اخبار داغ

دمشق: هر گونه توافق آمریکا و ترکیه بر سر سوریه محکوم است

دمشق: هر گونه توافق آمریکا و ترکیه بر سر سوریه محکوم است
وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت دخالت‌های آمریکا و ترکیه در امور این کشور، توافق‌های میان این دو کشور درباره سوریه را تجاوز آشکار به تمامیت ارضی، حاکمیت و اتحاد ملت سوریه عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت خارجه سوریه بار دیگر «مداخلات ویرانگر» ایالات متحده آمریکا در این کشور را محکوم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه ضمن اعلام محکومیت تداوم مداخلات آمریکا در سوریه، تأکید کرد که هدف از این مداخلات، طولانی و پیچیده شدن بحران و آسیب رساندن به تمامیت ارضی سوریه است.

,

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد که سوریه «بار دیگر مخالفت قاطع خود را با هر گونه توافق آمریکا و ترکیه اعلام می‌کند».

,

وی تصریح کرد که این توافقها، «تجاوز آشکار به تمامیت ارضی، حاکمیت و اتحاد ملت سوریه و نقض فاحش اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل است».

,

ترکیه و آمریکا از مدت‌ها پیش، -علیرغم مخالفت دمشق- به توافق رسیده‌اند که در شمال سوریه منطقه موسوم به «منطقه امن» (+) تشکیل دهند، ولی تا کنون موفق به انجام این کار نشده‌اند.

, +, +, +,

دمشق اعلام کرد، بهانه‌هایی که نظام ترکیه در تجاوز خود به سوریه، بهانه حفظ امنیت ملی خود را مطرح می‌کند، ولی رفتار و سیاستهای این نظام، آن را تکذیب می‌کند.

,

این منبع تأکید کرد که نظام ترکیه، «پایگاه اصلی تروریسم بوده و انواع حمایت نظامی و لجستیکی را از آن کرده است».

,

وزارت خارجه سوریه همچنین خاطر نشان کرد که این کشور، از هشت سال پیش با انواع تروریسم مبارزه کرده و به تعقیب عناصر تروریستی تا زمان نابودی کامل آن، ادامه خواهد داد و با همه طرح‌های تجزیه‌طلبانه مقابله خواهد کرد.

,

دمشق همچنین اظهار داشت که به تلاش خود برای دستیابی به فرآیند سیاسی ادامه می‌دهد که مردم سوریه، بدون مداخله خارجی، هدایت آن را بر عهده داشته باشند.

,

منبع مذکور در پایان خاطر نشان کرد، ملت سوریه که در مبارزه با گروه‌های تروریستی جانفشانی کرده، به هیچ وجه اجازه نخواهد داد که به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه خدشه‌ای وارد شود.

,

 

,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه