اخبار داغ

گزارش/

تنها دو دستگاه ام‌.آر.آی در14 بیمارستان خراسان‌جنوبی/ 86 درصد بیمارستان‌های استان فاقد ام‌.ار‌.آی هستند

تنها دو دستگاه ام‌.آر.آی در14 بیمارستان خراسان‌جنوبی/ 86 درصد بیمارستان‌های استان فاقد ام‌.ار‌.آی هستند
از 14 بیمارستان فعال در خراسان‌جنوبی تنها دو بیمارستان استان دارای دستگاه ام.‌آر.آی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، ام.آر.آی دستگاهی است که به پزشک کمک می‌کند تا یک بیماری و یا آسیب را تشخیص دهد و نحوه و چگونگی درمان را شروع می‌کند، ام.آر.آی در قسمت‌های مختلف بدن انجام ‌می‌شود خصوصا برای دیدن بافت‌های نرم و سیستم عصبی کارآمدتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، ام.آر.آی دستگاهی است که به پزشک کمک می‌کند تا یک بیماری و یا آسیب را تشخیص دهد و نحوه و چگونگی درمان را شروع می‌کند، ام.آر.آی در قسمت‌های مختلف بدن انجام ‌می‌شود خصوصا برای دیدن بافت‌های نرم و سیستم عصبی کارآمدتر است.,

ام.آر.آی مغز و نخاع به دنبال شناسایی آسیب مویرگ‌های خونی ،آسیب مغزی، سرطان، مالتیپل اسکلروزیس (ام.اس) ،آسیب نخاعی و سکته مغزی هستند، ام.آر.آی قلب و مویرگ‌های خونی به دنبال شناسایی بسته شدن رگ‌های خونی، آسیب‌های ناشی از حمله قلبی، مشکلات قلبی و مشکلات ساختار قلب هستند.

, ام.آر.آی مغز و نخاع به دنبال شناسایی آسیب مویرگ‌های خونی ،آسیب مغزی، سرطان، مالتیپل اسکلروزیس (ام.اس) ،آسیب نخاعی و سکته مغزی هستند، ام.آر.آی قلب و مویرگ‌های خونی به دنبال شناسایی بسته شدن رگ‌های خونی، آسیب‌های ناشی از حمله قلبی، مشکلات قلبی و مشکلات ساختار قلب هستند.,

ام.آر.آی استخوان و مفاصل به دنبال شناسایی عفونت‌های استخوانی، سرطان، آسیب مفصلی، مشکلات دیسک ستون فقرات ، گردن و کمر درد با علائم عصبی هستند.

, ام.آر.آی استخوان و مفاصل به دنبال شناسایی عفونت‌های استخوانی، سرطان، آسیب مفصلی، مشکلات دیسک ستون فقرات ، گردن و کمر درد با علائم عصبی هستند.,

کاربردهای ام‌.آر.آی برای بررسی سلامت این اندام‌ها می‌توان از ام.آر.آی استفاده کرد پستان در زنان، کبد، کلیه‌ها، تخمدان در زنان، پانکراس و پروستات در مردان است.

, کاربردهای ام‌.آر.آی , برای بررسی سلامت این اندام‌ها می‌توان از ام.آر.آی استفاده کر, د پستان در زنان، کبد، کلیه‌ها، تخمدان در زنان، پانکراس و پروستات در مردان است.,

خراسان‌جنوبی با توجه به اینکه 11 شهرستان و 14 بیمارستان دارد و جمعیت استان بیش از 890 هزار نفر است تنها دو دستگاه ام‌.آر.آی در دو بیمارستان امام رضا (ع) و حضرت ولی‌عصر (عج) وجود دارد و بیماران در صورت نیاز برای درمان باید به این دو بیمارستان مراجعه کنند.

, خراسان‌جنوبی با توجه به اینکه 11 شهرستان و 14 بیمارستان دارد و جمعیت استان بیش از 890 هزار نفر است تنها دو دستگاه ام‌.آر.آی در دو بیمارستان امام رضا (ع) و حضرت ولی‌عصر (عج) وجود دارد و بیماران در صورت نیاز برای درمان باید به این دو بیمارستان مراجعه کنند.,

محمدی یکی از اهالی شهرستان درمیان است که سال‌هاست از مشکل کمر درد رنج می‌برد و یکی از روندهای درمانش انجام ام‌.آر‌.آی است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، با بیان اینکه دوری راه برای رسیدن به مرکز استان یکی از مشکلات ما در شهرستان مرزی درمیان است مشکلی دیگری که بیماری و رنج دوری راه را برایم مضاعف می‌کند مدت زمان طولانی و انتظار در صف بودن برای انجام ام‌.آر‌.آی است.

, خاورستان،, خاورستان،,

محمدی عنوان کرد: طولانی بودن صف انتظار و مدت زمان زیادی که برای دریافت نوبت انجام ام‌.آر‌.آی بیماران را معطل می‌کند از دیگر مشکلاتی است که برای ما مردمی که از روستاهای مرزی و دور افتاده به مرکز استان مراجعه می‌کنیم رنجی مضاعف بر تحمل بیماری است.

,

وی با اشاره به اینکه لازم است در مرکز استان نیز تعداد دستگاه بیشتری برای استفاده بیماران و انجام ام‌.آر.آی وجود داشته باشد، افزود: اگر تعداد دستگاه‌های ام‌.آر‌.آی در بیمارستان‌های مرکز استان افزایش داشته باشد مقداری از انتظار طولانی مدت مردم در صف انجام ام‌.آر‌.آی کاسته خواهد شد و سریع تر نوبت بیماران می‌شود.

,

محمدی درخواست کرد: لازم است در استان خراسان‌جنوبی با جمعیت زیاد که هر روز تعداد بیماران نیز افزایش دارد برای تجهیز سایر بیمارستان‌های استان به امکانات پزشکی اقدام شود.

,

رحیمی یکی از اهالی شهرستان سربیشه نیز در گفت‌وگو با خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: اینکه فقط در دو بیمارستان استان دستگاه ام‌.آر.آی وجود دارد پاسخگوی جمعیت استان نیست و لازم است برای افزایش این دستگاه در بیمارستان‌های استان اقدام شود.

, خاورستان, خاورستان,

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی نیز ظرفیت خوبی است که می‌توان از آن استفاده کرد، گفت: اگر امکان واگذاری انجام ام‌.آر.آی به بخش خصوصی وجود داشته باشد نیز برای تسریع در روند انجام ام.آر.آی بی تاثیر نبوده و قطعا کار تعداد بیمار بیشتری در مدت زمان کمتری انجام خواهد شد.

,

رحیمی نیز به طولانی بودن صف انتظار بیماران به انجام ام‌.آر‌.آی اشاره کرد و افزود: طولانی شدن زمان نوبت گرفتن برای انجام ام‌.آر.آی از دیگر مشکلاتی است که بیماران با آن مواجه هستند که نیاز است برای کاهش زمان انتظار بیماران اقدامی اساسی صورت گیرد.

,

علی‌رغم اینکه خراسان‌جنوبی استان کم برخورداری است و از مرکز کشور دور است معمولا بیماران این استان بیش از هر استان دیگری به امکانات درمانی در استان نیاز دارند و اینکه در سطح استان فقط دو دستگاه ام.آر.آی فعال و مورد استفاده مردم است کم بوده و مردم برای استفاده از این دستگاه مدت‌ زمان زیادی باید در انتظار باشند که نوبت‌شان شود. لذا لازم است در خراسان‌جنوبی نسبت به تجهیز امکانات پزشکی و افزایش دستگاه ام‌.آر.آی در سایر بیمارستان‌های استان بیش از این اقدام شده و نسبت به رفاه حال بیماران اقدامات بیشتری صورت گیرد.

, علی‌رغم اینکه خراسان‌جنوبی استان کم برخورداری است و از مرکز کشور دور است معمولا بیماران این استان بیش از هر استان دیگری به امکانات درمانی در استان نیاز دارند و اینکه در سطح استان فقط دو دستگاه ام.آر.آی فعال و مورد استفاده مردم است کم بوده و مردم برای استفاده از این دستگاه مدت‌ زمان زیادی باید در انتظار باشند که نوبت‌شان شود. لذا ,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه