اخبار داغ

سرپرست شرکت سیمان قاین

تعطیلی بیخ گوش کارخانه سیمان قاین/ دپوی 140 هزار تن کلینکر در پی مصوبه بانک مرکزی

تعطیلی بیخ گوش کارخانه سیمان قاین/ دپوی 140 هزار تن کلینکر در پی مصوبه بانک مرکزی
سرپرست شرکت سیمان قاین گفت: در حال حاضر کارخانه سیمان قاین با 8 درصد افزایش ظرفیت تولید 140 هزار تن کلینکر دپو دارد اگر به همین روال ادامه یابد ممکن است کار را به تعطیلی بکشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا اکبری مطلق سرپرست شرکت سیمان قاین در گفت‌وگو با  خاورستان، با بیان این‌که وضعیت کارخانجان سیمان در خراسان‌جنوبی خوب نیست، گفت: یکی از دلایل عدم رونق در کارخانجات سیمان، عدم صادرات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علیرضا اکبری مطلق سرپرست شرکت سیمان قاین در گفت‌وگو با ,  خاورستان،,  خاورستان،,  خاورستان،,  با بیان این‌که وضعیت کارخانجان سیمان در خراسان‌جنوبی خوب نیست، گفت: یکی از دلایل عدم رونق در کارخانجات سیمان، عدم صادرات است.,

وی افزود: به لحاظ نامه ای که بانک مرکزی داده است تولیدکننده باید مستقیم صادر کرده و ارز حاصل از صادرات را به کشور برگردانده و در سامانه نیما ثبت کند که سهمی به دولت برسد.

,

سرپرست شرکت سیمان قاین خاطرنشان‌کرد: قبلا تعهد ارزی در کار نبوده است و ریالی صادرات صورت می گرفته است و اکنون صادرات در قالب تعهد ارزی، صرفه اقتصادی برای صادرکنندگان ندارد.

,

 

,

تعطیلی صادرات در پی مصوبه بانک مرکزی

, تعطیلی صادرات در پی مصوبه بانک مرکزی, تعطیلی صادرات در پی مصوبه بانک مرکزی,

اکبری‌مطلق یادآورشد: در حال حاضر باید در سقف قیمتی مشخصی صادر کنیم تا صرفه اقتصادی داشته باشد و ما این گونه نمی‌توانیم به فروش برسانیم به همین دلیل صادرات تعطیل است.

,

وی ادامه داد: با وجود تولیدات سیمان و کارخانه‌های زیاد این محصول در داخل کشور بازار داخل کشش مصرف این میزان سیمان را ندارد و باید حتما صادرات رونق بگیرد.

,

سرپرست شرکت سیمان قاین با بیان این‌که رانندگان، اداره حمل و نقل و انجمن صنفی رانندگان مطالبه اضافه شدن کرایه حمل بار را دارند، گفت: اضافه شدن کرایه کامیون و ماشین‌های حمل و نقل در چند روز اخیر، مشکلات کارخانه های سیمان را مضاعف کرده است.

,

 

,

افزایش 15 درصدی کرایه حمل بار

, افزایش 15 درصدی کرایه حمل بار, افزایش 15 درصدی کرایه حمل بار,

اکبری مطلق افزود: رانندگان تقاضا دارند 10 تا 15 درصد قیمت حمل بار را افزایش دهند.

,

تولید در 100 درصد ظرفیت کارخانه

, تولید در 100 درصد ظرفیت کارخانه, تولید در 100 درصد ظرفیت کارخانه,

وی با بیان این‌که این کارخانه سالیانه 70، 80 هزار تن کلینکر تولید می‌کند، افزود: ظرفیت تولید اسمی سیمان این کارخانه سالیانه 812 هزار تن است که 100 درصد ظرفیت این کارخانه تولید صورت می‌گیرد.

,

سرپرست شرکت سیمان قاین خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان قاین 404 نفر نیرو دارد.

,

 

,

دپوی 140 هزار تن کلینکر

, دپوی 140 هزار تن کلینکر, دپوی 140 هزار تن کلینکر,

اکبری مطلق گفت: این کارخانه تقریبا 140 هزار تن کلینکر دپو دارد و این تولید دو ماه این کارخانه است.

,

وی ضمن اشاره به این‌که برنامه طرح تعهد ارزی مربوط به دولت و بانک مرکزی است، افزود: به دلایلی این تعهدات ارزی گذاشته شده است که جلوی برخی که پول خود را از کشور خارج می کنند گرفته شود و این هیچ ارتباطی به سیمان ندارد و همه گرفتار شده اند.

,

 

,

خراسان جنوبی از طرح تعهد ارزی مستثنی شود

, خراسان جنوبی از طرح تعهد ارزی مستثنی شود, خراسان جنوبی از طرح تعهد ارزی مستثنی شود,

سرپرست شرکت سیمان قاین گفت: درخراسان جنوبی با توجه به این‌که منطقه خاص با تراکم جمعیت کم است و بازار داخل تقاضای مطلوبی ندارد باید مسئولان پیگیر شوند که دولت این منطقه را از طرح تعهد ارزی مستثنی کند.

,

 

,

اکبری مطلق اظهارکرد: با وجود ثابت ماندن قیمت سیمان، مواد اولیه، قطعات و ملزومات چندبرابر وخیلی گران شده است؛ قطعه ای که قبلا برای کارخانه به مبلغ 800 میلیون خریداری می شده اکنون 5 میلیارد تومان فروخته می‌شود و افزایش قیمت‌ها غیرقابل تصور است.

,

وی افزود: علاوه بر دو کارخانه سیمان در این استان در نزدیکی این دو کارخانه، کارخانه‌های دیگر در زابل، خاش، تربت حیدریه، خاف، سبزوار، مشهد، بجنورد و هم چنین در شرق کشور کارخانه‌های سیمان بسیاری هستند که مازاد بر نیاز داخلی تولید دارند.

,

 

,

60 درصد تولیدات سیمان قاین قبلا به افغانستان صادر می‌شد

, 60 درصد تولیدات سیمان قاین قبلا به افغانستان صادر می‌شد, 60 درصد تولیدات سیمان قاین قبلا به افغانستان صادر می‌شد,

سرپرست شرکت سیمان قاین گفت: 60 درصد تولید این کارخانه به کشور افغانستان می رود که اگر مشکل تعهد ارزی مرتفع شود که با توجه و همتی از سوی مسئولان و رفع این مشکل میتوان این بازار را دوباره در اختیار این کارخانه قرارداد.

,

اکبری مطلق افزود: متاسفانه دولت در مقابل سیاست بانک مرکزی پیگیری برای حذف این تعهد ندارد اما برای منطقه مرزی خراسان‌جنوبی می توان را مستثنی کرد.

,

مسئولان خراسان‌جنوبی پیگیری کنند

, مسئولان خراسان‌جنوبی پیگیری کنند, مسئولان خراسان‌جنوبی پیگیری کنند,

وی تصریح‌کرد: باید اداره صنعت معدن و تجارت، استانداری و فرمانداری پیگیری کند تا طرح تعهد ارزی در خراسان‌جنوبی حذف و صادرات تسهیل شود.

,

سرپرست شرکت سیمان قاین بیان‌کرد: هر صنعتی یک سری مشکلات خود را دارد در صنعت سیمان تولیدات خوب است اما متاسفانه نبود صادرات و گران بودن مواداولیه و قطعات رونق را از این بازار گرفته است.

,

 

,

8 درصد بیشتر از برنامه تولید داریم

, 8 درصد بیشتر از برنامه تولید داریم, 8 درصد بیشتر از برنامه تولید داریم,

اکبری مطلق افزود: تولید سیمان در این کارخانه در سه ماهه ابتدای سال جاری بیش از برنامه بوده است و با تولید 250 تن کلینکر،هشت درصد بیشتر از برنامه تولید داشتیم.

,

وی افزود: در استان‌های دیگر نیز کارخانه‌های سیمان درگیر این مشکلات هستند و نمی‌توانیم بازار استان‌های دیگر را در اختیار خود قراردهیم چراکه این استان‌ها خود تولیدکننده سیمان هستند و با اندک فاصله برای صادرات کرایه حمل خیلی بالا می‌شود.

,

سرپرست شرکت سیمان قاین اظهارکرد: دو سه سال است که بحث بازگشایی بازارچه‌های این استان مطرح است که دوسال قبل استاندار سابق در حاشیه نمایشگاهی نوید بازگشایی بازارچه یزدان را داد؛ نوروز 96 رئیس سازمان صمت نیز از بازگشایی این بازارچه صحبت کرد اما هنوز این بازارچه باز نشده است؛ این وعده ها امید وانرژی را از تولیدکنندگان می گیرد.

,

اکبری مطلق تاکیدکرد: اگر بازارچه یزدان بازگشایی شود سبب رونق خواهد شد که امیدواریم با حل شدن مشکلات صادرات این بازارچه نیز باز شود.

,

وی گفت: اداره حمل و نقل نیز تدبیر معکوس انجام می دهند و کرایه حمل بار را بالابرده که خود رانندگان متقاضی حمل بار هستند اما انجمن های صنفی دنبال اهدافی دیگری هستند.

,

 

,

هیچ نهادی از تولید حمایت نمی‌کند

, هیچ نهادی از تولید حمایت نمی‌کند, هیچ نهادی از تولید حمایت نمی‌کند,

سرپرست شرکت سیمان قاین ضمن تاکید بر این‌که هیچ نهادی از تولید حمایت نمی‌کند، گفت: این کارخانه تولید خوبی دارد و روی پای خود ایستاده اما هیچ حمایتی نمی شود.

,

وی ضمن تاکید بر این‌که علی رغم مشکلات پیش و روی این کارخانه فعال بوده و تولید دارد، گفت: اگر به همین روال ادامه یابد محصولات این کارخانه انباشته شده و ممکن است کار را به تعطیلی بکشاند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه