اخبار داغ

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

اعطای مجوز استخدام 20 هزار نیروی جدید به وزارت بهداشت / 97 درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود

اعطای مجوز استخدام 20 هزار نیروی جدید به وزارت بهداشت / 97 درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مجوز استخدام 20 هزار نفر به وزارت بهداشت و درمان با همکاری مجلس داده شده است تا کمبود های این وزارتخانه را پوشش دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین قربانی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، با بیان اینکه مدتی است که با تدبیر کمیسیون بهداشت سفرهای استانی در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: تعدادی از همکاران وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت و مجمع خیرین سلامت نیز در سفرهای استانی همراهی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه این نشست ها تا به امروز خروجی های بسیار خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: هدف از این جلسات نیز احصاء مشکلات و گرفتاری های حوزه بهداشت و درمان استان ها و شهرستان ها و جمع بندی در مرکز استان با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، وزیر بهداشت و درمان و نماینده ولی فقیه است.

,

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: توزیع عادلانه ثروت در سراسر کشور به خصوص مناطق کمتر برخوردار و گسترش و فرستادن نیروهای متخصص به نقاط مختلف کشور از برنامه های خوب طرح تحول سلامت است.

,

وی با اشاره به وضعیت دارو در کشور، اذعان کرد: خوشبختانه 97 درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود و در اختیار نیازمندان قرار می گیرد و حدود سه درصد داروی مورد نیاز کشور از خارج وارد می شود.

,

قربانی همچنین عنوان کرد: منابع تأمین دارو که حدود 1.4 میلیارد دلار است از همان 14 میلیارد دلار تأمین کالاهای اساسی تأمین شد و بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت در جهت تأمین داروهای مورد نیاز مشکلی وجود ندارد.

,

وی تشریح کرد: کمبودهایی که در حال حاضر در کشور احصاء و از زبان مردم در بازار شنیده می شود مربوط به داروهای خارجی است در صورتی که مشابه این داروها در داخل کشور وجود دارد و متقاضیانی که الزاماً داروی خارجی را مصرف کنند با کمبودهایی مواجه شوند.

,

رئیس فراکسیون خیرین سلامت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتقاد داریم که همان 1.4 میلیارد دلار اختصاص داده شده می تواند 3 درصد را تحت پوشش قرار دهد تا کمبودی احساس نشود، ابراز کرد: مبنای سیاست اقتصاد مقاومتی این است که اگر بتوانیم یک کالایی علی‌الخصوص دارو را در کشور با همان استاندارد، کیفیت و ظرفیت تولید کنیم باید از تولید داخلی استفاده کنیم و کمتر به سمت تولید خارجی و واردات برویم.

,

وی با بیان اینکه طرح بازنگری قانون خدمت پزشکان در کمیسیون بهداشت و درمان در حال اجرا است و در آینده نزدیک وارد صحن علنی وارد مجلس می شود، تصریح کرد: با بازنگری در این قانون، یکی از مشکلات عمده تخصصی بهداشت و درمان برطرف و به وزارت بهداشت و درمان ابلاغ خواهد شد.

,

قربانی با تاکید بر اینکه اگر تمام اعتبارات یک کشور را صرف بخش درمان کنید قطعاً در بحث درمان می ماند، اذعان کرد: برای اینکه بحث درمان و منابع آن نهادینه شود باید نیازمندی ها بر اساس سطح بندی احصاء شود و منابع بر اساس نیازمندی های کشور توزیع شود.

,

نایب رئیس کمیسیون بهداشت درمان مجلس همچنین در ادامه عنوان کرد: نگاه برنامه طرح تحول سلامت نیز توزیع عادلانه منابع و نیروهای انسانی متخصص بود و تا به امروز نیز گام های موثری برداشته شد.

,

وی با بیان اینکه مجوز استخدام 20 هزار نفر به وزارت بهداشت و درمان با همکاری مجلس داده شده است تا کمبود های این وزارتخانه را پوشش دهد، تشریح کرد: شاید هیچ وزارتخانه، دستگاه و سازمانی در سال 98 نتوانسته 20 هزار مجوز را بگیرد و این می تواند نیازمندی های خراسان رضوی را پوشش دهد و این بستگی به ظرفیت دانشگاه دارد که چقدر نیازمندی های خود از این میزان را تأمین کند.

,

قربانی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت یکی از کمیسیون های تخصصی مجلس است و نیازمندی های بهداشت و درمان شهرستان خلیل آباد نیز در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه