اخبار داغ

افشاکننده تخلف بزرگ اعتباری در خراسان جنوبی مطرح کرد

تشکیل هزاران پرونده صوری جهت جذب اعتبارات خسارت‌های سیل/ برخورد گازانبری دولت با افشا کننده تخلف

تشکیل هزاران پرونده صوری جهت جذب اعتبارات خسارت‌های سیل/ برخورد گازانبری دولت با افشا کننده تخلف
فعال رسانه‌ای گفت: با این اعتبار و بر اساس اعلام شخص مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفته شده هزاران پرونده شکل گرفته است یعنی در خوشبینانه‌ترین حالت این است که این پرونده‌ها در استان صوری تشکیل شده و اصلا خسارتی به کشاورزان نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، طی هفته‌های اخیر خبری مبنی بر فساد میلیاردی در یکی از دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی در فضای مجازی منتشر شد و شنیده شده پرونده‌سازی‌های صوری جهت دریافت اعتبارات ناشی از سیل که به استان ابلاغ شده در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
طی روز گذشته نیز مطلبی در یکی از کانال‌های تلگرامی خراسان جنوبی مبنی بر "افشای فساد میلیاردی کار دست احسان مداح داد"و خبر جابه‌جایی وی از محل کار فعلی به محلی دیگر منتشر شد.
,
 
,
برای اطلاع بیشتر از فساد میلیاردی مطرح شده و صحت جابه‌جایی احسان مداح با وی گفت‌وگو کردیم. احسان مداح فعال رسانه‌ای خراسان جنوبی در خصوص نحوه وقوع فساد میلیاردی در یکی از دستگاه‌های اجرایی استان در گفت‌وگو با خاورستان، ادعاهایی را مطرح کرده و  اظهار کرد: حدود دو هفته گذشته به فرمانداری‌ها و مجموعه جهاد کشاورزی استان اعتبار 90 میلیارد تومانی بلاعوض برای خسارات ناشی از سیلِ ابتدای سال ابلاغ شده و به افرادی که از سیل خسارت دیده‌اند، اطلاع داده می‌شود برای دریافت خسارت و تشکیل پرونده در جهادکشاورزی شهرستان‌ها حضور پیدا کنند.
,
 
,
وی افزود: بعد از این اطلاع‌رسانی و کم‌تر از دو روز با توجه به گزارش‌هایی که از فرمانداری‌ها و جهاد کشاورزی شهرستان‌ها استعلام می‌شود، بسیاری از افراد برای تشکیل پرونده و گرفتن خسارت مراجعه می‌کنند.
,
 
,
این فعال رسانه‌ای با اشاره به این‌که نحوه اطلاع‌رسانی و این‌که چه هدفی پشت صحنه بوده است؟ بیان کرد: اطلاعیه‌ای از طرف روابط عمومی جهاد کشاورزی برای دریافت خسارت در برخی از رسانه‌ها از جمله شهرستان خوسف منتشر می‌شود که اعتبارات سیل قرار است توزیع شود و اگر کسی خسارتی دیده برای دریافت خسارت به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کند. اما متأسفانه روند به نحوی پیش می‌رود که به برخی از روستاهایی که اصلا سیل نیامده نیز طی تماسی که با شورا و دهیار روستاها گرفته می‌شود که برای دریافت خسارت اطلاع‌رسانی شده و درخواست حضور در جهاد کشاورزی شهرستان را دارند.
,
 
,
مداح بیان کرد: بعد از گذشت مدت کوتاهی از این موضوع گزارشی به دست من و تعدادی از دوستان رسید مبنی بر این‌که اعتبارات سیل در راستای سیل خرج نمی‌شود و گاها به افراد خاصی داده می‌شود و از طرف دیگر مدیریت به نوعی بوده که ممکن است منجر به ایجاد بدبینی مردم نسبت به نظام و انقلاب شود.
,
 
,
وی ادامه داد: بنده شخصا به جهت راستی‌آزمایی در خصوص موضوع مطرح شده چند روز بعد از بیان این موضوع به مجموعه جهاد کشاورزی خوسف مراجعه داشتم و متوجه شدم که بیش از 200 نفر برای تشکیل پرونده در محل جهادکشاورزی حضور دارند که حدود 99 درصد افرادی که مراجعه کرده بودند به هیچ‌وجه از سیل آسیب ندیده بودند.
,
 
,
این فعال رسانه‌ای با بیان این‌که متأسفانه تشکیل پرونده‌ها و تکمیل فرم‌ها به شکل صوری صورت می‌گرفت و کارشناسان بدون مشاهده زمین کشاورزی و خسارات وارده بررسی خسارات را انجام می‌دادند، تصریح کرد: به جهت این‌که راستی‌آزمایی داشته باشم و مطمئن شوم که کار درست پیش می‌رود یا نه به صورت صوری فرمی را پر کردم و گفتم یک‌هزار متر زمین دارم. بعد از تکمیل فرم نقشه هوایی زمین در جهاد به صورت صوری تحویل من شد و بعد از تشکیل پرونده، پرونده‌ام را برای کارشناسی نزد کارشناس جهاد کشاورزی بردم. کارشناس 10 هزار متری که من جهت راستی آزمایی صوری نوشته بودم را طبق کارشناسی که انجام داد برآورد 50 درصدی خسارت را اعلام کرد و گفت مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان برای این میزان خسارت در نظر گرفته شده است.
,
 
,
مداح خاطرنشان کرد: ظاهرا عنوان شده بود به ازای هر هکتار زمین 5 میلیون تومان اعتبار بلاعوض به خسارت‌دیدگان پرداخت شود و کارشناس بدون این‌که زمین را دیده باشد درصد خسارت را مشخص کرده و اعتبار در نظر گرفته می‌شد.
,
 
,
وی ادامه داد: بعد از آن پرونده‌ها برای تأیید به معاون جهادکشاورزی فرستاده می‌شد و پس از تأیید نهایی برای ثبت سامانه ارجاع داده می‌شد که پرونده من نیز تا مرحله ثبت سامانه پیش رفت و چون قرار نبود وام دریافت کنم پرونده را گرفتم که ثبت سیستم نشود.
,
 
,
کاربری سامانه سجاد در اختیار فرمانداری
, کاربری سامانه سجاد در اختیار فرمانداری, کاربری سامانه سجاد در اختیار فرمانداری,
این فعال رسانه‌ای افزود: بعد از آن برای این‌که با شفیعی فرماندار خوسف در این خصوص صحبت کنم به فرمانداری خوسف رفتم اما آقای فرماندار نبود. معاون وی و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خوسف جهت ثبت پرونده‌ها در سامانه سجاد که کاربری‌هایش در اختیار فرمانداری بود و کار ثبت پرونده‌ها در سامانه انجام می‌شد، در محل فرمانداری حضور داشتند.
,
 
,
مداح عنوان کرد: با مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف که در خصوص پرونده‌سازی صحبت کردم خودش اعلام کرد از نحوه پرونده‌سازی به این شکل راضی نیست اما بنا بر مصلحت و ظاهرا فشارهایی از طرف سیستم دولتی پرونده‌سازی به این نحو انجام می‌شود.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که انعکاس وقوع فساد در یک دستگاه اجرایی استان در رسانه‌ها بازخورد خوبی داشت، اظهار کرد: دو روز بعد مجموعه استانداری به دانشگاه علوم پزشکی به دلیل این‌که من کارمند دانشگاه علوم پزشکی هستم فشار آوردند و گفتند من منتقد دولت بوده و نسبت به تخریب دولت اقدام کرده‌ام لذا گفتند باید از محل شغل فعلی که دارم به محل دیگری جابه‌جا شوم.
,
 
,
این فعال رسانه‌ای گفت: موضوعی که در رسانه‌ها مبنی بر وقوع فساد مطرح شده صرفا یک هشدار بود و ارتباطی به تخریب دولت نداشت.
,
 
,
مداح تصریح کرد: من و دوستانی که در خصوص وقوع فساد هشدار دادیم و مستندات جمع آوری کردیم اگر قصد تخریب دولت را داشتیم قطعا این زرنگی را نیز داشته و اجازه می‌دادیم این کار انجام شود و پرونده‌ها تا مرحله واریز پیش برود بعد نسبت به این کار هشدار و اطلاع داده می‌شد اما ما در مرحله وقوع تخلف هشدار دادیم.
,
 
,
وی با بیان این‌که مسئولان مربوطه از قبل نسبت به خساراتی که به روستاها رسیده اطلاع داشتند، افزود: باید اسامی روستاها اعلام و با مسئولان همان روستاها برای دریافت خسارت تماس گرفته می‌شد. ضمن این‌که روزهای ابتدایی بعد از سیل تعداد پرونده‌هایی که در خصوص سیل در شهرستان خوسف تشکیل شده به ۸ پرونده رسیده است.
,
 
,
این فعال رسانه‌ای گفت: نکته مهمی که در این موضوع مغفول‌مانده و می‌توان احتمال داد، نیت خیر آقایانی بوده که با این پرونده‌سازی می‌خواستند اعتبارات در اختیارات مردم قرار گیرد اما با این اعتبار و بر اساس اعلام شخص مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفته شده بیش از هزاران پرونده شکل گرفته است یعنی در خوشبینانه‌ترین حالت این است که این تعداد پرونده در استان صوری تشکیل شده و اصلا خسارتی به کشاورزان نرسیده است.
,
 
,
مداح گفت: با تشکیل پرونده صوری برای جمعیت هزاران نفری سفیر علیه نظام جمهوری اسلامی کشور آماده می‌کنند، حال چرا علیه نظام؟ چون به عنوان مثال فردی که پرونده صوری درست کرده و پول می‌گیرد، می‌داند که آسیبی از سیل ندیده و حقش نیست وام بگیرد. این موضوع باعث تبلیغ می‌شود و ممکن است در سایر نقاط کشور نیز این اتفاق بیفتد.
,
 
,
وی افزود: با این اقدامات مردم به نظام بدبین می‌شوند و می‌دانند که فساد انجام می‌شود.
,
 
,
این فعال رسانه‌ای با بیان این‌که پیامدهای بعد از این موضوعات را مسئولان باید در نظر داشته باشند، تصریح کرد: درست نیست مسئولان برای این‌که خوش‌خدمتی کرده باشند و میز و صندلی خود را حفظ کنند به مقام بالادستی خود بگویند اعتبارات استان را جذب کردیم و در واقع با این‌گونه کارها به مردم و استان خیانت کنند.
,
 
,
مداح گفت: خوشبختانه با ورود دادستان و دستگاه‌های امنیتی این راستی‌آزمایی آغاز شده که امیدواریم در ادامه مسیر خطایی رخ ندهد. هر چند با پرونده‌هایی که شکل گرفته میزان راستی‌آزمایی مسئولان در آینده و بعد از واریز مشخص خواهد شد.
,
 
,
مداح تأکید کرد: این‌که طی دو روز تعداد زیادی پرونده تشکیل شده نشان از وقوع تخلف است چراکه طی دو روز کارشناسان فرصت رفتن به محل خسارت دیده و بررسی را ندارند.
,
 
,
وی اظهار کرد: مدیرجهادکشاورزی شهرستان خوسف بحث پرونده‌سازی را تأیید کرده و همچنین گفته زیر بار امضاکردن پروندسازی‌ها نرفته و حتی نسبت به این اقدام تذکر نیز داده است اما ظاهرا فشار ناشی از مجموعه ناحیه دولت بوده که باید این اعتبار به هر نحوی جذب شود.
,
 
,
وی با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای خسارات ناشی از سیل، بیان کرد: پیشنهاد ما به مسئولان این بود اعتبارات رسیده را در اختیار قنوات و چاه‌های آبی که از سیل آسیب دیده بودند قرار می‌دادند که مرمت شود و منافعش به تمام مردم برسد نه‌این‌که اعتبارات در اختیار یک نفر قرار گیرد و شائبه‌ها را بیشتر کند کما این‌که هم‌اکنون شائبه‌ها مطرح شده و گفته می‌شود احتمالا این اعتبارات مانند پول‌های کثیفی باشد که برای انتخابات خرج می‌شود.
,
 
,
این فعال رسانه‌ای با اشاره به شائبه ایجاد شده در خصوص نحوه اعتبارات، اظهار کرد: با مدیریت درست می‌شد این شائبه را کم کرد یا به صفر رساند. انتظار می‌رود با توجه به این‌که رئیس محترم قوه قضائیه بر این موضوع تأکید دارند که هر فردی فساد را معرفی کند باید استقبال شود و نسبت به آن رسیدگی صورت گیرد.
,
 
,
این فعال رسانه‌ای خاطرنشان کرد: طی بررسی‌های به وجود آمده بیشترین تخلفی که صورت گرفته مربوط به شهرستان‌های خوسف و سرایان بوده است.
,
 
,
این فعال رسانه‌ای افزود: بعد از گزارشی که از طرف من و همکاران منعکس شده جهاد کشاورزی کارشناسانی برای بازدید میدانی فرستاده است اما پرونده‌هایی که تشکیل شده است نشان می‌دهد تخلف صورت گرفته اما در مجموع از بررسی میدانی که توسط مجموعه جهاد کشاورزی انجام می‌شود تقدیر و تشکر می‌کنم.
,
 
,
وی تصریح کرد: رویه جابه‌جایی محل کارم در دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است و امیدوارم در جابه‌جایی آرمان‌های انقلاب و مطالبه‌گری من و دوستان همراهم خللی وارد نشود. قطعا با این جابه‌جایی‌ها مسیر آرمان‌ها و اهدافمان تغییر نخواهد کرد.
,
 
,
مداح با بیان این‌که باید از منتقدان و اطلاع‌دهنگان فساد استقبال کرد نه این‌که به روش گازنبری با منتقدان برخورد شود، تأکید کرد: من و دوستان فقط در خصوص وقوع فساد و تخلف صورت گرفته هشدار داده‌ایم و انتظار داریم رسیدگی شود. همچنین طی هفته اخیر در جلسه‌ای که در استانداری برگزار شد یکی از مسئولان نهادهای امنیتی استان این موضوع را تأیید کرده و از مدیر کل جهاد کشاورزی استان درخواست نظارت دقیق بر تشکیل پرونده‌ها شد. علی‌رغم این‌که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه گفته‌اند هر فردی در خصوص فسادی اطلاع دهد از وی استقبال می‌شود اما در خراسان جنوبی و در اقدامی عجیب جلوی کار منتقدان گرفته شده و حتی نسبت به تغییر محل کارشان دستور داده می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه