اخبار داغ

۷۰ درصد از بیکاران جامعه فاقد مهارت هستند

۷۰ درصد از بیکاران جامعه فاقد مهارت هستند
مدیرکل فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: متاسفانه جامعه ما با فقر مهارتی روبرو است به طوریکه بیش از ۷۰ درصد بیکاران فاقد مهارت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن مددی در گفتگو با مهر با اظهار تأسف از روند افزایش بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی اضافه کرد: اهداف اصلی این مجموعه اقتصاد مقاومتی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهارت آموزی بوده که اشتغال زایی، اشتغال پذیری، کاهش بیکاری و تولید در دستور کار قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی از ارائه بیش از ۶۴۰۰ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سه ماهه نخست سال جاری در مؤسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد برای کارجویان و کارآموزان علاقمند به مهارت آموزی خبر داد.
,
 
,
مددی افزود: این اداره کل در سه ماهه نخست سال جاری با برگزاری ۱۹۹ دوره آموزشی، برای شش هزار ۴۲۵ نفر، یک میلیون و ۷۵ هزار و ۲۸۳ نفر ساعت در بخش خصوصی مؤسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد آموزش‌های مهارتی ارائه داده است.
,
 
,
وی با اشاره به فعالیت ۳۴۷ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در سطح استان، گفت: از این تعداد ۲۲۴ آموزشگاه مختص خواهران، ۳۵ آموزشگاه مختص برادران و ۸۸ آموزشگاه به صورت دو منظوره، آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌دهند.
,
 
,
مددی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی برای تقویت بخش خصوصی آمادگی دارد تا در صورت توانمندی بخش خصوصی، بخش‌هایی از فعالیت‌های خود را بر اساس شیوه نامه‌های مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد واگذار نماید.
,
 
,
مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه ۷۱ درصد میانگین سنی مهارت آموزان بین ۱۵ تا ۳۵ سال است اضافه کرد: ماهانه ۲۸۰ آزمون مهارت فنی و حرفه‌ای در ۴۲ رشته مهارتی در سطح استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
,
 
,
مددی گفت: سال گذشته ۶۵ هزار نفر شامل جوانان جویای کار، شاغلان واحدهای صنعتی، مدیران و اعضای شرکت‌های تعاونی، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، قالیبافان، روستاییان، خانواده‌های زندانیان، سربازان وظیفه و معتادان به مواد مخدر مراکز بهزیستی آموزش‌های مهارتی دیده اند که ۴۰ هزار نفر آن موفق به دریافت گواهی شده اند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه