اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه آذربایحان غربی مطرح شد؛

مقاومت ملی ضامن موفقیت است/ مردم نسبت به جایگاه مجلس اطلاع و دقت نظر داشته باشند

مقاومت ملی ضامن موفقیت است/ مردم نسبت به جایگاه مجلس اطلاع و دقت نظر داشته باشند
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مقاومت ملی ضامن موفقیت است/ مردم نسبت به جایگاه مجلس اطلاع و دقت نظر داشته باشند

, مقاومت ملی ضامن موفقیت است/ مردم نسبت به جایگاه مجلس اطلاع و دقت نظر داشته باشند, مقاومت ملی ضامن موفقیت است/ مردم نسبت به جایگاه مجلس اطلاع و دقت نظر داشته باشند,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به چهلمین سالروز اقامه نخستین نماز جمعه، این اتفاق را نمادی از اقتدار، عزت و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایرام دانست.

,

وی، ضمن طلب غفران الهی برای روح مرحوم حسنی، افزود: ایشان سالیان متمادی محور معنویت و وحدت در استان بودند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: اینکه در آیات و روایات به تعطیلی تمام امورات روزانه به هنگام نماز جمعه تاکید شده، بیانگر ارزش و جایگاه والای این فریضه الهی است که باید در دوران فعلی توسط مدیران و مردم مورد توجه باشد.

,
,

وی، با اشاره به جایگاه رفیع رهبر انقلاب در میان سیاستمداران، بیان داشت: عظمت، عزت، مصلحت امروز ایران اسلامی در برابر دشمنان و افتخار، شکوه و تقابل مقتدرانه در برابر آن‌ها تنها به واسطه حضور رهبری حکیم و الهی در راس حکومت است.

,

حجت‌الاسلام قریشی، اضافه کرد: شاهدیم که دشمنان در برابر اقتدار و عظمت ملت ایران اسلامی سر خم فرود آورده‌اند. این خواری دشمن در سایه انقلاب اسلامی است.

,

وی، گفت: دستگیری ۱۷ جاسوس آمریکایی توسط نیروهای وزارت اطلاعات را قدر می‌دانیم که در سایه تبعیت از رهبری انقلاب است.
امام جمعه ارومیه، خاطرنشان کرد: ایران در اوج قدرت است و مقاومت و پایداری مردم می‌تواند در تمام زمینه‌ها موجب پیروزی باشد.

,
,

وی، با اشاره به اداره وزارت آموزش و پرورش توسط سرپرست، عنوان کرد: مساله آموزش و پرورش قاعده و اساس نظام است. دولت باید دقت کند و حضور وزیر ثابت در راس این وزارت را عملی کند.

,

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: فردی شایسته، لایق و مناسب باید در راس این وزارت باشد.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در سال انتخابات قرار داریم، مجلس جایگاه رفیعی در کشور دارد و نمایندگان با قدرت و امکانات موجود بابد نسبت به قانونگذاری و هدایت مناسب امورات در دولت اقدام کنند.

,

وی، بیان داشت: مجلس چراغ هدایت دولت است. باید تصویب قوانین با تعصب ملی و دقت کافی تصویب و نظارت نیز با دقت و احساس وظیفه همراه باشد.

,

حجت‌الاسلام قریشی، تصریح کرد: مجلس و نمایندگان باید عصاره فضائل ملت باشند. این اصلی مهم برای مجلس است که باید مدنظر تمام نمایندگان و کاندیداها باشد.

,

وی، ادامه داد: قابلیت و ظرفیت عظیمی برای نمایندگی لازم است که این نیازمند دقت مردم به مبانی انتخاب نماینده و اهمیت انتخاب فرد شایسته است.

,

امام جمعه ارومیه، خاطرنشان کرد: البته این به مفهوم آغاز دوران انتخابات نیست بلکه باید از هم‌اکنون آمادگی و دقت نظر کافی به انتخاب و معیارها شود.

,

وی، اذعان داشت: اهمیت مجلس را با انتخاب شایسته‌ترین و اعلم‌ترین نمایندگان اثبات کنیم. این وظیفه تک به تک دارندگان حق رای است.

,

حجت‌الاسلام قریشی، در پایان و در خصوص دریاچه ارومیه و جلوگیری از پیشامدهای ناگوار برای خانواده‌ها گفت: این غضا باید با همت مسئولان ساماندهی شود تا از نظر ایمنی و موضوعات اخلاقی و دینی قابل قبول باشد.

,

بیان نکاتی در خصوص جایگاه معاد و خانواده از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

تاریخ پر از خیانت ها و جنایت های انگلیس خبیث در قبال مردم ایران است/ نماز جمعه محور مبارزه و دفاع از انقلاب و اسلام است

, تاریخ پر از خیانت ها و جنایت های انگلیس خبیث در قبال مردم ایران است/ نماز جمعه محور مبارزه و دفاع از انقلاب و اسلام است, تاریخ پر از خیانت ها و جنایت های انگلیس خبیث در قبال مردم ایران است/ نماز جمعه محور مبارزه و دفاع از انقلاب و اسلام است,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به سابقه خباثت انگلیسی ها، اظهار کرد: تاریخ پر از خباثت های انگلیس است و ما نیز به تبعیت از مقام معظم رهبری که به انگلیس لقب خبیث دادند، این کشور را خبیث می دانیم.

,

امام جمعه میاندوآب برخی از مصادیق خباثت انگلیس را برشمرد و افزود: انگلیس خبیث در تاریخ خیانت های بی شماری علیه مردم ایران داشته که از آن جمله می توان به تحمیل قراردادهای مختلف استعماری، جداکردن افغانستان از ایران، ترویج تاریخی موارد مخدر در ایران، نقش مستقیم در کودتای ۲۸ مرداد۱۳۳۲، قحطی بزرگ در تاریخ ایران که بزرگترین فاجعه در تاریخ ایران است، ، کمک های سیاسی و تسلیحاتی به رژیم بعث عراق در جنگ هشت ساله، سرقت اشیای تاریخی و پشتیبانی از غارتگران میراث ملی ایرانیان، آموزش، تجهیز و پشتیبانی از بمبگذاری و دیگر اقدامات تروریستی در شهرهای مختلف و همکاری در ترور دانشمندان هسته ای، تحریک و برنامه ریزی و پشتیبانی از فتنه گران و حمایت از تحریم های ایران و مسدودکردن ذخایر ارزی ایران از جمله خباثت ها و خیانت های انگلیس به ملت ایران است.

,

وی گفت: خباثت انگلیس همواره برای ملت ایران ثابت شده است وانگلیسی‌ها همواره در مقابل ملت ایران قرار گرفتند و در تمامی توطئه‌های که علیه ایران بود، نقش آفرینی کرده اند و شعار “مرگ بر انگلیس” شایسته اینها است.

,

حسن زاده با بیان اینکه سربازان رشید اسلام در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دزدی دریایی انگلیس خبیث را در کمتر ار ۲۴ ساعت پاسخ دادند، تصریح کرد: امروز انگلیسی ها با واسطه های مختلف دنبال آزادکردن کشتی خود هستند و این نشان دهنده قدرت ایران اسلامی است.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه با تمام قدرت در مقابل دشمنان ایستاده ایم، افزود: امروز قدرت نظامی، سیاسی و فرهنگی ایران اسلامی به جایی رسیده که اگر دشمنان کوچکترین خطا و شیطنتی بکنند، با تمام قدرت و نیروهای نظامی اعم از سپاه مقتدر، ارتش پرتوان و نیروی انتظامی قهرمانی و بسیج همیشه در صحنه پاسخ آنها را داده و آنها را از کرده خود پشیمان می کنند.

,

وی با اشاره به ابعاد مختلف تقوا، اظهار کرد: تقوای اجتماعی مهم تر از تقوای فردی بوده و تقوای اجتماعی این است که هرکس به حق و حقوق خود قانع باشد.

,

حسن زاده گفت: از جمله مصادیق تقوای اجتماعی، عدم وارد کردن ضرر و زیان به منابع عمومی مانند محیط زیست و آب و بی مبالاتی نکردن در استخدام و گزینش افراد برای فعالیت در عرصه های عمومی، رعایت استانداردها در تولید محصولات مختلف در عرصه صنعت و تولید است.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی در تهران در سال ۵۸، افزود: نماز جمعه از اهمیت فراوانی در دین مبین اسلام برخوردار بوده و توصیه ها و تاکیدات فراوانی بر شرکت در نماز جمعه شده است.

,

وی با بیان اینکه در روزجمعه باید کسب و کار و بازار تعطیل و همه در نماز شرکت کنند، افزود: نماز جمعه، نماز عبادی، سیاسی و الهی بوده و تاثیرات فراوانی در جامعه دارد و محور دفاع از انقلاب، نظام، کشور و بیان حقایق و جلوگیری از قلدری و محور مبارزه است.

,

حسن زاده به روز ترویج آموزش فنی و حرفه ای اشاره و تصریح کرد: باید حرفه آموزی و فن و حرفه را به بچه ها از سنین نوجوانی آموزش داد.

,

امام جمعه میاندوآب افزود: امروز نهادها و سازمان های بین المللی در دست بی تقواها و قلدرهای زمانه افتاده و  انرژی هسته ای نیز حق مسلم ایران و مردم بشریت است.

,

نماز جمعه یکی از دستاورد های انقلاب است/ حفظ روحیه انقلابی منجر به پیشرفت می شود

, نماز جمعه یکی از دستاورد های انقلاب است/ حفظ روحیه انقلابی منجر به پیشرفت می شود, نماز جمعه یکی از دستاورد های انقلاب است/ حفظ روحیه انقلابی منجر به پیشرفت می شود,

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به چهلمین سال برگزاری نماز جمعه، گفت: احیای نماز جمعه یکی از دستاورد های انقلاب و دغدغه امام خمینی (ره) بود.

,

وی تصریح کرد: اسلام و سیاست جدا از هم نیست و در نگاه امام خمینی (ره) فلسفه احیای نماز جمعه با حفظ و بقای انقلاب رابطه مستقیم دارد.

,

وی اظهار کرد: نماز جمعه به اندازه ای مهم است که خداوند یک سوره به نام جمعه نازل کرده است.

,

امام جمعه پلدشت با اشاره به حفظ اتحاد در بین مسلمانان افزود: هر جایی مسلمانان متحد شده و در صف های اتحاد حاضر شوند دشمنان نمی توانند نفوذ کنند.

,

طالبی با اشاره به اجتماع هایی که خداوند بر آن تاکید کرده است، گفت: اجتماع روزانه (نماز روزانه)، اجتماع هفتگی (نماز جمعه)، اجتماع سالیانه حج در مکه مورد توجه خداوند متعال است.

,

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه تصریح کرد: انس با مردم، پیگیری مشکلات مردم، انتقال مشکلات مردم به مسئولین، درک درد مردم و اهمیت دادن به رنج مردم از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

,

وی با اشاره به حفظ روحیه انقلابی در بین مردم و مسئولین اظهار کرد: حفظ روحیه انقلابی منجر به پیشرفت کشور و روحیه جهادی منجر به رونق می شود.

,

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: با ایجاد امید و اعتماد در بین جوانان، مقابله با فساد و برنامه ریزی برای تربیت نسل آینده می توان روحیه انقلابی را تقویت کرد.

,

طالبی با اشاره به مشکلات آب شرب شهرستان گفت: مشکل آب پلدشت رفته رفته در حال بهبود است ولی آب شرب شهر نازک همچنان با مشکلاتی روبرو است که نیازمند توجه جدی است.

,

نماز جمعه در آموزه‌های دینی از اهمیت خاصی برخوردار است

, نماز جمعه در آموزه‌های دینی از اهمیت خاصی برخوردار است, نماز جمعه در آموزه‌های دینی از اهمیت خاصی برخوردار است,

حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ماکو با اشاره به اهمیت نماز جمعه پرداخت و اظهار کرد: نماز جمعه یک نماز عبادی سیاسی و از نمازهای حکومتی دین مبین اسلام اسلام بوده که از اهمیت خاص برخوردار است.

,

وی افزود: بنابراین رسول مکرم اسلام(ص) به هیچ وجه نماز جمعه را در مکه اقامه نفرمودند چون در مکه حاکمیت در اختیار مسلمانان نبود و زمانی که مسلمانان به تبع پیغمبر اکرم(ص) به مدینه هجرت و حکومت اسلامی را تشکیل دادند و پیغمبر نیز در رأس آن قرار گرفت و نخستین نماز جمعه را در مدینه برگزار کردند.

,

امام جمعه ماکو تصریح کرد: حضرت رسول (ص) پس از هجرت از مکه به مدینه و اقامت چند روزه در قبا در روز جمعه شانزدهم ربیع الاول که عازم بخش اصلی یثرب شدند، در محله‌ بنی سالم بن عوف نماز جمعه را اقامه کردند و این نخستین نماز جمعه‌ای است که به امامت پیامبر گرامی اسلام (ص) برگزار شد و مسلمانان در آن مکان یک مسجدی بنا کردند که به نام مسجد الجمعه نامگذاری شد.

,

وی نماز جمعه را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی اقامه‌ نماز جمعه به فرمان حضرت امام(ره) به صورت گسترده در تمامی شهرهای ایران اسلامی است، البته وجود دو خطبه در آن و دعوت نمازگزاران در خطبه‌ها به تقوای الهی و پرداختن به مسائل سیاسی اسلام و مسلمین، آن را به یک نماز عبادی و سیاسی تبدیل کرده است.

,

هاشمی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) در روایات متعدد، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند، هر کس که به خدا و روز قیامت ایمان دارد، در روز جمعه نباید نماز جمعه را فراموش کند و همچنین امام باقر (ع) در خصوص اقامه نماز جمعه فرمودند، قسم به خدا که اصحاب پیامبر (ص) در روز پنجشنبه خودشان را برای فردا آماده می‌کردند تا به نماز جمعه بروند‌.

,

حاکمان آمریکا در مقابله با ایران اسلامی به بن‌بست رسیده‌اند

, حاکمان آمریکا در مقابله با ایران اسلامی به بن‌بست رسیده‌اند, حاکمان آمریکا در مقابله با ایران اسلامی به بن‌بست رسیده‌اند,

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی با تبریک سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران به امامت مرحوم آیت الله طالقانی اظهار کرد: موضوع نماز جمعه و مباحث مربوطه تقریبا در تمامی کتب فقهی استدلالی و رساله‌های عملیه فقها و کتب حدیثی به صورت مبسوط بیان شده و جمعی از فقها رساله‌های مستقلی در زمینه نماز جمعه تدوین کرده‌اند.

,

وی با اشاره به اقامه متجاوز از 900 نماز جمعه در سطح کشور و با اشاره به ثمرات و برکات نمازهای جمعه گفت: تبیین و تشریح معارف دینی به میلیون‌ها نفر از نمازگزاران جمعه در سطح کشور، اطلاع‌رسانی و تحلیل اخبار، حوادث و اتفاقات مربوط به ایران و جهان اسـلام، تبیـین، تـشریح و تحلیل مواضع و توصـیه‌ها و پیام‌های ولی امر مسلمین در حوادث و نیز تشریح اهداف و آرمان‌های انقلاب و نـظام جـمهـوری اسـلامـی از جمله آنها است.

,

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از برجام و بدعهدی کشورهای اروپایی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا علت خروج از برجام را وادارسازی ایران به مذاکره جدید و بر اساس منافع نامشروع آمریکا اعلام کرد بنابراین تاکنون هر چه توان داشتند به کار بردند اما به بن بست رسیدند.

,

شکوری گفت: با توجه به پاسخ و موضع‌گیری قاطع و عزتمندانه مقام معظم رهبری به درخواست مذاکره ترامـپ توسـط نخـست وزیر ژاپـن، ساقط کردن پهباد گران قیمت و جاسوسی آمریکا به وسیله سپاه در خـلیج فارس، کاهش دادن تعهدات خـود به برجـام به دنبال خروج آمریکا و بدعهدی اروپاییان و تروریست اعلام کردن نیروهای نظامی آمریکا در منطقه به دنبال تروریست خواندن سپاه از سـوی ایالات متحده، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که با این شرایط مذاکره و توافق با ایران دشوار می‌شود.

,

وی اظهار کرد: بنابراین می‌توان به نتیجه رسید که حاکمان آمریکا در مقابله با ایران اسلامی به بن‌بست رسیده‌اند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه