اخبار داغ

سوئد: در حال رایزنی با ایران و انگلیس درباره نفتکش توقیف‌شده هستیم

سوئد: در حال رایزنی با ایران و انگلیس درباره نفتکش توقیف‌شده هستیم
وزارت خارجه سوئد می‌گوید این کشور در حال رایزنی با ایران و طرف‌های دیگر درباره یک نفتکش تحت پرچم انگلیس است که ایران چند روز پیش آن را توقیف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سوئد روز چهارشنبه اعلام کرد در حال گفت‌‌وگو با ایران، انگلیس و طرف‌های دیگر بر سر نفتکشی است که ایران چند روز پیش آن را توقیف کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای روز جمعه ۲۸ تیرماه اعلام کرد یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام «استینا ایمپرو» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است. مالک این کشتی یک شرکت سوئدی است و در روز توقیف، تحت پرچم انگلیس حرکت می‌کرد.

,

وزارت خارجه سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سوئد از تحولات تنگه هرمز نگران است. برای سوئد و اتحادیه اروپا حفظ آزادی تردد حائز اهمیت است. با توجه به اوضاع بسیار خطرناک در منطقه، مهم است که تدابیری برای کاستن از تنش‌ها انجام شود.»

,

در این بیانیه آمده است: «سوئد در حال انجام گفت‌وگوهایی در سطوح مختلف با انگلیس، ایران و سایر طرف‌های مرتبط است و ما امیدواریم راه حلی برای مسائل و کاستن از تنش‌ها پیدا کنیم.»

,

ایران اعلام کرده نفتکش تحت پرچم انگلیس قبل از توقیف با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز بود احتمال داشت با کشتی‌های دیگر برخورد کند که با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه