اخبار داغ

امام جمعه بابلسر:

نماز جمعه دستاورد بی‌بدیل انقلاب اسلامی است/زیرساخت‌های بابلسر پاسخگوی نیاز شهروندان نیست

نماز جمعه دستاورد بی‌بدیل انقلاب اسلامی است/زیرساخت‌های بابلسر پاسخگوی نیاز شهروندان نیست
امام جمعه بابلسر با اشاره به اینکه نمازجمعه دستاورد بی‌بدیل انقلاب اسلامی است، گفت: شورای امنیت کشور از ایجاد تنش در شهرها جلوگیری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز نخستین نماز جمعه برگزار شد اظهار کرد: نخستین نماز جمعه پس از هجرت رسول مکرم اسلام از مکه به مدینه توسط خود ایشان اقامه و این سنت اسلامی در دوره صفویان برگزار می‌شد که بعدها مخالفت‌های جدی برای برگزاری این امر صورت می گرفت تا با ظهور انقلاب اسلامی و تاکید امام خمینی(ره) احیا و جایگاه خود را پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین نماز جمعه به دستور امام خمینی(ره) در تاریخ پنج مرداد ماه 1358 برگزار شد که برکات زیادی را به دنبال داشت.

نمازجمعه دستاورد بی‌بدیل انقلاب اسلامی است
امام جمعه باباسر با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از دستاوردهای بی‌بدیل انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: روشنگری و تبیین آرمان‌های انقلاب، هدایت و تشریح مسائل دینی و سیاسی، افزایش آگاهی‌های دینی سیاسی و اجتماعی مردم و دنبال کردن مسائل عبادی و تربیتی از وظایف و اهداف نماز جمعه است.

قلی‌پور تاکید کرد: نماز جمعه از معجزات اسلامی و اعظم برکات الهی در نظام جمهوری اسلامی است که در معرفت افزایی، گسترش اندیشه اسلام ناب در برابر جمود و تحجر، بصیرت افزایی، رساندن پیام انقلاب، ترویج گفتمان مقاومت و سازمان بخشی مومنین نقش ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بابلسر گفت: یکی از ویژگی‌هایی که امام جمعه باید آن را دنبال کند در کنار مردم بودن، مشکلات مردم را شنیدن و در رفع این مشکلات گام برداشتن است که در همین راستا برنامه 10 شب 10 مسجد در سطح شهرستان اجرا می‌شود که به همراه مدیران و مسئولان مشکلات منطقه و روستاها احصا شده و پس از پیگیری بیش از 90 درصد مصوبات در محلات اجرایی شد.

امام جمعه بابلسر ادامه داد: برگزاری میز خدمت یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که توسط ستاد نماز جمعه برگزار شد و این هفته جلسه شورای اداری از ساعت 11 تا 12 در مصلی برگزار شده و از ساعت 12 تا 13 مدیران پاسخگوی مردم خواهند بود.

این مسئول یادآور شد: عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای ستاد نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های مرحومین ستاد نماز جمعه، تجلیل از ائمه جمعه موقت و تجلیل از اعضای ستاد نماز جمعه از برنامه‌هایی است که به مناسبت پنج مرداد سالروز نماز جمعه برگزار می‌شود.

قلی‌پور تاکید کرد: هیچکدام از اعضای ستاد نماز جمعه مبلغ و حقوقی را دریافت نمی‌کنند و همه به صورت رایگان برای برگزاری نماز جمعه و کارهای مربوط به دفتر تلاش می کنند که حدود 40 نفر اعم از برادران، خواهران و ستاد جوانان نماز جمعه هستند.

وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه مصلی فقط در روزهای جمعه برای برگزاری نماز جمعه مورد استفاده است این امکان را فراهم کردیم تا در روزهای دیگر برای اجرای هرگونه فعالیتی که شئونات فرهنگی و مذهبی رعایت شود در اختیار افراد و گروه‌ها قرار گیرد.

بابلسر با مشکل کمبود فضای تفریحی رو به رو است
امام جمعه باباسر خاطرنشان کرد: این شهرستان متاسفانه از یک فضای تفریحی مناسب در خور شان مردم برخوردار نیست و هیچ پارک و شهربازی در بابلسر موجود نیست که از مسئولان می‌خواهیم نسبت به این خواسته به حق مردم توجه جدی داشته باشند.

قلی پور تصریح کرد: به خاطر کمبود فضای تفریحی در بابلسر خانواده‌ها شب‌ها به امامزاده ابراهیم مراجعه می‌کنند و باتوجه به اینکه در سمت چپ و راست حیاط این امامزاده قبرستان واقع شده، حضور شبانه در قبرستان کراهت دارد.

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه سمبلیک نیست گفت: تریبون نماز جمعه باید محلی برای بازگویی مشکلات مردم و خدماتی که نظام جمهوری اسلامی می‌دهد باشد و اگر زمانی خدمات بیان می‌شود به معنای حمایت از یک جریان نیست بلکه معتقدیم هر فردی که مسئول است و خدمت می‌کنند از آن نام برده شود چراکه این فرد مسئول نظام است.

این مسئول یادآور شد: بحث اقلیم بابلسر در زمینه قبوض گاز و برق، جاده سه راه نیروی هوایی و مشکل قطع آب از مواردی بوده که در تریبون نماز جمعه مطرح شد که برخی از این مسائل انجام، برخی از موارد مانند سه راه نیروی هوایی درحال پیگیری و برخی دیگر مانند مشکل قطع آب همچنان بلاتکلیف مانده و مسئولان فقط امروز و فردا می‌کنند.

زیرساخت‌های بابلسر پاسخگوی نیاز شهروندان و مسافران نیست
امام جمعه بابلسر با انتقاد از صدور مجوز برای ساختمان‌های بلند مرتبه‌ای که زیرساخت آن آماده نشده بود اذعان کرد: مجوزها برای ساخت و سازهای ساختمان ها درحالی داده شد که زیرساخت‌ها آماده نبود و تمام امکاناتی که در این شهر وجود دارد برای حدود 70 هزار نفر پاسخگو است اما گاهی اوقات با توجه به توریستی بودن بابلسر حدود یک میلیون نفر در این شهر ساکن می‌شوند که به طور مشخص امکانات موجود پاسخگوی این نیازها نیست.

قلی‌پور خاطرنشان کرد: توجه به محیط ساحل از اقداماتی است که به صورت جدی درحال پیگیری هستیم و برای 200 نفر حکم صادر شد تا برای امر به معروف و نهی از منکر در سطح سواحل اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال بازدید از مراکز تولیدی و حمایت از تولیدکنندگان نمونه در نماز جمعه صورت گرفت و تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله برنامه‌هایی بود که صورت گرفت.

این مسئول گفت: نخستین کاروان شادی غدیر که واقعه غدیر را تصویرسازی کرد در باباسر برگزار شد؛ بازدیدهای سر زده از ادارات و نهادها از جمله کارهای دیگر ما است.

امام جمعه بابلسر یادآور شد: دیدار با محرومین از دیگر اقداماتی است که انجام می‌شود و واسطه بین خیرین و محرومین هستیم.

قلی‌پور ادامه داد: بنابر اعلام رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مدت زمان حکم برای ائمه جمعه برداشته شد و هر زمانی که از سوی شورای سیاستگذاری تشخیص داده شود که ائمه جمعه هر منطقه باید تغییر پیدا کنند تا خود امام جمعه درخواست کند این امر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه به خودم و مسئولان بابلسر نمره بالایی نمی‌دهم، اظهار کرد: مردم ما شایستگی بیشتری از این‌ها دارند و مردم بابلسر هنوز به حقشان نرسیده‌اند.

رفتارهای شورای تامین استان دوگانه است!
امام جمعه بابلسر با اشاره به حواشی سفر رئیس جمهور سابق به این شهرستان، خاطرنشان کرد: مصوبات قانونی لازم‌الاجرا است و همه باید تمکین کنند، شورای امنیت مصوباتی را درخصوص سفرهای رئیس جمهور سابق داشتند که آن را به شورای تامین استان‌ها و شهرستان ها ابلاغ کردند و برای این سفرها شورای تامین استان و شهرستان باید نظر دهند.

قلی‌پور افزود: شورای تامین استان و شهرستان با سفر رئیس جمهور سابق به بابلسر مخالفت کردند که مصوبه این شورا هم جنبه قانونی دارد و ما هم اعلام کردیم که همه باید در برابر قانون تمکین کنند و احترام بگذارند؛ اتفاقاتی بعد از حضور ایشان رخ داد که بنده از نظر شخصی با اینگونه رفتارها و برخوردها موافق نبودم اما احترام میگذارم به نظر کسانی که هم‌اکنون متولیان امور کشور هستند چراکه مردم این افراد را برگزیدند.

وی تصریح کرد: چرا این موضوعات نباید در تهران به صورت ریشه‌ای حل شود و اگر بناست که اجازه سفر و سخنرانی ندهند در همان تهران مشخص نمی‌شود و این مسائل به شهرستان‌های کوچک راه پیدا کرده که جوانان انقلابی با این موضوعات رو به رو شده که در نهایت مشکلاتی را به همراه دارد.

این مسئول با انتقاد از رفتار دوگانه شورای تامین استان گفت: درحالی که شورای تامین استان مصوب کرده بود که این فرد نباید به مازندران سفر کند اما مدیرکل سیاسی امنیتی به استقبال آن فرد می‌روند و پس از آن اعلام می‌کنند که حضور آقای مدیرکل برای تذکر بوده که این امر واقعا جای تعجب دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
, نمازجمعه دستاورد بی‌بدیل انقلاب اسلامی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بابلسر با مشکل کمبود فضای تفریحی رو به رو است,
,
,
,
,
,
,
,
,
, زیرساخت‌های بابلسر پاسخگوی نیاز شهروندان و مسافران نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, رفتارهای شورای تامین استان دوگانه است!,
, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه