اخبار داغ

ائمه جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه مطرح کردند؛

انگلیسی‌ها از قدرت ایران متحیر مانده‌اند/اقدام انقلابی سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار نظام را به دنیا نشان داد

انگلیسی‌ها از قدرت ایران متحیر مانده‌اند/اقدام انقلابی سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار نظام را به دنیا نشان داد
آیین عبادی _ سیاسی نماز جمعه ظهر امروز با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در شهر کرمانشاه و شهرستان‌های استان کرمانشاه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

 

,

انگلیسی‌ها از قدرت ایران متحیر مانده‌اند

, انگلیسی‌ها از قدرت ایران متحیر مانده‌اند,

آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت:‌ خداوند متعال در قرآن کریم انسان ها را به تقوا و عمل صالح دعوت کرده است، تقوا درهای برکات آسمان و زمین را به روی انسان ها می گشاید.

,

وی با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور گفت: نماز جمعه‌ها جنگ را هدایت کردند، این مجامع همواره مرکز وحدت و کانون نیروهای انقلابی بوده‌اند و از عوامل پیروزی در مقابل فتنه‌ها به شمار می‌روند.

,

امام جمعه کرمانشاه افزود: 40 سال از برگزاری نماز جمعه می‌گذرد که همچون یک رسانه آگاهی‌بخش و رشد‌دهنده است، البته دشمنان نظام هم به اهمیت نماز جمعه پی برده‌اند و مورد توجه همه دنیاست.

,

آیت‌الله علما با اشاره به پنجم مردادماه سالروز عملیات پیروزمندانه و افتخارآمیز مرصاد اظهار داشت: در این عملیات غرورآفرین ارتش، سپاه، بسیج و مردم منافقین را زمین‌گیر کردند و آنها را شکست دادند.

,

وی اشاره‌ای به سایر مناسبت‌های هفته پیش رو همچون روز صداوسیما، فنی و حرفه‌ای، شیر مادر، اهدای خون و... داشت.

,

امام جمعه کرمانشاه همچنین از اقدام سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری 17 جاسوس دشمن تقدیر کرد و گفت: این سربازان نه تنها به کشور بلکه به اسلام کمک کردند، خدواند به آنها پادش عطا کند.

,

آیت‌‌الله علما به دیدار هیات جنبش آزادی بخش فلسطین حماس با مقام معظم رهبری هم اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار قضیه فلسطین را مهم ترین مساله دنیای اسلام برشمردند و فرمودند که امام راحل از سال 42 خطر اسرائیل را می‌دانستند و از فلسطین حمایت کردند.

,

وی همچنین با اشاره به توقیف کشتی‌ انگلیسی گفت: آنها هنوز از قدرت ایران در حیرتند و نمی‌دانند باید چطور با ایران برخورد کنند.

,

 

,

 اقدام انقلابی سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار نظام را به دنیا نشان داد

,  اقدام انقلابی سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار نظام را به دنیا نشان داد,

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان ضمن گرامیداشت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در کشور اظهارداشت: نماز جمعه یک حرکت سیاسی و عبادی برای جامعه اسلامی است که تامین کننده نیاز جامعه به اجتماع و همدلی و زمینه‌ساز استقرار گفتمان های عالی و بصیرت بخش است.

,

 وی افزود: یکی از نیازهای امروز جامعه ما تقواست که زمینه‌ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد بود لذا مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه کشور بیان داشتند که این دعوت به تقوا باید به صورت مصداقی و عینی در خطبه های نماز جمعه تبیین شود نه به صورت توجیه کلی و بدون بیان مسائل و یکی از مصادیق رعایت تقوا اجتناب از ناامیدکردن جوانان است.

,

امام جمعه سرپل ذهاب با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی رهنمودهای مقام معظم رهبری حمایت از جهت گیری ها و جریان های انقلابی ضمن روی خوش نشان دادن به همه جریان ها بود ادامه داد: پیام مهم حمایت از جریان انقلابی ،ماندگاری انقلاب اسلامی، افزایش کارآمدی نظام اسلامی و بسترسازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

,

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بخشی از توصیه‌های خود خطاب به ائمه جمعه به سلوک عملی امامان جمعه و نحوه ارتباط آنان با مردم پرداخته و فرمودند مردمی بودن یکی از شعب خاص سلوک امام جمعه است.

,

 فاطمی نسب اذعان داشت: انس با مردم ، یگانه بودن با مردم، پیگیری مشکلات مردمی، انتقال مشکلات مردم به کسانی که می‌توانند مشکلات آنها را حل کنند و درک درد مردم و اهمیت دادن به رنج آنها از مصادیق مهم مردمی بودن ائمه جمعه می باشد .

,

وی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برمردمی بودن مسئولین به ویژه ائمه جمعه اظهارداشت: زندگی کردن در سطح طبقات پایین جامعه، تماس با بطن زندگی مردم ،پرهیز از زندگی اشرافی ، قائل نبودن شان و منزلت برای خود و برای مردم کار کردن از راهکارهای عملیاتی موثر رهبر انقلاب در مقوله مردمی بودن مسئولان حکومتی است.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توقیف نفتکش انگلیسی توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:این اقدام انقلابی یکبار دیگر اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دنیا نشان داده و مورد تحسین مردم شریف ایران اسلامی قرار گرفت.

,

 فاطمی نسب ادامه داد: لندن هنوز در توهم دوران برده داری ،سلطه استعماری و استثمار انگلیس بر کشورها به سر می‌برد اما واقعیت این است که دوران ابرقدرتی انگلیس به سر آمده و راهزنی دریایی لندن در قرن ۲۱ دیگر جواب نخواهد داد.

,

 امام جمعه شهرستان در ادامه به روز دحوالارض اشاره کرد و گفت: این روز علاوه بر اینکه برای اهل معنا و صاحبان سیر و سلوک یکی از چهار روز مهم سال در کنار یوم الغدیر ،روز میلاد حضرت رسول(ص) و عید مبعث می باشد که روزه اش بسیار سفارش شده و روزی است که به رحمت خدا در زمین منتشر گردیده است برای اهل تفکر و تامل در ذات بی کران الهی یکی از نشانه‌های زیبای توحید و معرفت به قدرت لایزال الهی است .

,

وی همچنین به ۵ مرداد سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد اشاره کرد و گفت تنگه مرصاد جایگاه احمدی منافقین کوردل شده و برای همیشه فروغ جاویدان آنها به خاموشی ابدی تبدیل شد.

,

 

,

اقدام اخیر سپاه علیه دشمنان نظام خطوط قرمز را به دشمنان نشان داد

, اقدام اخیر سپاه علیه دشمنان نظام خطوط قرمز را به دشمنان نشان داد,

حجت الاسلام و المسلمین جواد الیاسی در خطبه های نماز جمعه شهرستان صحنه اظهار داشت: حقایق دستاورد های نماز جمعه قابل بیان نیست چرا که نماز جمعه یک اجتماع بزرگ انقلابی است.

,

وی ادامه داد: دقیق ترین اتفاقات داخلی و بین المللی در نماز جمعه بیان می‌شود و در نوع خودش یک عید بزرگ است که مومنان یکدیگر را زیارت می کنند.

,

 امام جمعه شهرستان صحنه خاطر نشان کرد: جریان های نفاق داخلی و خارجی از سنگر نماز جمعه وحشت دارند.

,

وی گفت: در چنین روزی( پنجم مرداد ماه ) اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اقامه شد.

,

حجت الاسلام و المسلمین الیاسی عنوان کرد: اقدام اخیرسپاه علیه گروهک تروریستی در کردستان عراق نشان داد که هر کسی بخواهد امنیت کشور ما را به خطر بیاندازد با سخترین برخورد ها مواجه خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه