اخبار داغ

در خطبه‌های تجمیعی نماز جمعه مازندران مطرح شد؛

ایران شاخ استعمار و استکبار را شکست/نماز جمعه سنگر انقلاب و قرارگاه ایمانی و اخلاقی است

ایران شاخ استعمار و استکبار را شکست/نماز جمعه سنگر انقلاب و قرارگاه ایمانی و اخلاقی است
امام جمعه موقت ساری گفت: روباه پیر آمریکا هر کشوری ورود پیدا کرد آن کشور را برده خود کرد و ایران در مقابل شاخ استعمار و استکبار را شکست داد و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند در برابر این ملت بیاستد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به سالروز اقامه نماز جمعه در پنجم مرداد در سال ۵۸ توسط آیت‌الله سیدمحمود طالقانی، اظهار کرد: دستاورد انقلاب اسلامی نمازجمعه است و نماز جمعه از جایگاه مهمی برخوردار است که در قرآن سوره جمعه داریم.

قاسمی با اشاره به اینکه  نماز جمعه به حدی از جایگاه مهم برخوردار است که زمانیکه صدای منادی شنیده می‌شود باید دست از کار باید برداشت و به نماز جمعه ایستاد، افزود: نماز جمعه حلقه واسط بین مردم و مسؤولان است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه به عنوان قرارگاه اخلاق 40 ساله شد، گفت: ۸۸ شهید اعضا نماز جمعه جان خود را فدا کردند و این سنگر خار چشم دشمنان است.

امام جمعه موقت مرکز مازندران خاطرنشان کرد: پایگاه نماز جمعه پایگاه وحدت است که در خطبه اول تذکرات اخلاقی و در خطبه دوم نقشه‌های شوم دشمنان را برملا می‌شود به عنوان نمونه با خطبه‌خوانی ولی امر مسلمین پرونده فتنه ۸۸ جمع شده است.

وی با اشاره به فصل برداشت برنج گفت: سال قبل به دلیل بی‌آبی ۶ هزار هکتار از مزارع شالیزاری به زیرکشت نرفت و امسال از دولت خواسته شد جلوی ممنوعیت برنج را بگیرند و صرفا نامه‌نگاری نباشد.
قاسمی با بیان اینکه مازندرانی‌ها هنوز نمی‌دانند این استان قطب گردشگری است یا کشاورزی و صنعت، ادامه داد: قیمت کود و سم  نامعلوم است و باید کمکی برای کشاورزان شود.

امام جمعه موقت ساری با یادآوری اینکه دریا باید آزاد شود اما مراقبت فرهنگی از سواحل و جنگل مهم است و معضلی شده و خبر ناگواری هر روز به گوش می‌رسد، گفت: نیروی انتظامی باید حمایت شود چرا که دیده شد پشت بسیاری از کارهای سیاسی، هنجارشکنی با برنامه‌ریزی است.

امام جمعه موقت ساری اظهار کرد: سواحل،جنگل، خیابان‌ها باید امنیت اخلاقی داشته باشند و نیروی انتظامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و باید حمایت شوند.

قاسمی بیان کرد: انگلیس، شوروی و آمریکا به‌عنوان جنایتکارهای معروف هستند اما وجود ایران و ولایت فقیه همه معادلات دشمنان را به هم ریخت.

وی با بیان اینکه درایت و تدبیر مقام معظم رهبری جنگ نیابتی را خارج ایران مدیریت کرد، گفت: زدن پیشرفته‌ترین پهباد که وارد ایران شد حادثه کوچکی نیست و آمریکا دو پهباد بیشتر نداشت و ایران توانست در مقابل آمریکا بیایستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

نیازمند مدیران انقلابی جهادی هستیم

, نیازمند مدیران انقلابی جهادی هستیم, نیازمند مدیران انقلابی جهادی هستیم, نیازمند مدیران انقلابی جهادی هستیم,

امام جمعه نکا نیز نمازجمعه را سنگر انقلاب و قرارگاه ایمانی شهرستان خواند و گفت: اگر تاکنون به مدیران جهادی نیاز داشتیم امروز به مدیران استشهادی نیاز داریم که با مدیریت مدیران انقلابی جهادی استشهادی و پیروی از رهبر انقلاب دست‌اندرکاران مسائل اجرایی بتوانند بر مشکلات فائق شده و مشکلات مردم را کاهش داده مردم را امیدوار کرده و نظام اسلامی پایدارتر از گذشته مسیر رشد را ادامه دهد.

,

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا با اشاره حرکت انقلاب اسلامی ایران در راستای بازگرداندن حق اهل بیت، به اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای احقاق حق اهل بیت بوده و در راستای اهل بیت و مکتب اهل بیت به وسیله نایب آنان یعنی امام راحل و امروز هم رهبری انقلاب انجام شده و درحال ادامه است.

وی افزود: انقلاب اسلامی مقدمه‌ای برای اینکه به انقلاب جهانی متصل شود بوده و زمینه‌ساز مدیریت جهانی و رهبری بشریت و استقرار حکومت عدل جهانی به وسیله امام زمان(عج) بوده است.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: باید افتخار کینم که انقلاب اسلامی ما برای بازگشت حق به اهل بیت و اجرای عدل در جهان باشد که در این مسیر هرچه ناملایمات و سختی‌ها را تحمل کرده و خون و جان بدهیم جای دارد چراکه همچون حضور در رکاب امیرالمومنین و یاری ایشان در عرصه‌ای مختلف است.

این مسئول در ادامه با اشاره به سالروز اقامه اولین نمازجمعه کشور در پنجم مرداد سال 58، اضافه کرد: نمازجمعه قول حسن از خداوند تقوا و آخرت است که باید دعوت خدا را اجابت کرده و باحضور در نمازجمعه و استماع خطبه‌ها به جنگ با غفلت‌ها باید برویم.
 
* رساندن صدای رهبر انقلاب به مردم از سوی امام جمعه
محمدی لائینی همچنین با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با امامان جمعه شهرستان‌های کشور، تصریح کرد: نمازجمعه سنگر انقلاب و پایگاه جهاد، بصیرت، تقوا و معنویت و قرارگاه ایمانی و اخلاقی است.

وی افزود: دشمن از نمازهای جمعه خیلی بدش می‌آید و می‌خواهد که نمازجمعه نباشد و اگر همم وجود دارد خنثی و بی‌خطر باشد، کاری به آمریکا، انقلاب و استکبار نداشته و تنها به توصیه اخلاقی و برپایی نماز مانند برخی کشورهای دیگر به شکل بی‌ضرر و بی‌خطر بپردازند.

خطیب جمعه نکا اذعان کرد: اما نمازجمعه در ایران اسلامی ما انقلابی و استکبارستیز است و همه مردم با توجه به علائق و سلایق مختلف سیاسی نمازجمعه را به عنوان محفل عام می‌دانند که امام جمعه نیز باید سعه صدر پدری داشته و باوجود سلائق مختلف باید دیدگاه رهبر انقلاب را بیان کرده و صدای رهبر را به مردم برساند.

این مسئول اضافه کرد: اگر چند صدایی وجود داشته و تحلیل‌های متفاوت وجود داشته باشد نیز امام جمعه باید صدای رهبر را به مردم برساند تا در میان سلایق گوناگون سیاسی، دیدگاه و مواضع رهبری برای مردم بیان شود.

وی گفت: این می‌شود نمازجمعه انقلابی استکبارستیز استخوان دار اما به دشمنان اعلام می‌کنیم به فضل الهی نمازجمعه ما برخلاف خواست دشمنان انقلابی باقی خواهد ماند.
 
* ضربه‌های مهم انقلاب به بدنه استکبار

محمدی لائینی تأیید کرد: در همین چندماه اخیر ضربه‌های سختی به استکبار و هم‌دستانشان وارد شده که اولین آن تحقیر کوبنده رهبری نسبت به رییس جمهور بی‌خرد آمریکا که نه پیامش را گرفت و نه حاضر شد جواب وی دهد به عنوان ضربه حیثیتی سنگینی برای آمریکا، بوده است.

وی افزود: بعد هم شکار پهباد فوق پیشرفته آمریکا و دستگیری 17 نفر از جاسوسان زبده سازمان سیا آمریکا که شناسایی آنان و بازداشت‌شان از یک فناوریی و پیچیدگی اطلاعاتی و ضد جاسوسی بسیار بالایی که کمتر از شکار پهباد نبوده بوده است.

امام جمعه نکا بیان کرد: این ضربه‌ها بر پیکر استعمار وارد شده و تقلیل تعهدات ما در برابر آمریکا و اتحادیه اروپا در قالب برجام نیز بوده وقتی بی‌تعهدی آنان را دیدیم نظام جمهوری اسلامی به کاهش تعهدات طبق مفاد برجام اقدام کرده و دو مرحله نیز این کاهش صورت گرفته و صدای آن‌ها را بلند کرده است.

این مسئول اضافه کرد: وقتی ما در قالب برجام کاهش تعهدات را شروع کردیم صدی آن‌ها در آمده که ضربه دیگری است و ادامه نیز پیدا می‌کند همچنین انگلیس در قالب دزدی دریایی نفتکش جمهوری اسلامی را  می‌دزد نشان دهنده عصبانی بودن زیاد آنان از ضربه‌های وارد شده هستند.

وی گفت: البته کشتی انگلیسی توقیف شده نه به عنوان مقابله به مثل اما در اصل به عنوان تخلف از مقررات دریانوردی بوده که نشان دهنده این است که ضربه هایی که از انقلاب و ملت دریافت کردند سنگین بوده است.
 
* لزوم تقویت نمازجمعه با حضور حداکثری
محمدی لائینی اظهار کرد: امروز باید مدیرانی داشته باشیم که در راستای تقویت بنیه اقتصادی و رفع مشکلات و ایستادگی در برابر استکبار جهادی باشند چراکه مشکلات فعلی ما در اقتصاد چیزی است که دشمنان امیدوار شدند و با آوردن جنگ به حوزه اقتصادی می‌خواهند با ما مقابله کنند که حل مشکلات مردم در این حوزه‌ها نیاز به مدیریت و مدیران جهادی و بلکه مدیران استشهادی دارد.

وی افزود: اگر تاکنون به مدیران جهادی نیاز داشتیم امروز به مدیران استشهادی نیاز داریم که با مدیریت مدیران انقلابی جهادی استشهادی و پیروی از رهبر انقلاب دست‌اندرکاران مسائل اجرایی بتوانند بر مشکلات فائق شده و مشکلات مردم را کاهش داده مردم را امیدوار کرده و نظام اسلامی پایدارتر از گذشته مسیر رشد را ادامه دهد.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: اسلام هم اجتماعات روزانه و هم اجتماعات هفتگی دارد و هم اجتماع سالیانه که حجاج در کنگره عظیم حج حضور پیدا می‌کنند و نمازجمعه اجتماع هفتگی است که آثار و برکات معنوی فراوانی دارد که هم تذکرات معنوی و هم بیان بعضی از تذکرات و دغدغه‌های مهم و بعضی از مشکلات و نارسایی‌های گوناگون فرهنگی اجتماعی و سیاسی است.

امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: باید نمازجمعه را مهم بشماریم گرچه جمعیت نمازگزاران جمعه ما خوب است اما متناسب با شهرستان ولایی مذهبی نکا نیست و خیلی باید با شکوه‌تر از این باشد.

این مسئول اضافه کرد: البته موانع و مشکلاتی وجود دارد اما باید تحمل کرده و حضور ما در نمازجمعه باشکوه‌تر باشد و به موازات نمازجمعه مجلس و محافلی که جمعیت را پراکنده می‌کند  برگزار کنیم بلکه همه باید مجلس خود را در ظهر جمعه تعطیل کنیم چراکه نمازجمعه بر ما حق بسیار زیادی دارد و نباید به نمازجمعه آسیبی برسد.

,
,
,
,
,
,
,
,
, * رساندن صدای رهبر انقلاب به مردم از سوی امام جمعه, * رساندن صدای رهبر انقلاب به مردم از سوی امام جمعه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * ضربه‌های مهم انقلاب به بدنه استکبار, * ضربه‌های مهم انقلاب به بدنه استکبار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, * لزوم تقویت نمازجمعه با حضور حداکثری, * لزوم تقویت نمازجمعه با حضور حداکثری,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

اقدام سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی قانونی بود

, اقدام سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی قانونی بود, اقدام سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی قانونی بود, اقدام سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی قانونی بود,

امام‌جمعه جویبار نیز با اشاره به توقیف نفتکش انگلیس در خلیج فارس گفت: نفتکش انگلیسی قوانین بین‌المللی را نقض کند و اقدام دولت و سپاه پاسداران در توقیف آن قانونی بود.

,

آیت الله محمدتقی نادعلیزاده در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان جویبار گفت: برگزاری نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است که باید قدر این فریضه الهی دانست.
 
وی تاکید کرد: امروز بهترین هنر برای یک مدیر راضی نگه داشتن مردم است که نماز جمعه بهترین فرصت برای ارائه خدمت به مردم است.
 
امام‌جمعه جویبار با اشاره به توقیف نفتکش انگلیس در خلیج فارس اظهار کرد: نفتکش انگلیسی قوانین بین‌المللی را نقض کند و اقدام دولت و سپاه پاسداران در توقیف آن قانونی بود.
 
نادعلیزاده افزود: اگر هر کشور دیگری نیز در خلیج فارس این قوانین را نقض می‌کرد جمهوری اسلامی ایران همین اقدام را انجام می‌داد.
 
وی به توقیف نفتکش ایران توسط نیروهای انگلیسی اشاره و خاطرنشان کرد: ما مطیع قوانین اتحادیه اروپا نیستیم که نفتکش ایرانی را به بهانه نقض قوانین داخلی خود توقیف می‌کنند و اقدام بریتانیا مصداق بارز راهزنی دریایی بود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه