شب مانی، باید شرکت کنندگان تجهیزات لازم برای کمپ زدن، رختخواب، یخچال کوچک و جعبه کمک‌های اولیه را به همراه داشته باشند که تمام موارد در کلاس توجیهی پیش از مسابقات برای آن‌ها توضیح داده می‌شود.

,


افراد خوش ذوق شرکت کنندگان در تورینگ سافاری هستند

,
, افراد خوش ذوق شرکت کنندگان در تورینگ سافاری هستند,

این مسئول تصریح کرد: برخلاف تصور رایج از مسابقات اتومبیل‌رانی، شرکت کنندگان در سافاری دارای روحیه‌ای لطیف، خوش ذوق و به شدت دوستدار طبیعت هستند و حتی در برخی موارد طی مسابقه زباله‌های موجود در مسیر را نیز جمع آوری می‌کنند.

,

وی افزود: باتوجه به محیط و مسیر منحصر به فرد و داشتن قالب بوم گردی، این مسابقات به پیست نیاز ندارد و صرفا نیازمند آموزش فنی و نقشه خوانی است؛ چراکه نقشه به شکلی خاص و با علامت‌ها و کروکی تنظیم شده است.

,

لشگری با اشاره به حمایت‌های مورد نیاز سافاری قهرمانی اذعان کرد: هر رشته‌ای به حمایت‌های خاص خود نیاز دارد و تاکنون مسئولین و ارگان‌های مختلف استانی برای برگزاری این مسابقات به میزبانی قزوین همکاری‌های خوبی داشته‌اند.

,

, ,

 

,

وی افزود: برای تامین جوایز، افتتاحیه و اختتامیه و محل برگزاری کلاس‌های توجیهی به حمایت‌ها و هماهنگی‌های بیشتری نیاز است و لازم است مسئولین کمک حال ما باشند.

,

رئیس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان قزوین تاکید کرد: برگزاری مسابقات اتومبیلرانی سافاری به کاهش بزه اجتماعی کمک می‌کند و فرصتی مناسب برای تخلیه انرژی و هیجان افراد و جوانان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه