اخبار داغ

هشدار اتحادیه اروپا به نخست وزیر جدید انگلیس

هشدار اتحادیه اروپا به نخست وزیر جدید انگلیس
اتحادیه اروپا به نخست وزیر جدید انگلیس تبریک گفته ولی نسبت به هرگونه تغییر مفاد توافقنامه برگزیت به وی هشدار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا روز سه شنبه به بوریس جانسون نخست وزیر جدید انگلیس تبریک گفته ولی هشدار داده است که هیچ گونه مذاکره مجددی بر سر مفاد برگزیت وجود نخواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
اتحادیه اروپا اعلام کرده است که نخست وزیر جدید انگلیس دوران پرچالشی را پیش رو خواهد داشت و وعده وی برای برگزاری انتخابات با هدف مذاکره مجدد بر سر برگزیت عملی نخواهد شد.
,
 
,
در حالی که رئیس جمهور فرانسه، رئیس کمیسیون اروپا و سایر مقام های اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای همکاری با جانسون اعلام کرده اند ولی به نظر می رسد بروکسل هیچ تمایلی برای مذاکره مجدد بر سر مفاد توافقنامه برگزیت با لندن ندارد.
,
 
,
اورسولا وون درلین رئیس جدید کمیسیون اروپا در پیامی ضمن تبریک به بوریس جانسون، ابراز امیدواری کرده است که بروکسل و لندن، همکاری و روابط خوبی داشته باشند. وی افزود: ما دوران پرچالشی در پیش خواهیم داشت. وظیفه ما این است که اتفاقات خوبی را برای مردم اروپا و بریتانیا رقم بزنیم.
,
 
,
ماکرون نیز در اظهاراتی گفت: خواستار همکاری با جانسون در خصوص برگزیت و همین طور ایران و سایر مسائل بین المللی هستم.
,
 
,
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز تاکید کرد: بریتانیا یک متحد قدرتمند به شمار می رود و امیدوارم همکاری نزدیکی داشته باشیم.
,
 
,
ولی میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد برگزیت اتحادیه اروپا در این باره گفت: اتحادیه اروپا آماده همکاری با نخست وزیر جدید انگلیس برای یک برگزیت منظم است.
,
 
,
وی افزود: ما منتظر همکاری سازنده با جانسون هستیم، هر زمان که رسما به قدرت برسد تا روند نهایی کردن توافقنامه برگزیت و دستیابی به یک برگزیت منظم را نهایی کنیم.
,
 
,
مهمترین مأموریت جانسون خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود.
,
 
,
جانسون اکنون 3 ماه فرصت دارد تا بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج کند. وی در رقابت‌های سیاسی بارها وعده داده بود تا بریتانیا را با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.
,
 
,
وی جانشین ترزا می شده است که پیش از این به‌علت مخالفت پارلمان با توافق برگزیت با اتحادیه اروپا از این سمت کناره‌گیری کرده است.
,
 
,
جانسون که پیش از این وزیر خارجه کابینه ترزا می بوده است، سال گذشته به‌علت اختلاف بر سر طرح‌های برگزیت از سمتش استعفا کرد.
,
 
,
فرانس تیمرمن معاون کمیسیون اروپا نیز در اظهاراتی گفت: اتحادیه اروپا با هر گونه تغییر در توافقنامه برگزیت مخالفت خواهد کرد.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه