اخبار داغ

امام جمعه زیراب:

عذری برای عدم حضور مسئولان در نماز جمعه پذیرفتنی نیست

عذری برای عدم حضور مسئولان در نماز جمعه پذیرفتنی نیست
امام جمعه زیراب گفت: هیچ عذری برای عدم حضور مسئولان در نماز جمعه پذیرفتنی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت الاسلام محمدزمان رضایی صبح امروز در نشست هم اندیشی به مناسبت  سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در حضور جمعی از مسئولان با گرامیداشت این مناسبت، نماز جمعه را فضایی برای آگاهی بخشیدن در جامعه دانست و اظهار کرد: نماز جمعه همانند حج فضایی برای مطرح کردن مسائل و بررسی چالش ها است اما مهمترین موضوع مورد توجه این است که نماز جمعه در دسترس همه اهل ایمان قرار داشته و موجب آگاهی بخشیدن در همه زمینه‌ها ازجمله سیاسی و اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه پشتوانه امام جمعه، مردم هستند افزود : امام جمعه باید جذب حداکثری داشته باشد و پشتوانه آن مردم هستند، امام جمعه نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی است و حضور امام جمعه در انجام کارها موجب تقویت کارهای مسئولان می‌شود.

امام جمعه زیراب ضمن اشاره به فرمایش امام راحل درباره اهمیت نماز جمعه خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند مردم و نسل آینده به این مسئله اهمیت می‌دهند که نمازجمعه در رأس امور است و نماز جمعه سنگری است که باید حفظ کرد.

رضایی با ابراز نارضایتی و گله‌مندی نسبت به حضور نداشتن برخی مسئولان در جلسات دفتر امام جمعه شهر افزود: برای مسئول واجب است که حتما در نماز جمعه شرکت کند، متاسفانه برخی از مسئولان حتی در جلسات دفتر شرکت نمی کنند و نسبت به این موضوع گله‌مند هستیم.

رضایی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه را یکی از دستاوردهای انقلاب برشمرد و اظهار کرد: حضرت آقا فرمودند نماز جمعه در راس امور است پس چرا برخی مسئولان شرکت نمی‌کنند، اگر دستگاه ائمه جمعه از انقلاب گرفته شود به انقلاب لطمه وارد خواهد شد، رهبری احیای واقعی نماز جمعه در ایران را یکی از دستاوردهای انقلاب برشمرد.

امام جمعه زیراب ضمن تشکر از حضور برخی مسئولان در نماز جمعه تصریح کرد: برخی مسئولان در طی سالیان مقید به شرکت در نماز جمعه بودند و به وظیفه دینی و سیاسی و اجتماعی خود عمل کردند و جای تشکر دارد که البته نقدی بر خود ما نیز وارد است تا بر جذب حضور تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی یکی از ایرادات وارده در کشور را بحث نبود آموزش لازم دانست و گفت : حضرت آقا فرمودند یکی از نقص‌های ائمه جمعه این است که از همه چیز سخن می گویند جز نماز جمعه، یکی از ایرادات در کشور بحث آموزش است، تکرار آموزش باعث حل بسیاری از مسائل می‌شود.

رضایی در پایان ستاد نماز جمعه و سپاه پاسداران را برآمده از دل انقلاب دانست و افزود: ستاد نماز جمعه و سپاه پاسداران هردو از دل انقلاب بوجود آمدند و هر دو نهاد در کنار ولایت فقیه به عنوان پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمتگزار مردم و نظام هستند و در پیشبرد اهداف هماهنگ و همگام هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه