اخبار داغ

گزارش دانا از پیام‌های داخلی و خارجی یک یادداشت؛

ساختن چهره بین المللی از فردی که در کشورش اعتباری ندارد/ وقتی لیدر اصلاحات می خواهد از خود یک چهره بین المللی بسازد

ساختن چهره بین المللی از فردی که در کشورش اعتباری ندارد/ وقتی لیدر اصلاحات می خواهد از خود یک چهره بین المللی بسازد
مقاله لیدر اصلاحات در روزنامه انگلیسی این پیام را به خوبی متبادر می سازد که جریان اصلاحات به شدت دچار بحران اعتبار است و برای همین وی سعی می کند از راه حضور در رسانه‌ها برای خود کسب وجهه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جریان اصلاحات پس از انزوای سیاسی که به سبب عملکرد ضعیف و چالش آمیز این جریان در مجلس ششم و دولت اصلاحات داشت توانست خود را در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و مجلس دهم احیا کند اما بازهم با عملکرد ضعیفی که در مجلس دهم و شورای شهر تهران داشته است به شدت با بحران اعتبار روبروست. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

برای این منظور لیدر اصلاحات در اقدامی جالب توجه یادداشتی را در روزنامه انگلیسی گاردین منتشر کرده است. معمولا شخصیت‌های سیاسی که اقدام به انتشار مطالب خود در رسانه‌های بین المللی می کنند چند هدف عمده ازجمله انتشار مواضع شان و ارسال پیام به خارج برای ایجاد اجماع جهانی در مورد خواسته‎شان را دنبال می کنند. اما به نظر می رسد این اقدام لیدر اصلاحات هم دارای پیام خارجی و هم فعالیتی داخلی است. از یک سو با توجه به انتقادات شدیدی که به عملکرد اصلاح طلبان در مجلس و شورای شهر تهران و مضاف بر آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم وجود دارد، به شدت این جناح سیاسی دچار بحران اعتبار در میان افکارعمومی و خصوصا طرفداران و بدنه اجتماعی خود شده است. 

,

هشتگ توهین آمیز نسبت به لیدر اصلاحات

, هشتگ توهین آمیز نسبت به لیدر اصلاحات, هشتگ توهین آمیز نسبت به لیدر اصلاحات,
اخیرا انتشار هشتگ توهین آمیزی نسبت به لیدر اصلاحات در شبکه اجتماعی توئیتر به خوبی نشان داد که چقدر طرفداران این جناح سیاسی از عملکرد اصلاح طلبان و خصوصا «سید محمد خاتمی» عصبانی هستند. درواقع پیشترها بسیاری از جمله «صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب مطرح کرده بودند که عملکرد ضعیف اصلاح طلبان دیگر جایی برای تکرار خاتمی نگذاشته است اما این هشتگ توهین آمیز نشان می دهد که این جریان سیاسی با چالش فراگیرتری از آنچه فکر می شد، روبروست.
, اخیرا انتشار هشتگ توهین آمیزی نسبت به لیدر اصلاحات در شبکه اجتماعی توئیتر به خوبی نشان داد که چقدر طرفداران این جناح سیاسی از عملکرد اصلاح طلبان و خصوصا «سید محمد خاتمی» عصبانی هستند. درواقع پیشترها بسیاری از جمله «صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب مطرح کرده بودند که عملکرد ضعیف اصلاح طلبان دیگر جایی برای تکرار خاتمی نگذاشته است اما این هشتگ توهین آمیز نشان می دهد که این جریان سیاسی با چالش فراگیرتری از آنچه فکر می شد، روبروست., اخیرا انتشار هشتگ توهین آمیزی نسبت به لیدر اصلاحات در شبکه اجتماعی توئیتر به خوبی نشان داد که چقدر طرفداران این جناح سیاسی از عملکرد اصلاح طلبان و خصوصا «سید محمد خاتمی» عصبانی هستند. درواقع پیشترها بسیاری از جمله «صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب مطرح کرده بودند که عملکرد ضعیف اصلاح طلبان دیگر جایی برای تکرار خاتمی نگذاشته است اما این هشتگ توهین آمیز نشان می دهد که این جریان سیاسی با چالش فراگیرتری از آنچه فکر می شد، روبروست.,
 
,
, , , ,
 
,
این هشتگ توهین آمیز ادامه دارد و بسیاری از فعالان توئیتری وابسته به این جریان با استفاده از این هشتگ به مقاله خاتمی در گاردین واکنش نشان داده اند. 
, این هشتگ توهین آمیز ادامه دارد و بسیاری از فعالان توئیتری وابسته به این جریان با استفاده از این هشتگ به مقاله خاتمی در گاردین واکنش نشان داده اند. , این هشتگ توهین آمیز ادامه دارد و بسیاری از فعالان توئیتری وابسته به این جریان با استفاده از این هشتگ به مقاله خاتمی در گاردین واکنش نشان داده اند. ,
 
,
, ,
 
,
پیام های یک مقاله انفعالی 
, پیام های یک مقاله انفعالی , پیام های یک مقاله انفعالی ,
 
,
در چنین فضایی لیدر اصلاحات اقدام به انتشار مطلبی در یکی از رسانه بین المللی می‌کند تا بر چالش اعتبار داخلی فائق آمده و خود را دوباره مطرح کند. درواقع درحالی که خاتمی با چالش اعتبار میان بدنه اصلاحات روبروست اصلاح طلبان سعی می کنند که از وی یک چهره بین المللی بسازند و از این جهت دوباره نام خاتمی را بر سر زبان ها بیندازند. بنابراین پیام اول چنین مقاله‌ای این است که و در داخل و خارج از ایران بسیار منزوی شده است.
,
 
,
از سوی دیگر این مقاله پیام خارجی دیگری می تواند داشته باشد. بدین معنا که غرب را دوباره به جریان متبوع خاتمی امیدوار کند. واقعیت این است که اصلاح طلبان همواره از حمایت غرب روبرو بوده اند. خاتمی در این مقاله با مطرح کردن دوباره موضوع نخ نما شده گفتگوی تمدن‌ها سعی کرده که جریان و اندیشه خود را راه حل کمتر کردن تنش میان ایران و غرب عنوان کند و از این رو برای این جریان وجهه سازی و حامی سازی کند. هر چند که این مقاله بر خلاف پیام اقتدارآمیزی است که ایران به غرب فرستاده و سراسر آن ضعف و انفعال است.
, از سوی دیگر این مقاله پیام خارجی دیگری می تواند داشته باشد. بدین معنا که غرب را دوباره به جریان متبوع خاتمی امیدوار کند. واقعیت این است که اصلاح طلبان همواره از حمایت غرب روبرو بوده اند. خاتمی در این مقاله با مطرح کردن دوباره موضوع نخ نما شده گفتگوی تمدن‌ها سعی کرده که جریان و اندیشه خود را راه حل کمتر کردن تنش میان ایران و غرب عنوان کند و از این رو برای این جریان وجهه سازی و حامی سازی کند. هر چند که این مقاله بر خلاف پیام اقتدارآمیزی است که ایران به غرب فرستاده و سراسر آن ضعف و انفعال است., از سوی دیگر این مقاله پیام خارجی دیگری می تواند داشته باشد. بدین معنا که غرب را دوباره به جریان متبوع خاتمی امیدوار کند. واقعیت این است که اصلاح طلبان همواره از حمایت غرب روبرو بوده اند. خاتمی در این مقاله با مطرح کردن دوباره موضوع نخ نما شده گفتگوی تمدن‌ها سعی کرده که جریان و اندیشه خود را راه حل کمتر کردن تنش میان ایران و غرب عنوان کند و از این رو برای این جریان وجهه سازی و حامی سازی کند. هر چند که این مقاله بر خلاف پیام اقتدارآمیزی است که ایران به غرب فرستاده و سراسر آن ضعف و انفعال است.,
 
,
, ,
 
,
 لیدر اصلاحات دوباره در این مقاله نه تنها ایده نخ نما شده ای دارد بلکه تاکتیک نخ نما شده تری را هم مورد استفاده قرار می دهد. موضوع جنگ و هراس افکنی مسئله ای است که پیشترها برخی در فضای سیاسی مطرح کردند اما اقتدار ایران نشان داده که این مسئله حقه ای برای پیشبرد اهداف سیاسی برخی گروه های سیاسی نیست. 
,
 
,
واکنش داخلی و خارجی به اقدام لیدر اصلاحات
, واکنش داخلی و خارجی به اقدام لیدر اصلاحات, واکنش داخلی و خارجی به اقدام لیدر اصلاحات,
 
,
اما آنچه از بازخورد این مقاله و پیام‌های داخلی و خارجی آن تا به امروز دیده می شود. این موضوع مورد استقبال نه خارجی و نه حتی اصلاح طلبان داخلی قرار گرفته است.  روزنامه های اصلاح طلب ‎شرق و ‎اعتماد از جمله جریده های این جریان سیاسی در شماره امروز خود سرمقاله ‎محمدخاتمی مبنی بر دعوت از جهان برای صلح و دوری از بحران را منتشر نکردند. خبرگزاری دولتی ایرنا و روزنامه ‎همدلی تنها رسانه هایی بودند که به آن توجه کردند.
, اما آنچه از بازخورد این مقاله و پیام‌های داخلی و خارجی آن تا به امروز دیده می شود. این موضوع مورد استقبال نه خارجی و نه حتی اصلاح طلبان داخلی قرار گرفته است.  روزنامه های اصلاح طلب ‎شرق و ‎اعتماد از جمله جریده های این جریان سیاسی در شماره امروز خود سرمقاله ‎محمدخاتمی مبنی بر دعوت از جهان برای صلح و دوری از بحران را منتشر نکردند. خبرگزاری دولتی ایرنا و روزنامه ‎همدلی تنها رسانه هایی بودند که به آن توجه کردند.,
 
,
, ,
 
,
بحران اعتبار حالا تا به حدی در جریان اصلاحات بزرگ شده است که لیدر این جریان نیز خود را به شدت در معرض خطر می بیند و سعی می کند با جلب توجه بین الملی برای خود وجهه سازی کند. البته این اتفاقی است که چند سال پیش برای وی افتاد و برخی از اصلاح طلبان موضوع مضحک نامزد شدن خاتمی برای دبیرکلی سازمان ملل را مطرح کردند که این موضوع هم روشی برای کسب اعتبار و وجهه برای وی بود.
, بحران اعتبار حالا تا به حدی در جریان اصلاحات بزرگ شده است که لیدر این جریان نیز خود را به شدت در معرض خطر می بیند و سعی می کند با جلب توجه بین الملی برای خود وجهه سازی کند. البته این اتفاقی است که چند سال پیش برای وی افتاد و برخی از اصلاح طلبان موضوع مضحک نامزد شدن خاتمی برای دبیرکلی سازمان ملل را مطرح کردند که این موضوع هم روشی برای کسب اعتبار و وجهه برای وی بود., بحران اعتبار حالا تا به حدی در جریان اصلاحات بزرگ شده است که لیدر این جریان نیز خود را به شدت در معرض خطر می بیند و سعی می کند با جلب توجه بین الملی برای خود وجهه سازی کند. البته این اتفاقی است که چند سال پیش برای وی افتاد و برخی از اصلاح طلبان موضوع مضحک نامزد شدن خاتمی برای دبیرکلی سازمان ملل را مطرح کردند که این موضوع هم روشی برای کسب اعتبار و وجهه برای وی بود.,
 
,
, , , ,
 
,
اما این روزها اصلاح طلبان دچار مشکلات عمده زیادی هستند. این جریان بایستی خود را برای این مرحله سخت آمده کند. وسایلی که پیشتر این جریان استفاده کرد تا در انتخابات پیروز شود بسیار مستهلک و غیر قابل استفاده شده است. لیدر تکرار کننده اصلاحات حالا خود نیازمند کسب وجهه آنهم از راه‌ها و مبانی بین المللی است و این جریان سیاسی حالا با این مقاله نشان می دهد چقدر دچار بحران شده است. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه