اخبار داغ

با هدف صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری؛

کشت سبزی وصیفی از فضای باز به گلخانه انتقال یافت

کشت سبزی وصیفی از فضای باز به گلخانه انتقال یافت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان از اننقال کشت سبزی وصیفی از فضای باز به محیط های کنترل شده وگلخانه در هشت استان کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام حیدر زورقی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: براساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی درخصوص اعلام محدودیت کشت سبزی و صیفی شامل خیار، گوجه‌فرنگی و فلفل در فضای باز که با هدف صرفه جویی در مصرف آب وافزایش بهره وری در هشت استان کشور به صورت پایلوت اجرا خواهد شد سیستان و بلوچستان از جمله استان‌ها ی پایلوت است که در سال‌جاری این طرح را اجرا می کند.

وی با اشاره به اهمیت گلخانه ها در افزایش کیفیت و میزان  تولید، کاهش مصرف آب، پیش رسی محصول و افزایش درآمد گفت: سهمیه در نظر گرفته شده برای استان در سال‌جاری در راستای توسعه گلخانه ها ومحیط های کنترل شده،  ۶۰۰هکتار می باشد که از این میزان، ۱۲۰هکتار در قالب طرح پایلوت انتقال سبزی و صیفی از فضای باز به محیط های کنترل شده وگلخانه تعیین شده است.

به گفته وی، بر اساس این سهمیه برای هریک از شهرستان ها ی استان سطحی مشخص شده که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

شایان ذکر است در سال زراعی ۹۸-۹۷سطحی بیش از ۲۵هزار و۷۰۰هکتاردر فضای باز به  زیر کشت محصولات سبزی وصیفی رفته وکه از این میزان ۲هزار وهفتاد هکتار به کشت گوجه‌فرنگی، فلفل وخیار اختصاص دارد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه