اخبار داغ

از محل اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی امکانپذیر شد؛

عقد ۱۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه تسهیلاتی برای استان/اجرای طرح های توسعه ای آلومینا و فولاد صبا

عقد ۱۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه تسهیلاتی برای استان/اجرای طرح های توسعه ای آلومینا و فولاد صبا
مدیرکل جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی گفت: از محل دور دوم سفر رییس جمهور به خراسان شمالی 10هزار میلیارد تومان تفاهم نامه های تسهیلاتی برای اعطا به استان منعقد شد، متقاضیان ثبت نام شده دریافت تسهیلات به ادارات ذی ربط برای معرفی به بانک ها اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی میرکریمی، مدیرکل جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: با سفر دور دوم رییس جمهور و هیات دولت به استان خراسان شمالی در تاریخ 23 تیر ماه امسال، عقد 28 توافق در قالب 17 تفاهم نامه به ارزش بیش از 10 هزار و 532 میلیارد تومان، 638 میلیون دلار،154 میلیون یورو و 91 میلیون درهم در زمینه های سرمایه گذاری در استان و اعطای تسهیلات به استان امضا شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

میر کریمی گفت: در این تفاهم نامه ها مقرر شد که هلدینگ های بخش دولتی و خصوصی کشور در استان نسبت به تامین مالی و اجرای پروژه های مصوب این سفر و بانک ها نیز نسبت به اعطای تسهیلات به طرح های توجیهی مصوب در این سفر اقدام کنند.

,

وی تحقق نتایج تفاهم نامه ها و اجرای مصوبات در دور دوم از سفر هیات دولت به استان را منوط به پیگیری این توافقات انجام شده دانست و گفت: حال طرفین باید نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام کنند.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه از محل این سفر و تفاهم نامه های منعقد شده، مبلغ مصوب برای اعطای تسهیلات بانکی به طرح های توجیهی استان 10 هزار میلیارد تومان بدون رعایت منابع و مصارف بانک ها بوده است، عنوان کرد: قبل از انجام سفر دور دوم رییس جمهور به استان، تقاضاهای 460واحد تولیدی استان را برای دریافت تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش را دریافت و فهرست آنها را برای دریافت موافقت نامه ها به هیات دولت ارائه کرده بودیم.

,

میر کریمی خاطر نشان کرد: 283 واحد تولیدی استان هزار و 188 میلیارد تومان تسهیلات در گردش و 179 واحد تولیدی دیگر در استان نیز 9 هزار و 480 میلیارد تومان تسهیلات ثابت همچنین این واحدها 549 میلیون دلار تسهیلات ارزی تقاضا کرده بودند.

,

وی همچنین یادآور شد: بیشترین تقاضا برای دریافت تسهیلات یاد شده از سوی واحدهای تولیدی بخش صنعت و معدن استان بودند.

,

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه نرخ تسهیلاتی این تفاهم نامه ها 18 درصد است، بنابراین در این سفر تصمیم گرفته شد که این تسهیلات مصوب از محل تبصره 18 قانون بودجه و صندوق توسعه ملی مشمول نرخ یارانه تسهیلات شوند.

,

مدیرکل جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی اعلام کرد: حال باید متقاضیان این تسهیلات به دستگاه های اجرایی ذی ربط مراجعه کنند تا برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شوند.

,

وی تصریح کرد: درصورتیکه متقاضیان پای کار نیایند، تحقق این تفاهم نامه های تسهیلاتی قطعی نمی شوند.

,

 

,

عقد تفاهم نامه 10 میلیارد تومانی برای اعطای تسهیلات به محرومان

, عقد تفاهم نامه 10 میلیارد تومانی برای اعطای تسهیلات به محرومان, عقد تفاهم نامه 10 میلیارد تومانی برای اعطای تسهیلات به محرومان,

افزون بر این، وی همچنین به عقد تفاهم نامه بانک صنعت و معدن کشور با استان برای اعطای تسهیلات به کارخانه فولاد آلیاژی کیمیای صبا به منظور راه اندازی خط تولید دوم این کارخانه برای تولید فولادهای با کیفیت تر نیز اشاره کرد.

,

میرکریمی همچنین اعلام کرد: در این سفر تفاهم نامه ای به مبلغ 10 میلیارد تومان با صندوق کارآفرینی امید امضا شد تا تسهیلات به اقشار محروم بابت رفع نیازهای بسیار ضروری آنان پرداخت شود.

,

وی افزود: این متقاضیان باید برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید استان مراجعه کنند.

,

 

,

عقد تفاهم نامه های ایمیدرو و بانک ملی برای اجرای طرح های توسعه ای در کارخانه آلومینای جاجرم

, عقد تفاهم نامه های ایمیدرو و بانک ملی برای اجرای طرح های توسعه ای در کارخانه آلومینای جاجرم, عقد تفاهم نامه های ایمیدرو و بانک ملی برای اجرای طرح های توسعه ای در کارخانه آلومینای جاجرم,

وی در بخش دیگری از سخن خود با اشاره به عقد تفاهم نامه های سرمایه گذاری با هلدینگ های بخش دولتی و خصوصی در استان به منظور تامین مالی طرح ها و اجرای آنها، در این باره عنوان کرد: از جمله تفاهم نامه های منعقد شده در این زمینه با هلدینگ دولتی ایمیدرو است که این واحد سرمایه گذاری تعهد کرده است تا با انجام سرمایه گذاری ظرفیت تولید پودر آلومینا در فاز نخست کارخانه آلومینای جاجرم را از 240 هزار تن به 280 هزار تن برساند.

,

در عین حال، مدیرکل جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی خاطر نشان کرد: بانک ملی ایران نیز اعلام آمادگی کرده است که برای راه اندازی خطوط تولید از زیرشاخه های صنعتی این کارخانه ، تسهیلات در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

,

وی در ادامه اعلام کرد: هلدینگ ایمیدرو برای افزایش پودر آلومینا در فاز نخست کارخانه آلومینا، انجام سرمایه گذاری را آغاز کرده است.

,

وی افزود: در عین حال، انجام مطالعات و شناسایی معادن برای راه اندازی فاز دوم خط تولید پودر آلومینا در این کارخانه آغاز شده است.

,

 

,

ورود سازمان زمین شناسی کشور برای پی جویی های معدنی در استان

, ورود سازمان زمین شناسی کشور برای پی جویی های معدنی در استان, ورود سازمان زمین شناسی کشور برای پی جویی های معدنی در استان,

افزون بر این، میرکریمی یادآور شد: در این سفر سازمان زمین شناسی کشور نیز نسبت به انجام پی جویی ( شناسایی و اکتشاف) مواد معدنی مختلف در استان تفاهم نامه منعقد کرده است.

,

وی افزود: در این تفاهم نامه مقرر شده است که 50 درصد از هزینه های انجام پی جویی ها توسط این سازمان و 50 دیگر نیز از محل اعتبارات ملی یا استان تامین شوند.

,

وی گفت: با انجام مطالعات پی جویی در این زمینه، استخراج مواد معدنی یا به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می شود و یا به بخش دولتی سپرده می شود.

,

مدیرکل جذب و حمایت سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: سازمان بازنشستگی کشور نیز در این سفر در زمینه سرمایه گذاری برای شناسایی و اجرای طرح های توجیهی در بخش گردشگری و صنعتی استان نیز تفاهم نامه منعقد کرده است.

,

وی افزود: این سازمان در حال حاضر به انجام مطالعات در این زمینه ها ورود کرده است.

,

به گزارش عصر اترک 28 توافق در قالب 17 تفاهم نامه میان استان خراسان شمالی با هلدینگ های دولتی و خصوصی همچنین بانک های کشور در دور دوم از سفر ریاست جمهوری استان خراسان شمالی شامل مواد ذیل هستند:

,

-صدور ضمانت نامه برای صادرکنندگان استان/مجری صندوق ضمانت صادرات ایران

,

-اجرای طرح تولید لوله های ( سی آر ای) و قطعات فورج/سرمایه گذار ایدرو

,

-صدور ضمانتنامه صنایع کوچک استان/مجری صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک

,

-پرداخت تسهیلات به طرح های معرفی شده، صدور ضمانتنامه و .../مجری صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک

,

-پی جویی و اکتشاف معادن فلزی/مجری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

,

-تکمیل فاز دوم پروژه تولید پودر آلومینای جاجرم و اجرای پروژه شمش بلیت در جاجرم و .../سرمایه گذار ایمیدرو

,

-تاسیس مرکز و مدرسه صادرات در استان به منظور توسعه صادرات صنایع استان/سرمایه گذار سازمان توسعه تجارت

,

-بررسی ایجاد منطقه آزاد و ایجاد 3 منطقه ویژه اقتصادی و تکمیل زیرساخت های آن/مجری شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی

,

-پرداخت تسهیلات تحت پوشش قراردادن بیمه تامین اجتماعیر 100 درصد فعالان حوزه فرش، ایجاد نمایشگاهی دائمی و فرش و .../ مجری مرکز ملی فرش ایران

,

-بررسی و اجرای طرح های گردشگری و صنایع معدنی/سرمایه گذار سازمان بازنشستگی کشور

,

-احداث مجتمع گاوداری هزار راسی/سرمایه گذار گروه توسعه اقتصاد ملل

,

-طرح توسعه صنعت فرش و گلیم ستان/ سرمایه گذار گروه توسعه اقتصاد ملل-صندوق کارآفرینی امید

,

-احداث دو مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری/سرمایه گذار گروه توسعه اقتصاد ملل

,

-احداث مجتمع گلخانه ای هیدروپونیک/سرمایه گذار گروه توسعه اقتصاد ملل

,

-تامین مالی و مشارکت در طرح های صنعتی و معدنی خراسان شمالی/سرمایه گذار بانک صنعت و معدن ایران

,

-ایجاد نواحی صنعتی خرق، صفی آباد، غلامان، جرگلان و مانه/ مجری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران

,

-حمایت از طرح های کوچک و اشتغال روستایی و سایر طرح ها/سرمایه گذار صندوق کارآفرینی امید

,

-حمایت از اقشار محروم/مجری صندوق کارآفرینی امید

,

-حمایت از طرح های گلخانه ای و صنایع تبدیلی و تکمیلی و سایر طرح های کشاورزی/سرمایه گذار بانک کشاورزی ایران

,

-حمایت از طرح های اقتصادی ( بیگان-بازارچه صنایع دستی- زنجیره تولید گوشت-بازیافت لاستیک-انواع فلنچ و ...) /سرمایه گذار بانک توسعه تعاون ایران

,

-حمایت از طرح های اقتصادی ( کاغذ از کربنات کلسیم-شمش منیزیم-فاز 2 شمش و نیروگاه خورشیدی)/سرمایه گذار بانک ملی ایران

,

-حمایت از طرح های توجیه دار اقتصادی/سرمایه گذار بانک سپه ایران

,

-حمایت از طرح های اقتصادی ( انرژی خورشیدی و کشت و صنعت خرم)/سرمایه گذار بانک صادرات ایران

,

-حمایت از طرح های توجیه دار اقتصادی/سرمایه گذار بانک تجارت ایران

,

- تامین مالی احداث واحدهای مسکونی/سرمایه گذار بانک مسکن ایران

,

-پرداخت تسهیلات ضروری/مجری صندوق کارآفرینی امید

,

-طرح توسعه فولاد کیمیای صبا و تولید کفپوش بیمارستانی/سرمایه گذار پست بانک ایران

,

-مشارکت طراحی و اجرای استحصال آب زیرزمینی بین سد گلول تا سرانی/سرمایه گذار گروه عمران و توسعه شایگان مبتکر

,

-هدفگذاری بازدید 10 هزار گردشگر از استان خراسان شمالی/سرمایه گذار شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه