اخبار داغ

راه اندازی پویش صاحبخانه خوب به بیجار هم رسید/رفع مشکل مسکن سیاست های جدی می خواهد

راه اندازی پویش صاحبخانه خوب به بیجار هم رسید/رفع مشکل مسکن سیاست های جدی می خواهد
درست است در بعضی مواقع مستاجران توسط صاحبخانه ها نقره داغ می شوند شکر خدا در شهر بیجار تعدادی از صاحب خانه ها با پیوستن به پویش صاحبخانه خوب موجب خوشحالی مستاجران خود شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از کردتودی ، داشتن مسکن و سرپناه یکی از نیازهای اساسی بشر است که از گذشته های دور تا کنون وجود داشته اما با توجه به تغییر زمان شکل آن فرق کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

بیجار شهرستانی نسبتا محروم است که اکثریت شهروندان آن از ،کارگر،کارمندو اقشارکم درآمد و ضعیف هستند اما بر خلاف موقعیت بیجار در استان،اجاره واحدهای مسکونی و قیمت خرید آنها نسبت به سایر شهرها و استان های دیگر بسیار بالا است.

,

در شهر بیجار با توجه به شرایط نامناسب اشتغال و وجود معضل بزرگی به نام بیکاری،یک جوان در ساده ترین حالت ممکن در شرایط فعلی به سختی می تواند از پس اجاره بها منزل برآید تا برسد قصد خرید یک سرپناه را هم داشته باشد.

,

افزایش نجومی قیمت مسکن و اجاره بها بدون نظارت کارشناسی شده و اختلاف قیمت بیان شده از سوی صاحب خانه و بنگاه های املاک معضلاتی است که در زمینه خرید مسکن و اجاره بها در بیجار وجود دارد.

,

 

,

قیمت های نجومی پیش پرداخت و اجاره بها در بیجار سر به فلک می زند

, قیمت های نجومی پیش پرداخت و اجاره بها در بیجار سر به فلک می زند, قیمت های نجومی پیش پرداخت و اجاره بها در بیجار سر به فلک می زند,

 

,

فصل تابستان مهم ترین فصل جابه جایی در ایران محسوب می شود و در این فصل مستاجران یا به دنبال تمدید مسکن فعلی یا پیدا کردن مسکن اجاره ای جدیدی هستند.

,

بنگاه به بنگاه گشتن به دنبال خانه ای با قیمت مناسب حکایت اجاره نشین های است که وقتی پای صحبت هایشان می نشینید داستان غم انگیزی است که نیازمند تدبیر ویژه مسئولان ذی ربط می باشد.

,

زوج جوان بیجاری که سه سال از تشکیل زندگی مشترکشان می گذرد در حال خروج از یکی از بنگاه های معاملاتی در گفت و گو با خبرنگار کردتودی بیان داشت: این سومین بنگاه ای است که امروز مراجعه کردم ،کرایه ها بسیار سر سام آور است و جالب تر از همه صاحب خانه یک قیمت را برای اجاره تعیین کرده و بنگاه یک قیمت دیگر را می گوید.

,

وی گفت:کارمند ساده یکی از ادارات بیجار است و حقوق دریافتی وی دو میلیون تومان است و کفاف هزینه های بالای زندگی را نمی دهد چه برسد به هزینه های نجومی اجاره بهای منزل.

,

یکی دیگر از شهروندان بیجاری با گلایه از عدم همراهی برخی صاحبخانه ها با مستاجران ،گفت: یک ماه مانده به پایان وعده اجاره نشینی باید به دنبال خانه جدید برای کرایه کردن باشیم ،آنهم در شهر بیجار قیمت های نجومی پیش پرداخت و اجاره بها سر به فلک می زند.

,

 

,

صاحبخانه خوب هم داریم

, صاحبخانه خوب هم داریم, صاحبخانه خوب هم داریم,

 

,

در این روزهای پرتلاطم زندگی و افزایش سرسام آور قیمت ، قیمت اجاره مسکن هم حال روز خوبی ندارد و در این روزهای داغ تابستان بسیاری از مستاجران که مدت اجاره سالانه آنها به پایان رسیده قادر به یافتن مسکنی مناسب نبوده و بسیاری از آنها مجبور به انتقال به محله هایی پایین تر یا حتی حاشیه شهرها شده اند.

,

در طی چند هفته گذشته تلویزیون با راه اندازی پویشی با عنوان «صاحب خانه خوب» از مالکان می خواهد با توجه به مشکلات اقتصادی در سال جاری، اجاره بها را افزایش ندهند یا افزایش حداقلی دهند. در این پویش همچنین از مستاجران خواسته شده نام صاحب خانه ای که رعایت شرایط کنونی را کرده و اجاره بها را افزایش نداده اند عنوان کنند.

,

درست است در بعضی مواقع مستاجران توسط صاحبخانه ها نقره داغ می شوند شکر خدا در شهر بیجار تعدادی از صاحب خانه ها هم به این پویش پیوستن و موجب خوشحالی مستاجران خود شدند.

,

یکی از مستاجران بیجاری در گفتگو با خبرنگار ما ضمن قدردانی از صاحبخانه خود که مانند طلا می ماند ، اهار داشت: ما با همان پول پیش و کرایه سه سال قبل در انه اجاره ای خود زندگی میکنیم و هر بارم کرایه خانه چند ماهی عقب میفتد ، صاحبخانه خوبمان آن را به زور از ما می گیرد و پول قیض آب برق و گاز را هم خودش پرداخت می کند.

,

وی با بیان اینکه در شهرداری شاغل است و دیر به دیر حقوق دریافت می کند، اظهار داشت: خانه ما در بهترین منطقه بیجار است و اگر دست شخص دیگری بود با سه برابر میتوانست کرایه بدهد و از همین جا از صاحباخنه خوبم خلیل باباکرمی تشکر میکنم.

,

یکی دیگر مستاجران بیجاری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بنظرم پویش راه اندازی صاحبخانه ی خوب در این شرایط ایده ی خوبی است و از هر کار خوبی باید قدرشناسی کرد.

,

وی بیان داشت: سال گذشته ازدواج کردم خیلی جاها بدنبال خانه گشتم؛ یکی از دوستانم که در سراب (میدان جانبازان-کوچه جواهری) سکونت داشت آدرس خانه رو بهم داد، خانه در حال تعمیر و بازسازی بود، حقیقتا پول پیش کافی برای اجاره خانه در این محل را نداشتم، دل به دریا زدم و با صاحبخانه حرف زدم،بنظرم انسان خوبی اومد، گفت بعد از تمام شدن تعمیرات منزلش مراجعه کنم.

,

بعد از یکماه رفتم و وقتی فهمید تازه ازدواج کرده ام گفت میتوانم بعنوان کمک، خانه را با همان مبلغ پیش و کرایه پارسال به شما بدهم، امسال هم با اتمام قرارداد، با وجود این همه تورم و گرانی سرسام آور، فقط مبلغ پنجاه هزار تومان آن هم با تاکید اینکه اگر در توانم هست به کرایه اضافه کرد

,

این مستاجر بیجاری ضمن ابراز خوشحالی از راه اندازی پویش صاحبخانه خوب ، بیان داشت: چنین انسانهایی مانند ابراهیم محمدی صاحبخانه بزرگوارم در این عصر و زمانه گوهرهای کمیاب و گرانقیمتی هستند آرزوی سلامتی برای خودشان و خانواده محترمشان دارم.

,

 

,

اجاره بهای مسکن تعریف خاصی ندارد

, اجاره بهای مسکن تعریف خاصی ندارد, اجاره بهای مسکن تعریف خاصی ندارد,

یکی از مشاورین املاک بیجار که با نصب اطلاعیه ای در پشت شیشه مغازه اش آمادگی خود را برای پیوستن به پویش صاحبخانه خوب اعلام کرده بود در گفت و گو با خبرنگار کردتودی با تاکید بر اینکه قانون برای اتحادیه مشاوران املاک قیمت خاصی را مبنا قرار نداده است  اظهار داشت: در چند ماه اخیر قیمت ملک به‌اندازه‌ای افزایش یافت که بسیاری از مردم توانایی افزایش اجاره‌بها و ودیعه را نداشتند و همین امر باعث شد به فکر اجرای این پویش در بیجار افتادیم.  

,

صاحب مشاور املاک قصر طلایی با بیا اینکه هر چند تاکنون موفق نشده‌ایم قیمت‌ها پایین بیاوریم اما شاهد ثبات قیمت‌ها هستیم و در برخی موارد هم موجر و مستاجر با وساطت ما در افزایش ناچیز اجاره‌بها با هم به توافق رسیده‌اند و فقط برای تمدید نزد ما می‌آیند.

,

این بنگاه دار بیجاری تصریح کرد: میزان اجاره بها و پول پیشی که از مستاجر گرفته می شود در محله های مختلف بیجار با توجه به منازل تازه ساخت و قدیمی و دسترسی سریع به امکانات فرق دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: قیمت ها در مناطق مختلف سلیقه ای است و این امر نیازمند تدبیر ویژه مسئولان مربوطه است.

,

این شهروند بیجاری تاکید کرد : مشکل مسکن در ایران با چنین طرح هایی رفع نخواهد شد و دولت باید سیاست هایی اصولی و درست در این زمینه تدوین و اجرا کند.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه