اخبار داغ

معاون رئیس قوه قضائیه:

آخرین وضعیت تغییر ساختار قوه قضائیه/ همچنان پست خالی داریم

آخرین وضعیت تغییر ساختار قوه قضائیه/ همچنان پست خالی داریم
معاون رئیس قوه قضائیه آخرین وضعیت تغییر ساختار قوه قضائیه را اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا امینی در پاسخ به این سوال که تیر ماه امسال بود سخنگوی قوه قضائیه از تغییر ساختار دستگاه قضا و ادغام برخی معاونت‌ها خبر داد، یک ماه از این خبر می‌گذرد، معاونت‌ها ادغام شدند؟ گفت: هنوز رسماً و به طور قطعی به ما ابلاغی نشده است و تا رسمی انجام نشود از نظر ما ادغام قطعی وجود نخواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در پاسخ به این سوال که در صورت ادغام ۳۰ درصد پست‌ها حذف یا جابه جا خواهند شد؟ گفت: ۳۰ درصد نیست بلکه ده درصد از پست‌های اداری را گفتند که از ستاد به دادگستری‌ها منتقل شوند و این کار هم اکنون هم در حال انجام است.

,

معاون منابع انسانی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه پیش از ادغام جابه جایی ها در حال انجام است؟ گفت: ربطی به تشیکلات ندارد و ما مشغول انجام این موضوع هستیم.

,

پست‌های خالی با ادغام پر نمی‌شود

, پست‌های خالی با ادغام پر نمی‌شود, پست‌های خالی با ادغام پر نمی‌شود,

امینی در خصوص تکمیل ظرفیت پست‌های خالی در دستگاه قضا بعد از ادغام‌ها هم گفت: این موضوع و پست‌های خالی وجود دارد و با این مسائل پر نمی‌شود. بلکه ادغام‌ها کمکی به بهبود شرایط خواهد داشت.

,

وی در خصوص آخرین وضعیت استخدام پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی سال ۹۶ قوه قضائیه هم گفت: اخیراً جلسه‌ای با حضور رییس دادگستری و رییس حوزه ریاست و معاون اول رییس جمهور و همچنین وزیر دادگستری در سازمان امور استخدامی برگزار شد و مقرر شد که به میزانی که خود قوه قضائیه از اعتباراتش بتواند نیرو جذب کند، این کار را انجام دهد و رایزنی کند تا دولت بودجه آن را تامین کند.

,

امینی تصریح کرد: در کمیسیون قضایی مجلس هم مقرر شد برای جذب افراد در یک ماه آینده پیگیری‌های لازم انجام شود.

,

اول تیر ماه بود که غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده معاونت اجتماعی و پیشگیری و همچنین فرهنگی ادغام می‌شوند، آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: در این ساختار که برخی از معاونت‌ها در همدیگر ادغام می‌شوند، برخی از ادارات کل و مراکزی که تاکنون مستقیماً زیر نظر ریاست محترم قوه قضائیه اداره می‌شدند با همدیگر ادغام یا به معاونت‌هایی که تناسب داشتن واگذار شده اند.

,

اسماعیلی افزود: در ساختار جدید در حوزه ستادی قوه قضائیه تقریباً ۴۰ درصد از واحدهای که مستقیماً با ریاست محترم قوه قضائیه ارتباط داشتند را ادغام و یا حذف کردیم و یا در زیر مجموعه‌ای دیگر قرار دادیم.

,

وی ادامه داد: مقرر شده است در ساختار تفصیلی قوه قضائیه متناسب با کوچک سازی ساختار اصلی حداقل ۲۰ درصد از پست‌های سازمانی ستادی حذف شوند و نیروهای شاغل در ستاد قوه قضائیه متناسب با ساختار جدید به صف و مراجع قضائی منتقل شوند.

اسماعیلی ادامه داد: اولین نشست کاربردی ما با قوه مقننه را در اردیبهشت ماه برگزار کردیم، انشالله بر اساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است به زودی نشسته قوه با دولت محترم برگزار شود.

,
,
,

اجرای ساختار جدید قوه قضائیه از شنبه آینده

وی درباره تحولات در قوه قضائیه گفت: از شنبه هفته آینده ما ساختار جدیدی را در قوه قضائیه اجرا خواهیم کرد و همانطور که عرض کردم ما شاهد هم کوچک سازی ستاد و هم چابک‌سازی آن خواهیم بود، یعنی معاونت فرهنگی و امور اجتماعی در هم ادغام می‌شوند و تبدیل به معاونت پیشگیری فرهنگی و امور اجتماعی می‌شود.

, اجرای ساختار جدید قوه قضائیه از شنبه آینده, اجرای ساختار جدید قوه قضائیه از شنبه آینده,
,
,

اسماعیلی ادامه داد: مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه در معاونت راهبردی ادغام، معاونت راهبردی و فناوری قوه قضائیه اداره کل حفظ حقوق شهروندی در بازرسی ویژه قوه قضائیه ادغام می‌شود همچین اداره کل امور بین الملل در معاونت امور بین الملل و ستاد حقوق بشر اقدام می‌شود و چند مرکز امور نمایندگان در معاونت حقوقی قوه قضائیه ادغام می‌شود. مرکز سلامت قوه قضائیه در معاونت مالی و پشتیبانی قوه قضائیه ادغام خواهد شد و بسیاری از ادارات کل و مراکز دیگر در ساختار جدید به صورت ادغامی و کوچک‌سازی و چابک سازی انشاالله عملیاتی و اجرایی شود.

,

به گزارش مهر؛ سی وپنج روز از وعده سخنگوی قوه قضائیه در خصوص ادغام و تغییرات ساختار قوه قضائیه می‌گذرد اما هنوز خبری از ادغام معاونت‌ها نیست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه