اخبار داغ

امام جمعه موقت بیرجند:

نیروی انتظامی در بحث ناهنجاری‌‌های اجتماعی به خوبی ورود پیدا کرده‌ است

نیروی انتظامی در بحث ناهنجاری‌‌های اجتماعی به خوبی ورود پیدا کرده‌ است
امام جمعه موقت بیرجند گفت: در بحث امنیت مرز مجموعه نیروهای مسلح به خوبی نقش ایفا می‌کنند و در بحث ناهنجاری‌های اجتماعی مخصوصا عفاف و حجاب به خوبی ورود پیدا کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی و امام جمعه موقت بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان در خصوص سخنان سردار اشتری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار کرد: نیروهای مسلح سرباز نظام و خدمتگزار مردم هستند و خصوصا نیروهای انتظامی در مسئله امنیت رسالت دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان , خاورستان , خاورستان ,
 
,
وی افزود: در بحث امنیت مرز مجموعه نیروهای مسلح به خوبی نقش ایفا می‌کنند و در بحث ناهنجاری‌های اجتماعی مخصوصا عفاف و حجاب به خوبی ورود پیدا کرده‌اند.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند به سخن رئیس قوه قضائیه مبنی بر این‌که حجاب یک تکلیف الهی است و بی‌حجابی جرم محسوب می‌شود، اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که حجاب یک مسئله قانونی است قطعا در مجموعه نیروی انتظامی و قوه قضائیه اقدامات لازم دنبال شود.
,
 
,
حت‌الاسلام نوفرستی تصریح کرد: یکی از مواردی که در برخی از شهرها دیده شده و به جامعه آسیب می‌زند این است که بعضی از خانم‌ها به خود اجازه می‌دهند در خودروها کشف حجاب کنند و این یک برنامه حساب‌شده از سوی استکبار جهانی و دست‌نشانده‌های آن‌ها در کشور است و این مسئله از دیدگاه ما نیز محکوم است چراکه ماشین حریم خصوصی محسوب نمی‌شود و در حال تردد در خیابان است.
,
 
,
وی افزود: به نیروهای انتظامی و قوه قضائیه حق می‌دهیم و قطعا باید با یک سری از ناهنجاری‌ها قانونا و بدون افراط و تفریط برخورد شود چراکه یک مسئله شرعی و قانونی است.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به این‌که قطعا مسائل امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در دین و اصل شریعت برای هدایت است، گفت: در گذشته انبیا و ائمه (ع) پرچم‌دار هدایت بودند و امروز نیز در عصر غیبت، پرچم‌دار اصلی ولایت است و روحانیت و خصوصا ائمه جمعه که منادی اصل هدایت در سنگر نماز جمعه هستند باید در درجه اول فرهنگ‌سازی کنند.
,
 
,
حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به این‌که استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشین‌های خودرو به یک فرهنگ تبدیل شده و صداوسیما، ائمه جمعه، مبلغان و سایر نهادها به نیروی انتظامی کمک کردند تا به فرهنگ تبدیل شد، افزود: مسئله حجاب، مسائل اجتماعی و فرهنگی بر عهده علما و مبلغین است تا به یک فرهنگ تبدیل شود.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند گفت: وقتی ما جریان فرهنگی عفاف و حجاب را در جامعه ترویج کردیم، می‌تواند به یک فرهنگ تبدیل شود تا ضرورتی نداشته باشد که ما با یک نگاه امنیتی به این موضوع نگاه کنیم.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که در فرهنگ دین ما امر به معروف مقدم بر نهی از منکر بیان شده است، افزود: اگر در جامعه کار فرهنگی کنیم و بایدها را در فرهنگ دینی تقویت کنیم آن کسی که اهل نماز و طاعت است و دنبال حفظ حریم خانواده و نوامیس خود است نیاز به بحث امنیتی ندارد و قطعا ائمه جمعه می‌توانند در ارتباط فرهنگ‌سازی و کمک فرهنگی در جایگاه عقلی و شرعی در خطبه‌های نماز جمعه به نیروی انتظامی کمک کنند و قطعا آثار و برکاتی را به همراه دارد.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند به ماه‌های رمضان و محرم اشاره و تصریح کرد: در این ماه‌ها که مسائل دینی پررنگ‌تر می‌شود آمار تخلفات کاهش پیدا می‌کند و دلیل آن این است که از جنبه‌های فرهنگی بر روی آن کار شده است و خود به خود باعث می‌شود از لحاظ امنیتی کمتر مشکل داشته باشیم.
,
 
,
حجت‌الاسلام نوفرستی خاطرنشان کرد: بعضی از دستگاه‌ها متولی فرهنگ جامعه هستند اما در ترویج بدحجابی، برگزاری کنسرت‌ها و اختلاط زن و مرد در برخی از مجالس تعمد دارند و باید در این زمینه پاسخ‌گو باشند و بارها در خطبه‌های نماز جمعه این گلایه را داشتیم و در مورد هر کسی که در امر بدحجابی و اختلاط زن و مرد بستر را برای معصیت و آلودگی فراهم کند این گلایه شدید را داریم.
,
 
,
وی افزود: بعضی از دستگاه‌های متولی فرهنگ که باید با برنامه‌ریزی و تدابیر مناسب فرهنگ‌سازی کنند که بحث عفاف و حجاب به یک مسئله امنیتی تبدیل نشود متأسفانه نه‌تنها در این مسیر قدمی برنمی‌دارند بلکه خودشان توسعه بدحجابی و بی‌عفتی را فراهم می‌کنند و امیدواریم سر عقل بیایند و به وظیفه خود به درستی عمل کنند.
,
 
,
امام جمعه موقت بیرجند گفت: از ائمه جمعه در بحث ارتباط با فرهنگ‌سازی و موضوع عفاف و حجاب که محور مسائل دینی هستند در شهرستان‌ها درخواست داریم که حتما در این جهت سازوکارهایی که در اختیار آن‌ها است در شورای فرهنگ عمومی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، خطبه‌های امام جمعه و سایر تریبون‌های مختلف کمک بیشتری در جهت فکری و عملی داشته باشند تا بار نیروهای نظامی خصوصا نیروی انتظامی را کم کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه