اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

حمایت شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی کشور از اقدامات پلیس مقتدر/ مردم قدردان سربازان وطن در برخورد با قانون‌شکنان هستند

حمایت شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی کشور از اقدامات پلیس مقتدر/ مردم قدردان سربازان وطن در برخورد با قانون‌شکنان هستند
علاوه بر فرمانده‌هان سپاه‌های استانی و ائمه جمعه، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس و برخی از شخصیت‌های فرهنگی و ورزشی نیز از اجرایی شدن برنامه‌های پلیس مقتدر در برخورد با قانون‌شکنان حمایت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موج اعلام حمایت از برنامه‌ها و اقدامات ناجا در برخورد با قانون شکنی و هنجارشکنان از سوی اقشار و مراجع متعدد جریان دارد علاوه بر فرمانده‌هان سپاه‌های استانی و ائمه جمعه، اعضای خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس و برخی از شخصیت‌های فرهنگی و ورزشی نیز از همراهی خود برای اجرایی شدن برنامه های پلیس مقتدر در برخورد با هرگونه قانون‌شکنی خبر می‌دهند. به نظر می رسد، همچنان تداوم حمایت از ناجا در برخورد با هنجارشکنان، ادامه خواهد داشت و این جریان تبدیل به روند حمایتی جدی از نهاد پلیس شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

عضو مجلس خبرگان رهبری:
برخورد با قانون‌شکنان در جامعه تداوم داشته باشد/ رعایت قانون در کشور یک وظیفه است

, عضو مجلس خبرگان رهبری:
برخورد با قانون‌شکنان در جامعه تداوم داشته باشد/ رعایت قانون در کشور یک وظیفه است
,
,

آیت‌الله سیدهاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، بابیان این‌که اجرای قانون بالاترین اصل در جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: در جامعه اسلامی که در آن زندگی می‌کنیم قانونمندی و رعایت قانون یک وظیفه است که نباید در رعایت آن کوتاهی کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس قانون هر فردی که از قانون سرپیچی کند باید بر اساس قوانینی که در کشور وضع‌شده با وی برخورد شود.

بطحایی بابیان این‌که پلیس در کنار ملت و در برابر قانون‌شکنان باید محکم بایستد، تصریح کرد: اخیراً سردار اشتری اقدامات خوبی درزمینهٔ برخورد با قانون‌شکنان و بی‌حجابی انجام داده است که باید حمایت‌های لازم از این طرح‌ها صورت بگیرد.

وی عفاف و حجاب را موردتوجه قرارداد و گفت: مسئله عفاف و حجاب جزء مسائل ضروری اسلام است و درواقع حرمت انسان، حرمت بانوان و شخصیت بانوان درگرو حجاب و عفاف است.

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که در قرآن کریم بارها به عفاف و حجاب اشاره‌شده است، بیان داشت: در سوره نور و سوره احزاب به‌صراحت بیان‌شده است که زن‌ها باید عفاف و حجاب خودشان را حفظ کنند و در این زمینه نباید کوتاهی کنند.

وی ادامه داد: افراد بی‌حجاب و کسانی که حجاب را منکر می‌شوند بدون شک مرتد هستند چراکه از دستور و امر خدا سرپیچی می‌کنند.

بطحایی خاطرنشان کرد: درزمینهٔ بی‌حیایی و بی‌حجابی دشمن مدام در حال شیطنت و توطئه افکنی است تا بتواند از این طریق به بنیان خانواده‌های مسلمان و ایرانی ضربه بزند که باید اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد.

وی شهر مقدس قم را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: متأسفانه شاهد هستیم که در این قم نیز برخی افراد به دنبال این هستند که قداست این شهر را از بین ببرند که نباید اجازه این اقدامات به این افراد داده شود.

, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

عضو خبرگان رهبری:
برخورد با هنجارشکنان از اصلی‌ترین وظایف نیروی انتظامی است

, عضو خبرگان رهبری:
برخورد با هنجارشکنان از اصلی‌ترین وظایف نیروی انتظامی است
,
,

آیت‌الله احمد بهشتی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به این‌که باید در برابر ناهنجاری و بی‌قانونی ایستاد، اظهار داشت: نیروی‌های امنیتی و در رأس آن‌ها نیروی انتظامی وظیفه برقراری امنیت در جامعه را بر عهده دارد و نباید در این مسیر شاهد کوتاهی و سستی باشیم.

وی ادامه داد: هرگونه اقدامی که برخلاف قانون باشد نیروی انتظامی وظیفه دارد با آن برخورد کند و هنجارشکنان نباید در جامعه احساس آرامش کنند.

بهشتی افزود: در هر جای دنیا نیز که مشاهده کنید رعایت قانون اصلی‌ترین خط قرمز حکومت‌ها است و در جمهوری اسلامی ایران نیز به همین صورت است.

وی اقدامات اخیر نیروی انتظامی در برخورد با بی‌حجابی را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: اخیراً شاهد هستیم که نیروی انتظامی به‌تنهایی در برابر بی‌حجابی و بدحجابی عده‌ای اندکی از افراد گول‌خورده ایستاده که نشان‌دهنده دغدغه‌ای این نهاد انقلابی است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: جامعه نیازمند ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است چراکه حجاب در کشور ما که پایگاه تشیع است واقعاً مظلوم واقع‌شده است و حقش ادانشده است.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد هستیم که مدارس و دانشگاه‌ها به‌جای این‌که محیط پرورش حجاب باشند محیط دامن زدن به بی‌حجابی هستند.

بهشتی بر سالم‌سازی محیط مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: محیط مدارس باید برای رشد فکری و معنوی فرزندان کشورمان آماده و مهیا باشد و فرهنگ عفاف و حجاب در آن‌ها به یک ارزش تبدیل شود.

وی وظیفه‌ای رسانه‌ها را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: متأسفانه برخی از برنامه‌های صداوسیما نه‌تنها در راستای حمایت از حجاب نیست بلکه این فریضه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که باید در این زمینه بازنگری صورت بگیرد.

, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

عضو مجلس خبرگان رهبری:
رواج هنجارشکنی استقلال و هویت کشور را به خطر می‌اندازد/ وظیفه نیروی انتظامی برخورد با بی‌قانونی‌ها و هنجارشکنی‌هاست

, عضو مجلس خبرگان رهبری:
رواج هنجارشکنی استقلال و هویت کشور را به خطر می‌اندازد/ وظیفه نیروی انتظامی برخورد با بی‌قانونی‌ها و هنجارشکنی‌هاست
,
,

آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، با اشاره به صحبت‌های اخیر فرمانده نیروی انتظامی در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، اظهار کرد: نیروی انتظامی همانند سایر نیروها، طبق قانون اساسی و مقرارت جاری کشور وظایفی بر عهده دارد؛ لذا باید طبق این ضوابط انجام وظیفه کند و هیچگاه اعمال سلیقه، ترحم، شدت و غضب نباید در اموراتشان دخالتی داشته باشد.

, شاخص,

وی افزود: ملت بزرگ ایران از نیروی انتظامی این انتظار را دارند که بر اساس مقررات و رهنمودهای فرماندهی کل قوا انجام وظیفه کنند که اگر اینگونه رفتار کنند، بدون شک شاهد نتایج مثبت و محبوبیت بیشتر این سازمان در جامعه خواهیم بود؛ در غیر اینصورت از دید مردم منزوی خواهد شد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هنجارشکنی و وضعیت آشفته‌ای که در کشور حاکم است نیز خلاف شرع و دین اسلام بوده و یک واقعیت است چراکه ۹۸ درصد از مردم ایران با رای دادن به اسلام خواستار آن شدند بنابراین باید تمام برنامه‌های جاری در کشور بر اساس نظر شرعی اسلام برنامه‌ریزی شود.

,

اسلامی تصریح کرد: اگر این ناهنجاری‌ها ادامه پیدا کند نیز فساد آور است چراکه بسیاری از جوانان از همین بی بند و باری‌ها در کوچه و بازار، راه انحراف را پیش می‌گیرند و مورد وسوسه و فریب قرار خواهند گرفت.

,

وی اظهار کرد: هنجارشکنی علاوه بر ضرر کلی نیز با فساد اخلاقی همراه است و می‌تواند پایه و اساس خانواده‌ها را متلاشی کند؛ از طرفی مسئله امنیتی دارد چراکه می‌تواند استقلال کشور را تهدید کند.

,

امام جمعه شهرستان تاکستان افزود: در گذشته نتیجه رواج بی بند و باری و ولنگاری را در کشور اندلس (اسپانیا) دیدیم که با ترویج این موضوعات اخلاقی جوانان را آشفته کرده و طی یک بازه زمانی کوتاه توانستند استقلال را از اندلس گرفته و آن را تحت تسلط خود درآورند.

,

اسلامی خاطرنشان کرد: رواج هنجارشکنی استقلال و هویت کشور را به خطر می‌اندازد؛ نباید اجازه دهیم مسائل امنیتی با این نگاه‌ها زیر سوال رفته و مورد تهدید قرار گیرد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: باتوجه به تاریخ، در پیشینیان از دیرباز حجاب و متانت وجود داشته چه بسا که ما تصاویری از نقاشی‌هایی از زنان محجبه در تاریخ‌های پیش از اسلام را در آثار باستانی استان‌هایی نظیر شیراز، کرمانشاه و مراکز شوشتر می‌بینیم که دلیلی بر اثبات حجاب زنان در زمان‌های پیش از اسلام است.

,

وی افزود: پیش از اسلام مسئله پوشش در ملت ما وجود داشته و آثار باقی مانده حکایت می‌کند که زنان از دیرباز پوشش داشته‌اند و این موضوع مختص اسلام نیست بلکه با روی کار آمدن اسلام این موضوع مججد مورد تایید قرار گرفته است.

,

اسلامی بیان کرد: این ناهنجاری که اکنون در کشور حاکم است ضمن اینکه خلاف شئونات اسلامی و دین است نیز بسیاری از افراد را آلوده کرده و می‌تواند استقلال و امنیت کشور را مورد تهدید قرار دهد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری در انتها گفت: امیدوارم متولیان امر این امور را با دقت بیشتری رسیدگی و با متخلفان برخورد کنند چراکه امنیت و استقلال کشور را به خطر می‌اندازد.

,

 

عضو مجلس خبرگان رهبری:
مردم قاطعانه از نیروی انتظامی حمایت می‌کنند/نیروی انتظامی مدافع ناموس جامعه است

,

 

,

عضو مجلس خبرگان رهبری:
مردم قاطعانه از نیروی انتظامی حمایت می‌کنند/نیروی انتظامی مدافع ناموس جامعه است

, عضو مجلس خبرگان رهبری:
مردم قاطعانه از نیروی انتظامی حمایت می‌کنند/نیروی انتظامی مدافع ناموس جامعه است
,
,

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز با حمایت از مواضع سردار اشتری در خصوص برخورد با هنجارشکنان در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: باید به خط مشی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به صورت کلی توجه شود خط مشی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی این است که ضابط قانون و هرآنچه که قانون است می باشد و موظف است طبق قانون عمل کند قانون هر کشوری برای آن کشور محترم و مقدس است و همه باید در برابر آن تسلیم باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: طبق قانون جمهوری اسلامی ایران وقتی افراد از منزل خود خارج می شوند و در محیط اجتماع  و محل کار حضور پیدا می کنند باید مقرراتی را هم به لحاظ آداب اجتماعی و هم به لحاظ بهداشت عمومی و هم  به نوع پوشش رعایت کنند، اگر در جامعه با افرادی مواجه شدیم که مقررات را رعایت نمی کنند وظیفه همگانی این است که به صورت محترمانه و مؤدبانه و به آن‌ها تذکر داده شود.

وی افزود: اگر تذکر همگانی کارساز نبود دیگر عموم افراد وظیفه خاصی ندارند و از این به بعد وظیفه نیروی انتظامی و ضابطین قضائی و افرادی که به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر شناخته می شوند است، این افراد اگر مشاهده کنند که افرادی مقررات اجتماعی جامعه را رعایت نمی کنند تا جایی که قانون به آن‌ها اجازه داده است با هنجار شکنان  برخورد می کنند.

دیرباز خاطرنشان کرد:  افرادی که مواد مخدر توزیع می کنند یا از کلمات رکیک در محیط اجتماعی استفاده می کنند یا افرادی که بهداشت عمومی را رعایت نمی کند یا پوشش نامناسبی دارد همه این‌ها شامل هنجارشکنی است و باید با آن‌ها برخورد شود زیرا اگر برخورد نشود مردم نمی توانند در جامعه با آرامش و امنیت تردد کنند.

رئیس دانشگاه قم تأکید کرد: معنای سخنان فرمانده نیروی انتظامی این است که وظیفه قانونی نیروی انتظامی برخورد با قانون شکنان و هنجارشکنان است، البته منظور از برخورد استفاده  از خشونت یا برخوردهای غیرقانونی نیست بلکه باید نیروی انتظامی چنان مقتدرانه برخورد کند که همه افراد در جامعه احساس کنند نیروی انتظامی حافظ نظم و امنیت جامعه است و درعین‌حال بر اساس مقررات عمل می کند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی این بود که قوانین اسلامی در جامعه اجرا شود، در جامعه اسلامی یکی از مقررات این است که خانم و آقا با یک پوشش مناسب در جامعه وارد شوند البته در همه جوامع و کشورها قوانینی برای پوشش خانم ها و آقایان تعریف شده است، همان‌طور که همه افراد حقوقی در جامعه دارند که باید رعایت شود در قبال آن حقوق مسئولیت هایی هم دارند.

دیرباز بیان داشت: نیروی انتظامی وظیفه دارد با کسانی که در جامعه هنجارشکنی می کنند و قوانین را رعایت نمی کنند در محدوده ای که قانون اجازه می‌دهد برخورد کنند که این مسئله جدیدی هم نیست و نیروی انتظامی از همان ابتدا همین وظیفه را داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عملکرد نیروی انتظامی نشان داده که با انسانیت ، مدارا ، مهربانی ، دلسوزی و خیرخواهی با آسیب‌های اجتماعی برخورد می کند و ناگزیر و بر اساس قانون  باید در برخی موارد  قاطعیت بیشتری هم داشته باشد، باید برای حفظ سلامت جامعه با افرادی که بیماری واگیردار اجتماعی دارند و آسیب های اجتماعی را دائماً به جامعه پمپاژ می‌کنند برخورد شود.

وی افزود: نیروی انتظامی امنیت ما را تأمین می کند مردم برخی از کشورهای همسایه که به ایران سفر می کنند از اینکه بانوان بعد از غروب آفتاب در بیرون از منزل هستند و به راحتی تردد می کنند تعجب می کنند و اعلام می کنند در کشورشان زنان بعد از این ساعت جرئت حضور در بیرون از منزل را ندارند در حالی که ما مشاهده می کنیم بانوان در جامعه تا پاسی از شب حتی در جاده ها و پارک ها به راحتی تردد می کنند همه این‌ها حاصل برخورد نیروی انتظامی با هنجارشکنان است که باعث افزایش امنیت زنان شده است زیرا همه می دانند اگر مزاحمتی ایجاد شود نیروی انتظامی با قاطعیت برخورد می کند زیرا نیروی انتظامی مدافع ناموس جامعه است هرکسی بخواهد به بهانه های مختلف نیروی انتظامی را تضعیف کند باید بداند مردم پشتیبان نیروی انتظامی هستند.

دیرباز گفت: البته ممکن است برخی از افرادی در نیروی انتظامی خطایی هم داشته باشند اما این مسئله عمومیت ندارد و بنای نیروی انتظامی این است که حافظ امنیت باشد همان‌طور که تا امروز بوده است.

, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

عضو مجلس خبرگان رهبری:
نیروی انتظامی در برخورد با هنجار شکنان مرّ قانون را اجرا کند/ مردم قدردان سربازان ولایت برای ایجاد امنیت و آسایش هستند

, عضو مجلس خبرگان رهبری:
نیروی انتظامی در برخورد با هنجار شکنان مرّ قانون را اجرا کند/ مردم قدردان سربازان ولایت برای ایجاد امنیت و آسایش هستند
,
,

حجت الاسلام والمسلمین پروایی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در رابطه با تلاش نیروی انتظامی در مقابله با هنجارشکنان، اظهار کرد: به عنوان یک طلبه و عضو کوچکی از مجلس خبرگان رهبری به نوبه خودم و با این زبان قاصر از زحمات برادران نیروی انتظامی که در طول انقلاب اسلامی جزء نیروهای خدوم، فداکار و جانفشان هستند تشکر کرده و لسانا، قلما، قدما و با تمام وجود از این نیروی خدوم و زحمت کش حمایت می کنیم.

, ۸دی,

وی با تاکید بر اینکه مردم ما زحمات این نیروی خدوم و سربازان ولایت برای امنیت و آسایش و راحتی را فراموش نمی کنند و همیشه قدردان زحمات این نیروی زحمت کش هستند گفت: همه این نیروها که در مواقع حساس جان برکف بودند از پلیس انتظامی گرفته تا نیروهای مبارزه با مواد مخدر و راهور و افراد زحمت کش در مرزبانی نیروی انتظامی برای ما عزیز هستند.

,

عضومجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: یکی از وظایف نیروی انتظامی مبارزه با قانون شکنان و هنجار شکنان در معنای عام کلمه است هر جا که بی نظمی اتفاق می افتد پلیس وظیفه اش برپایی نظم است اگر در جایی هنجارهای دینی و اجتماعی ما توسط برخی افراد شکسته می شود نیروی انتظامی باتوجه به وظایف محوله و قانونی خود وظیفه برخورد با آن را دارد.

,

پروایی بابیان اینکه انتظار می رود این نیرو با یک روحیه انقلابی و جهادی در برخورد با هنجار شکنان مرّ قانون را اجرا کند ادامه داد: برخورد نیروی انتظامی باید به گونه ای باشد که افراد سوء استفاده گر نتوانند در اجتماع جولان بدهند.

,

وی در ادامه تصریح کرد: به طور مثال در برخورد با سارقان و قاچاقچیان مواد مخدر و افرادی که مزاحمت های خیابانی ایجاد می کنند و افراد متجاوز به نوامیس و مال مردم انتظار می رود که مثل گذشته و بهتر و محکم تر از قبل با یک روحیه انقلابی و جهادی که در آن مقاومت وجود داشته باشد برخود کنند.

,

عضومجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کشور ما کشوری است با مردم مسلمان، متدین و معتقد به آموزه های دینی و قرآنی و ملاک هم گفتمان قرآن و اهل بیت(ع) و بزرگان دین و امام راحل است افزود: نباید شرایط به گونه ای رقم بخورد که عده ای با زیر پا گذاشتن قانون خلل در نظام و نظم عمومی جامعه اسلامی وارد کنند و ارزش های اجتماعی و دینی و عقیدتی را زیر سوال ببرند.

,

وی با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر به عنوان وظیفه همگان در جامعه گفت: وظیفه برقراری نظم و نظام اجتماعی بر عهده نیروی انتظامی است که مسولیت این نهاد را دوچندان می کند.

,

پروایی با اشاره به اینکهگاهی نهی از منکر زبانی و لسانی و گاهی برخورد است اضافه کرد: نمی گویبم نیروی انتظامی تمام آنچه را که باید انجام می داد را  انجام داده است ممکن است کم و کسری هایی در این بین باشد اما وظیفه مردم هم حمایت از نیروی انتظامی است.

,

عضومجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر یک مامور نیروی انتظامی به یک هنجار شکن تذکر می دهد ما طرف هنجار شکن را نگیریم و از فرزندان خدوم و زحمت کش دفاع و حمایت کنیم.

,

وی با بیان اینکه اسلام برای همه امورات در حد و اندازه آن حکم و قانون دارد افزود: سردار اشتری در جمع امامان جمعه کشور فرمودند با قاطعیت با ناهنجاری ها برخورد می کنند.

,

عضومجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز در مرز های کشور نیروی انتطامی در سرما و گرما با کم ترین امکانات از مرز های کشور دفاع می کنند و با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و افرادی که به هیچ مبنایی پایبند نیستند و کارشان خیانت و ضربه زدن به آسایش و امنیت مردم است مبارزه می کنند.

,

وی با بیان اینکه اکنون نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر حرف اول را در دنیا می زند، اضافه کرد: انتظارداریم قاطعیت را چند برابر کنند و از بوق و کرنای دشمنان در فضای مجازی جهت تضعیف این نیرو خدوم هراسی نداشته باشند.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی امروز محبوب مردم است گفت: نیروی انتظامی مورد حمایت رهبری است و بارها مقام معظم رهبری از جانفشانی و زحمات اینها قدردانی و تشکر کردند و مشخص است این نیرو به وظایفش عمل می کند.

,

وی در پایان گفت: قصورات را باید جبران کنند امیدواریم خداوند متعال این سربازان ولایت و خادم ملت را در پناه امام زمان (عج) مورد تأیید قرار بدهد.

,

 

,

مدیر حوزه علمیه رودان مطرح کرد؛
پلیس، سکاندار نظم و امنیت کشور است

, مدیر حوزه علمیه رودان مطرح کرد؛
پلیس، سکاندار نظم و امنیت کشور است
,
,

حجت الاسلام محمدعلی عدالت، مدیر حوزه علمیه رودان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به اهمیت برخورد نیروی انتظامی با هنجارشکنان و تامین امنیت اجتماعی کشور اظهار کرد: تعدی و تجاوز به حقوق دیگران چه از حریم خصوصی وعمومی فقط صرف تعدی جرم است و حتی اگر فرض کنیم خودرو حریم خصوصی باشد از همین حریم خصوصی اگر ایجاد ناامنی برای عموم بشود جرم و محکوم است.

, هرمز,

مدیر حوزه علمیه رودان با بیان اینکه ناامنی ها و جرم های متعددی از حریم خودرو می تواند جامعه را ناامن کند، افزود: ‌طبیعتا خودرویی با سوء استفاده از واژه مقدس آزادی و با تکیه زدن به واژه بازی حریم خصوصی، برای ده ها یا صدها و یا هزاران نفر در یک شهر ایجاد مزاحمت می کنند که بدحجابی، صداهای ناهنجار، سگ گردانی از جمله مصادیق آن هستند.

,

عدالت ادامه داد: ایجاد مزاحمت هم از نظر عقل و هم از نظر شرع مقدس هر دینی  و هم از نظر قانون هر کشوری محکوم است.

,

وی اضافه کرد: مگر می شود گروهی را با زیر پا گذاشتن قانون عقل و شرع و عرف یک کشور به بهانه حریم خصوصی آزاد گذاشت و حریم عموم را خراب کرد؟!

,

مدیر حوزه علمیه رودان با بیان اینکه مقابله با قانون شکن باید توسط همه دستگاههای ذیربط صورت پذیرد، تصریح کرد:سکاندار ناظم امنیت در کشور نیروی مقدس انتظامی است طبیعتا حریم شکنان در هر کشوری بدنبال آزادی بیشتر هستند و حد توقف در یک حد و مرزی برای خود قائل نیستند لذا با هر دستگاهی که مقابله کند با اراده آنان دشمنی می ورزند.

,

عدالت با اشاره به اینکه مخالفت و دشمنی با نیروی انتظامی طبیعی است، افزود:مالک اشترهای امیرالمؤمنین و سردار اشتری ها و همکارانشان، اگر دشمن نداشته باشند غیر طبیعی است و باید شک در عملکرد آنها نمود که چه اتفاقی روی داده است.

,

وی عنوان کرد: متصدیان اجرایی که بدنبال کسب رأی بیشترند و نه رضایت خداوند و رضایت عموم مردم، قطعا برای خوشحالی دل هنجارشکنان بر علیه مالک اشتر ها، سم پاشی می کنند و نمی دانند همه کشور در سایه امنیت اداره می شود.

,

مدیر حوزه علمیه رودان خاطرنشان کرد: فقط مقابله با شبیخون و تهاجم و غارت و قتال فرهنگی (به تعبیر حضرت آقا) وظیفه نیروی انتظامی نیست بلکه وظیفه شرعی و اخلاقی و وجدانی همگان است و اگر کسی هنر مقابله،اراده یا غیرت مقابله ندارد و پشتوانه نیست، پشت شکن نباشد و از پشت خنجر نزند.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان عنوان کرد؛
برخورد با هنجارشکنان تنها وظیفه پلیس نیست؛ همه ارگانها به وظایف خود واقف باشند

, نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان عنوان کرد؛
برخورد با هنجارشکنان تنها وظیفه پلیس نیست؛ همه ارگانها به وظایف خود واقف باشند
,
,

حجت الاسلام و المسلمین احمد جلیلی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به سخنان فرمانده نیروی انتظامی در جمع ائمه جمعه سراسر کشور گفت:  سردار اشتری با اشاره به برخورد با قانون شکنان و هنجارشکنان  نکات بسیار  شایسته ای را مطرح کرد.

, کُردتودی،,

وی ادامه داد: در راستای برخورد با ناهنجاری ها برای مقابله با منکر، باید هم کار فرهنگی شود و هم از قدرت استفاده شود و در هر دو مقوله منطق را در نظر گرفت.

,

نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان افزود: باید کسانی که در صحنه برخورد با هنجارشکنی ورود پیدا می کنند مورد حمایت جدی واقع شوند؛ به این معنی کسانی که در چهار چوب قانونی وارد یک مجموعه می شوند برای اینکه از قانون و شرع حمایت کنند؛ باید مورد حمایت جدی دیگران قرار بگیرند و  امیدوارم این مسئله (برخورد با قانون شکنان و هنجار شکنان) در همه اتفاق بیافتد.

,

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی  با بیان اینکه ما در برخود با قانون شکنان و هنجار شکنان از ابتدا در کنار ناجا بوده ایم، تصریح کرد: مطمئنا همه جانبه در زمینه برخورد با قانون شکنان و هنجار شکنان در کنار نیروی انتظامی خواهیم بود.

,

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: ائمه جمعه از حامیان جدی نیروی انتظامی هستند و ما همچنان نقش حمایتی و تبلیغی خود را در این زمینه خواهیم داشت.

,

وی افزود: هیمنه ارزش های انقلاب اسلامی، انسجام اجتماعی و ملی ما، کل سلطه گری های  غرب به ویژه آمریکا را  متزلزل خواهد کرد و این نشان می دهد که اقتدار و ارزش های نظام جمهوری اسلامی همچنان پابرجا و استوار است.

,

 

,

امام جمعه سابق کمالشهر کرج:
پلیس بار کوتاهی 26 دستگاه را در مقابله با قانون‎شکنی به دوش می‎کشد

, امام جمعه سابق کمالشهر کرج:
پلیس بار کوتاهی 26 دستگاه را در مقابله با قانون‎شکنی به دوش می‎کشد
,
,
امام جمعه سابق کمالشهر کرج در واکنش به سخنان سردار اشتری، به خبرنگار تیتریک، گفت: متاسفانه دستگاه هایی اعم ارشاد که باید فعالیت های فرهنگی را در دستور کار قرار دهند و بودجه های کلان در اختیار دارند عملا همه چیز را رها کرده اند. 
, تیتریک,
 
,
حجت الاسلام حسین خالق پرست افزود: ابلاغ عفاف و حجاب که باید توسط رئیس جمهور ابلاغ شود مطرح نشد و به ناچار رئیس قوه مقننه نسبت به ابلاغ آن اقدام کرد در نتیجه مسائل مذکور نشان دهنده این است، آنگونه که باید در عرصه فرهنگی اقدامی صورت نگرفته است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه پلیس به جای جنبه ایجابی، جنبه سلبی دارد، اظهار داشت: بعضا عده ای در برابر پلیس و ضابطین قوه قضائیه جری شده اند و  متاسفانه کوچکترین امر به معروف و نهی از منکری نیز با قمه مواجه می شود.
,
 
,
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد استان البرز تصریح کرد: پلیس بار کوتاهی دستگاه ها را به دوش می کشد و افرادی که درصدد تذکر به قانون شکنان باشند نیز با برخورد ناشایست دیگران پاسخ داده خواهند شد. 
,
 
,
حجت الاسلام خالق پرست گفت: از 26 دستگاهی که باید پای کار باشند صرفا پلیس در قالب وظیفه ای که بر عهده دارد وارد عمل شده است تا قوه قضائیه در مرحله بعد با متخلفان برخورد کند اما متاسفانه عفاف و حجاب برای مسئولین، بیش از آنکه جنبه اعتقادی داشته باشد به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است. 
,
 
,
وی افزود: نمایندگان مجلس به دنبال رای هستند و توجهی به این مسئله ندارند که ریشه خانواده ها توسط دشمن زده می شود در نتیجه هیاهو و جوسازی ها علیه پلیس به واسطه کوتاهی متولیان امر در انجام وظایف بوده و اگر پلیس هم وارد عمل می شود چون به قبای اقایان بر می خورد و ممکن است با بستگان انها برخوردی شده باشد، صدای انها در می اید. 
,
 
,
امام جمعه سابق کمالشهر تاکید کرد: متاسفانه کم کاری دستگاه ها در راستای برخورد با قانون شکنی و توجه به عفاف و حجاب به این دلیل است که انها اعتقادی به این موضوع ندارند.
,
 
,
 
,

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس:
قوه قضائیه باید از ناجا حمایت کند

, عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس:
قوه قضائیه باید از ناجا حمایت کند
,
,
همچنین عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به مواضع سردار اشتری به خبرنگار تیتریک، گفت: متاسفانه امروز پلیس در عرصه مقابله با قانون شکنی تنها شده است و آنگونه که باید از آنها حمایت نمی شود. 
, تیتریک,
 
,
حجت الاسلام مفید کیایی نژاد افزود: عده ای تصور می کند که پلیس خلاف مسیر حرکت می کند در حالیکه این موضوع واقعیت ندارد و وظیفه ذاتی پلیس برخورد با ناهنجاری ها و هنجار شکنی ها است. 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه نظام، نظام جمهوری اسلامی است و شتر سواری دولا دولا نمی شود، اظهار داشت: باید با افرادی که به هر نحوی در حال ایجاد اخلال در نظام هستند برخورد شود اما قوه قضائیه نیز باید از ناجا حمایت کند. 
,

نماینده سابق ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: با روی کار آمدن حجت الاسلام رئیسی امیدها برای حمایت از ناجا زنده شده است تا پلیس تنهایی که امروز آن را احساس می کند دیگر نداشته باشد.

,
 
,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی:
گرفتاریهای امروز کشور به واسطه هنجارشکنی و عدول از قانون است/ موضع نمایندگان مجلس حمایت قاطع از ناجاست

, نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی:, نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی:,
, گرفتاریهای امروز کشور به واسطه هنجارشکنی و عدول از قانون است/ موضع نمایندگان مجلس حمایت قاطع از ناجاست,

حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: گرفتاری های امروز کشور به واسطه هنجار شکنی هایی است که توسط عده ای انجام می شود و عدول از قانون صورت می گیرد.

,

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سخنان فرمانده ناجا در جمع ائمه جمعه سراسر کشور با تأکید بر اینکه قانون باید توسط تمامی دستگاه ها مد نظر قرار گیرد، گفت: هیچ کس حق ندارد؛ عملی خلاف قانون انجام دهد.

, راه آرمان,

وی با بیان اینکه همگان باید تابع قوانین و ضوابط باشند و از نیروی انتظامی حمایت می کنیم، تصریح کرد: گرفتاری های امروز کشور به واسطه هنجار شکنی هایی است که توسط عده ای انجام می شود و عدول از قانون صورت می گیرد.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال در مجموعه بانکی کشور افرادی هستندکه پول بیت المال را دریافت کرده اند و زمانی که باید برابر قانون آن هزینه را پرداخت کنند، گردن کلفتی می کنند.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه به دلیل عدم اجرای قانون توسط افراد شاهد هنجارشکنی در مسائل مختلف هستیم، خاطر نشان کرد: از تمامی مسئولین ناجا، دست اندرکاران قضائی می خواهیم برابر مر قانون با قانون شکنان و هنجارشکنان برخورد کنند.

,

 

,

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا:
مجلس از برخورد قانونی با هنجارشکنی‌ها حمایت می‌کند/ مواضع فرمانده ناجا قابل تقدیر است

, نماینده مردم آوج و بوئین زهرا:
مجلس از برخورد قانونی با هنجارشکنی‌ها حمایت می‌کند/ مواضع فرمانده ناجا قابل تقدیر است
,
,

روح الله بابایی صالح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره صحبت‌های اخیر سردار اشتری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور درخصوص برخورد با هنجارشکنان اظهار کرد: باید با هر فردی در جامعه اسلامی که خلاف موازین کشور حرکت می‌کند و هنجارشکن است برخورد شود و اشاره و اتخاذ چنین موضعی توسط فرمانده نیروی انتظامی کشور قابل تقدیر است.

, صبح قزوین,

وی ادامه داد: امیدواریم با هنجارشکنان بصورت قاطع برخورد شود، ما در جمهوری اسلامی که دارای قوانینی است زندگی می‌کنیم؛ اما گاهی برخی بصورت میدانی و عملیاتی هنجارشکنی می‌کنند که باید با آن‌ها برخورد شود.

,

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس ابراز کرد: نیروی انتظامی برخی افراد را دستگیر می‌کند و پس از آن لازم است دستگاه قضا با آن‌ها برخورد کند؛ درواقع ما نباید اجازه هنجارشکنی در سطح جامعه بدهیم چراکه با رواج یافتن آن، این پدیده خارج از کنترل خواهد شد، از این رو موضع فرمانده ناجا قابل تقدیر و تشکر است.  

,

وی درباره تاثیر قانون شکنی بر جامعه تصریح کرد: اگر اقدامات و رفتارهایی خلاف قانون، مقررات و رسوم انجام شود قطعا آسیب‌ها و معضلاتی ایجاد می‌شود که باید از آن‌ها جلوگیری شود.

,

این نماینده مجلس ادامه داد: لازم است ضمن فرهنگ سازی بر موازین دینی و انقلابی تاکید شود و از طرف دیگر با هنجارشکنان برخورد شود؛ چراکه قطعا عوامل بازدارنده اثرگذار بوده و امور را کنترل می‌کند.

,

وی تاکید کرد: درصورت عدم برخورد با هنجارشکنان این پدیده اپیدمی و همه گیر خواهد شد، از این رو و از آنجایی که ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم برخورد بازدارنده ضرورت دارد.

,

بابایی صالح با اشاره به حمایت مجلس از مواضع فرمانده ناجا گفت: مجلس به عنوان نهاد قانون گذار، دارای مصوبه و قانون است و از مصوبات خود، ضابطین انتظامی و قضایی و افرادی که در این راستا تلاش می‌کنند، حمایت خواهد کرد.

,

 

,

نماینده مردم تاکستان:
مواضع ناجا در برخورد با هنجارشکنان قابل تقدیر است/ نمایندگان از مدافعان و تامین‌کنندگان امنیت کشور حمایت می‌کنند

, نماینده مردم تاکستان:
مواضع ناجا در برخورد با هنجارشکنان قابل تقدیر است/ نمایندگان از مدافعان و تامین‌کنندگان امنیت کشور حمایت می‌کنند
,
,

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با  صبح قزوین درباره مواضع اخیر فرمانده نیروی انتظامی کشور در برخورد با هنجارشکنان اظهار کرد: مقابله با افراد هنجارشکن و قانون گریز که به بهانه حقوق شهروندی حریم و حقوق دیگران را رعایت نمی‌کنند، اتفاقی مطلوب و قابل تقدیر است، البته باید دقت داشت که طلایه داران و مجریان افراد توانمند علمی و معنوی بوده و سلیقه‌ای برخورد نکنند.

, صبح قزوین,

وی ادامه داد: باید برخورد با هنجارشکنان باتوجه به منافع کشور و مقررات و قوانین در دستور کار قرار گیرد و مطابق با آن عمل شود، البته این اقدام نباید به موارد خاص محدود شود و لازم است باهرفردی که تحت هر عنوانی هنجارشکنی می‌کند برخورد شود.

,

نماینده مردم تاکستان در مجلس ابراز کرد: برخورد با هنجارشکنان نباید به بدحجابی محدود شود و باید با کسانی هم که در نبود سیستم نظارتی هنجارشکنی‌هایی از قبیل گرانفروشی و یا رفتارهایی دور از شأن و کرامت انسانی انجام می‌دهند نیز برخورد صورت بگیرد.

,

وی افزود: درواقع باید تمام جوانب را سنجید و افراد معقول و دارای تجربه در مباحث اجتماعی را به کار گرفت تا بتوان با رفتارهایی که به معنی واقعی کلمه هنجارشکنی و مخل امنیت هستند برخورد شود.   

,

رواج هنجارشکنی در جامعه بی‌اعتمادی و ظلم را به همراه خواهد داشت

,

این مسئول با اشاره به آسیب‌های رواج هنجارشکنی و قانون‌شکنی عنوان کرد: رواج هنجارشکنی جو بی اعتمادی را بین مردم ایجاد کرده و منجر به ضایع شدن حقوق و ظلم به اکثریت مردم که حدود 99درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و خواهان التزام به قانون و رسیدن به آرامش در سایه آن هستند، می‌شود.

,

وی ادامه داد: دفاع از حقوق عامه وظیفه مسئولین و بویژه متولیان تامین امنیت فردی و حقوق شهروندی در جامعه است و اگر در انجام این وظیفه کوتاهی صورت گیرد حق افراد آبرومند جامعه ضایع می‌شود که این افراد که اکثریت مطلق کشور هستند که به تنهایی توان دفاع در برابر افراد ناهنجار و رفتارهای غیراخلاقی را ندارند.

,

طاهرخانی تاکید کرد: درواقع وظیفه دولتمردان دفاع از حقوق عامه‌ای است که مورد قبول جمع است و اگر نیروی انتظامی و ارگان‌های تامین کننده امنیت این اراده را نداشته باشند بی اعتمادی و ترس و درنتیجه آن تخریب‌ها و هزینه‌های سخت و سنگینی را متحمل خواهیم شد.

,

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به حمایت به عنوان یک نماینده مجلس از مواضع اعلام شده فرمانده ناجا عنوان کرد: براساس استنباط عمومی نمایندگان مجلس خواستار آرامش و امنیت و رفتار در حد و اندازه قانون هستند و اگر اینگونه عمل شود قطعا نماینده‌ها از آن حمایت می‌کنند و در کنار تمام مسئولان در هر ردیف و جایگاهی هستند که از امنیت و آرامش مردم دفاع می‌کنند.

,

 

,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:
همه دستگاه‌ها باید از نیروی انتظامی جهت تأمین نظم و امنیت داخل کشور حمایت کنند

, نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:
همه دستگاه‌ها باید از نیروی انتظامی جهت تأمین نظم و امنیت داخل کشور حمایت کنند
,
,

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفت‌وگو با یزد رسا، ضمن حمایت از مواضع قاطعانه فرمانده نیروی انتظامی در برخورد با قانون‌شکنان و هنجارشکنان، گفت: همانگونه که سپاه پاسداران به خوبی از مرزهای کشور و خطوط دریایی و هوایی صیانت می‌کند، نیروی انتظامی نیز نظم داخلی را در شهرها و به طور کلی در داخل کشور برقرار می‌کند.

, یزد رسا,

وی افزود: صلابت و اقتداری که به ویژه این روزها سپاه پاسداران از خودش در صیانت از مرزها به نمایش گذاش قابل تقدیر و تشکر است و همه مردم و همه نمایندگان از بچه‌های سپاه به خاطر این صلابت و حس امنیتی که ایجاد کردند تشکر می‌کنند.

,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تأمین امنیت داخل شهرها بر عهده نیروی انتظامی است، اظهار داشت: نیروی انتظامی را از همه جهت همه دستگاه‌های داخل کشور باید کمک کنند تا بتواند نظم داخلی را برقرار کند.

,

موسوی با بیان اینکه سخت‌کوشان نیروی انتظامی در داخل کشور برای نظم و امنیت داخلی تلاش می‌کنند، تأکید کرد: هم نیروی انتظامی و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام و کمال مورد حمایت مردم و مسئولین هستند، بنابراین باید مورد حمایت و کمک تمام دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرند تا این دو نیرو بتوانند در انجام وظایف خودشان موفق باشند.

,

وی با تأکید بر حمایت معنوی مجلس در حمایت از نیروی انتظامی، گفت: از نظر قانونگذاری ما نقضی در قانون در این زمینه نداریم که نیاز به قانونگذاری جدید باشد و همه تمهیدات دیده شده است، اما هرکدام از دستگاه‌ها بنابر امکاناتی که دارند باید از نیروی انتظامی حمایت کنند و با آن هماهنگ باشند.

,

 

,

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی:
مسئولان اجرایی هنجارشکنان را ملزم به رعایت قانون کنند/ وظیفه داریم از ناجا حمایت کنیم

, نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی:, نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی:,
, مسئولان اجرایی هنجارشکنان را ملزم به رعایت قانون کنند/ وظیفه داریم از ناجا حمایت کنیم,

حمزه نماینده مردم کهنوج در مجلس گفت: مسئولین اجرایی وظیفه دارند که در مقابل افرادی که می خواهند هنجار شکنی و قانون شکنی کنند و قانون را زیر پای بگذارند به نحو مقتضی در وهله اول آنان را ارشاد کنند و چنانچه نشد با الزام و استفاده از قوانین آنها را ملزم به رعایت قانون کنند.

,

احمد حمزه عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه در جوامع بشری ثبات، نظم، امنیت و پیشرفت هر جامعه در گرو حاکمیت قانون در آن جامعه است، گفت: جامعه ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه قوانین که در کشور نوشته می شود به جهت رفاه، آسایش و آرامش مردم است، تصریح کرد: تبیین قوانین به این معنا نیست که صرفا بر کاغذ نوشته شوند؛ می توان گفت منظور قانون گذار از نوشتن و تصویب قوانین این است که توسط مسئولین اجرایی به اجرا گذاشته شود تا به زندگی بهتر در جامعه کمک کنند.

,

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: منشأ اصلی قانون در کشور ما بر اساس مبانی شرعی، دینی و ارزش هایی که به خاطر آنها انقلاب کردیم، است؛ فلذا رعایت قوانین از دو بعد در کشور ما الزامی است؛ یکی از آن جهت که وضع و رعایت قانون در هر کشوری الزامی و امری پذیرفته است.

,

حمزه با اشاره به مطلب فوق افزود: بعد دیگر این است که با توجه به اینکه قوانین در کشور ما منبعث از منابع دینی است؛ بنابراین این مسئله افراد جامعه دینی را ملزم به احترام و رعایت می کند.

,

وی با بیان اینکه برخی در جوامع  قوانین را زیر پای می گذارند و جامعه ما نیز از این قاعده مستثنی نیست، اظهار کرد: مسئولین اجرایی وظیفه دارند که در مقابل افرادی که می خواهند هنجار شکنی و قانون شکنی کنند و قانون را زیر پای بگذارند به نحو مقتضی در وهله اول آنان را ارشاد کنند و چنانچه نشد با الزام و استفاده از قوانین آنها را ملزم به رعایت قانون کنند.

,

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سخنان فرمانده ناجا در جمع ائمه جمعه سراسر کشور در برخورد با قناون و هنجار شکنان در پاسخ به این سوال که آیا در موضع حمایت از ناجا قرار خواهید گرفت، خاطر نشان کرد: به طور کامل وظیفه مان است؛ بنابراین ما (نمایندگان) به عنوان قانون گذار از نیروی انتظامی و کسانی که باید قوانین را اجرا کنند به طور کامل حمایت خواهیم کرد.

,

 

,
نماینده مردم دامغان:  
,
نماینده مردم دامغان:  
,
نماینده مردم دامغان:  
, نماینده مردم دامغان:  ,
نظارت جدی بر اجرای قانون در کشور صورت گیرد
,
نظارت جدی بر اجرای قانون در کشور صورت گیرد
,
نظارت جدی بر اجرای قانون در کشور صورت گیرد
, نظارت جدی بر اجرای قانون در کشور صورت گیرد,

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص قانون شکنی برخی افراد در جامعه، گفت: متاسفانه برخی افراد در اجرای قانون ضعیف عمل کرده و در هنگام برخورد با آن ها از راه های مختلف به خصوص در فضای مجازی و رسانه ها شروع به جوسازی می کنند که با آن ها با قاطعیت برخورد می شود.

, مرآت,

نماینده مردم دامغان با اشاره به اینکه قانون گذار باید به شکلی قانون را وضع کند که امکان سو استفاده برای عناصر غیر مطلوب فراهم نشود، اظهار کرد: یکی از مهم ترین مشکلاتی که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنیم و شاهد نتایج نادرست آن در جامعه هستیم آن است که  بالغ بر 70 درصد پرونده های تشکیل شده از روی عدم اجرای قانون می باشد.

,

حسن بیگی در ادامه افزود: پس از پیروزی انقلاب،  مجلس شورای اسلامی، کانون قانون سازی است .

,

وی مطرح کرد: در برخی موارد خلا هایی در قانون وجود دارد و یا برخی از قوانین به ناحق فسخ شده، که خلا های موجود و فسخ قوانین باعث سواستفاده گری عناصر نامطلوب در جامعه می شود.

,

نماینده مردم دامغان با توجه به اینکه برخی از افراد متاسفانه به درستی قانون و مقررات را اجرا نمی کنند، اظهار کرد: نظارت بر مسئولین حتی دهیار یک روستا و امورات آن ها باید دقیق تر و جدی تر صورت بگیرد.

,

حسن بیگی در ادامه عنوان کرد: نیروهای مسلح به خصوص نیروی انتظامی انتصابی هستند و باید با هم، هم پوشانی داشته باشند و هر فرد در جامعه بر اساس قانون تخلفی انجام دهند با قاطعیت با آن ها برخورد خواهد شد.

,

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی یک نیروی ضابط قوه قضاییه است، مطرح کرد: استفاده کردن درست احکام توسط نیروی انتظامی  باعث می شود به راحتی با متخلفان برخورد شده و ریشه شکن شوند.

,

نماینده مردم دامغان با بیان اینکه جایگاه قانونی مجلس بر اجرای قانون نظارت عالیه دارد، گفت: نظارت بر اجرای قانون باید جدی تر در کشور اجرا شود.

,

 

,
نماینده مردم چابهار در مجلس:
برخورد نیروی انتظامی با هنجارشکنان قابل تقدیر است/ مردم پشتیبان پلیس هستند
, نماینده مردم چابهار در مجلس:
برخورد نیروی انتظامی با هنجارشکنان قابل تقدیر است/ مردم پشتیبان پلیس هستند
,
,

عبدالغفور ایرانژاد در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به افزایش تهدیدات و آسیب ها در جامعه بیان کرد: حفظ ارزش ها در جامعه اسلامی از ضروریات است و نمی توانیم نسبت به ضد ارزش‌ها بی‌تفاوت باشیم در این میان نیروی انتظامی برابر قانون مسئول برقراری نظم و امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه است.

وی با بیان اینکه پلیس باید در جامعه همیشه اقتدار خود را حفظ کند افزود: نیروی انتظامی مسئول امنیت اجتماعی جامعه است و با کسانی که امنیت جامعه را به هم می‌زنند، مقتدرانه عمل کند.

نماینده مردم چابهار با اشاره به اینکه برای برقراری نظم و ایجاد امنیت روانی در جامعه و پدیده هنجارشکنی باید برخورد کرد ادامه داد: پلیس باید با اقتدار با این گونه رفتار‌ها برخورد قانونی انجام دهد و در برابر قانون شکنان هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت و برای پلیس، همه در برابر قانون یکسانند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد حرمت پلیس در جامعه شکسته شود، تصریح کرد: پلیس به وظیفه قانونی خود در جامعه عمل و با هنجارشکنان بر اساس قانون برخورد می کند حرمت پلیس باید حفظ شود چرا که صحبت شخص نیست، بلکه صحبت از یک نهاد است.

ایرانژاد با اشاره به اینکه استکبار همیشه در حال سرمایه گذاری در نمادهای هویتی ما است گفت: افرادی عامدانه در جامعه دنبال هنجارشکنی هستند، بدون تردید این هنجارشکنان از دشمنان درس گرفته و پیروی می‌کنند چراکه در مسیر تحقق این آرمان بزرگ وارد یک نبرد هویتی با ملت ایران شدند و دشمنان به دنبال نفوذ فرهنگی و رواج سبک زندگی غربی در ایران هستند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش سرمایه گذاری و توسعه مناطق مرزی در سایه برقراری امنیت مطلوب است خاطرنشان کرد: ارتقاء شاخص های امنیتی موجب شده که رونق اقتصادی در نوار مرزی استان پیشرقت قابل توجهی داشته باشد.

, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

حمایت بانوی ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی از مواضع ناجا
ضیایی: سودجویان به دنبال خدشه وارد کردن به چهره پلیس هستند

, حمایت بانوی ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی از مواضع ناجا
ضیایی: سودجویان به دنبال خدشه وارد کردن به چهره پلیس هستند
,
,

سحر ضیائی بانوی ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی  در گفت و گو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص هجمه هایی که علیه پلیس در برخورد با قانون شکنان از جمله در موضوع بدحجابی وجود دارد گفت: وقتی پلیس در خیابان به فردی تذکر می دهد حتما کاری انجام داده است و دلیلی ندارد که دیگر افراد وارد موضوع شوند و تنش ایجاد کنند و علیه پلیس جبهه بگیرند مردم اجازه دهند که پلیس در برخورد با افراد هنجارشکن کار خودش را انجام دهد و خودشان وارد صحنه نشوند و بخواهند از آن شخص  حمایت کنند.

, صبح زاگرس,

این بانوی ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی افزود: گاهی مشاهده می کنیم که برخی از آقایان و خانم ها با پوشش خیلی نامناسب در حال رانندگی هستند که باید بگوییم خودرو وسیله شخصی است اما در مکان عمومی تردد می کند در جامعه هستند این افراد چهره جامعه را زشت می کنند و نیاز  به برخورد دارند.

,

ضیائی عنوان کرد: اینکه عده ای با ارسال پیامک برای این راننده ها مخالف هستند طبیعی است چرا  هر موضوعی که در جامعه ای مطرح شود موافقان و مخالفان خودش را دارد  اما مردم ما باید پذیرید که وقتی در یک جامعه اسلامی زندگی می کنیم باید پایبند به قانون جامعه خود باشیم و اینگونه نیست که هر کس هر گونه که بخواهد رفتار کند.

,

وی با اشاره به انتشار کلیپ های مختلف بر علیه پلیس گفت:  کلیپ هایی که برای خدشه کردن چهره پلیس در فضای مجازی منتشر می شود توسط عده ای سودجو انجام می شود که می خواهند از جامعه ما سوء استفاده کنند.

,

بانوی ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی ادامه داد: ما موضوعات  مختلفی در کشور داریم چرا سراغ این موارد نمی روند اما وقتی  یک کلیپ که هیچ چیزی هم در آن مشخص نیست و حتی حقیقت را هم به درستی بیان نکرده است به صورت گسترده منتشر می کنند اینها فقط برای خدشه وارد کردن به چهره پلیس هستند.

,

ضیائی گفت:  شاید این کلیپ حقیقت چیزی نباشد که ما می بینیم ما از کجا می دانیم که قبل از این بخش از کلیپ چه اتفاقی افتاده است این افراد فقط می خواهند بدبینی ایجاد کنند و بگویند ما در جامعه امنیت نداریم، عده ای سودجو می خواهند از این ماجراها سو استفاده کنند.

,

وی گفت: من به عنوان یک بانوی ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی از پلیس حمایت می کنم چرا که کار اشتباهی انجام نمی دهند و فقط می خواهند امنیت جامعه حفظ شود .

,

 

,

عضو هیات رئیسه مجمع بسیج اساتید مازندران مطرح کرد؛‌
تسامح و تساهل مدیران دستگاه‌ها عامل کمرنگ‌شدن ارزش‌ها

,

عضو هیات رئیسه مجمع بسیج اساتید مازندران مطرح کرد؛‌
تسامح و تساهل مدیران دستگاه‌ها عامل کمرنگ‌شدن ارزش‌ها

, عضو هیات رئیسه مجمع بسیج اساتید مازندران مطرح کرد؛‌
تسامح و تساهل مدیران دستگاه‌ها عامل کمرنگ‌شدن ارزش‌ها
,
,

عباس احمدی قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص اظهارات اخیر سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور در جمع ائمه جمعه کشور اظهار کرد: یکی از معضلاتی که در کشور داریم به این موضوع برمی‌گردد که متاسفانه با توجه به تبلیغات سویی که در فضای مجازی انجام شده است، مردم را نسبت به تمکین از قانون مقداری نافرمان کرده و این با هدف و حسابگری دقیق انجام شد و به این سادگی ها نیست که بگوییم یک اتفاق بوده است.
 
وی افزود: دشمن برای رسیدن به اهدافش که فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی است در ابعاد و زوایای گوناگون جامعه ورود پیدا کرده و مهم‌ترین ابزارش رسانه خصوصا شبکه‌های اجتماعی است.
 
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در کنار شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های ماهواره‌ای، تصویری نظیر من و تو، VOA و دیگر شبکه‌هایی که در این راستا و در این توطئه شریک هستند، حول یک محور است و آن، جامعه ایرانی از درون است.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه متذکر شد: یک مسئله مهمی که در این ارتباط وجود دارد این است که متاسفانه این فرهنگ را در برخی اقشار جامعه نه در همه بخش‌ها، رسوخ پیدا کرده و جا افتاده است.
 
عضو هیئت رئیسه مجمع بسیج اساتید مازندران اضافه کرد: این اقشار جامعه که در اصناف مختلف وجود دارد را بیشتر به عنوان گروه‌های خاکستری نام می‌بریم؛ گروه‌هایی که متاسفانه به ارزش‌های انقلاب چه در اعتقاد و چه در عمل، پایبند نیستند و تمکین نمی‌کنند.
 
وی بیان کرد: دشمن در این زمینه در قالب جنگ نرم ورود پیدا کرده و در چارچوب جنگ نرم یکی آن، نافرمانی مدنی است که در ابعاد و زوایای گوناگون، اثراتش را می‌گذارد که پیامدهایی نظیر عدم تمکین و اطاعت نسبت به قانون مجری در جامعه هدف را به دنبال خواهد داشت.
 
احمدی عنوان کرد: یکی از این نافرمانی مدنی که عدم تمکین نسبت به قانون را به دنبال خواهد داشت، موضوع رعایت حجاب است که دشمن با حیله‌هایی که در این زمینه در فضای ماهواره‌ای، نمایش داده و در ابتدا، این فرهنگ را رسوخ و شیوع داده و فرهنگ بی‌حجابی و بد حجابی را به عنوان یک ارزش در بین یک قشر خاص و سپس تسری آن به تمام ابعاد و اقشار جامعه دنبال می‌کند.
 
وی افزود: کاری که دشمن در حال حاضر در قالب جنگ نرم و شیوع نافرمانی مدنی در حال انجام آن است  پیگیری بعد خاص جنگ نرم که همان جنگ نرم فرهنگی از ان یاد می‌کنیم، است؛ که هدف از این پروژه این است که با اباهه گری در بحث حجاب، جامعه را هم به آشوب بکشد و هم رسوخ این فرهنگ باعث تنش و تضاد و در انتها درگیری بین نیروهای ارزشی و این گروه و در نهایت با گروه‌های پلیس و انتظامی است.
 
این استاد دانشگاه تاکید کرد: مجموعه این عوامل موجب عدم اطاعت و گردن نهادن به قوانین جامعه است که البته در این راستا، برخی از مسئولان مربوطه در تقصیر آن دخیل هستند که جامعه به این وضع رسیده است.
 
عضو هیئت رئیسه مجمع بسیج اساتید مازندران اعلام کرد: مسئولان به صورت مستقیم و غیرمستقیم، مسئول برخورد مستقیم و غیرمستقیم با این ناهنجاری‌ها هستند، اما متاسفانه به تکلیف شرعی و قانونی خود عمل نمی‌کنند و در قالب امر تسامح و تساهل به این فرآیند دامن می‌زنند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه مطرح کرد: این بخش از وضعیت به وجود آمده فقط به مقوله حجاب خلاصه نمی‌شود و در نهایت به عنوان یک وزن کشی در داخل برای چالش کشیدن به نظام داخل نمود پیدا خواهد کرد که در عرصه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر عرصه‌ها تمرینی می‌کنند تا از قوانین شرعی و موضوعه در جامعه نافرمانی کنند و این وضعیت بسیار خطرناکی است.
 
این مشاور بین‌الملل دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در پاسخ به این سوال که 26 دستگاه برای مقوله حجاب تعیین شده‌اند که با کم‌کاری، هجمه‌ها به سمت نیروی انتظامی کشیده شده است؛ گفت: ما دستگاه‌هایی داریم که در این ارتباط هستند و برخی به صورت مستقیم دخیل هستند و برخی دیگر نیز به‌صورت غیرمستقیم؛ که باید با ورود به این مقوله، در کنار نیروی انتظامی به جلوگیری از هنجارشکنی کمک کنند.
 
احمدی با اشاره به این مطلب که قوانین جامع و کاملی در خصوص بی حجابی و بدحجابی در کشور وجود دارد که متاسفانه در مقام عمل اجرا نمی‌شود؛ اظهار کرد: به طور نمونه دانشگاه‌های ما می‌توانند از ورود دانشجویان بی حجاب و بدحجاب ممانعت به عمل آورند اما این مقوله در عمل اجرا نمی‌شود.
 
وی در ادامه به نقش موثر ائمه جمعه، امامان جماعت و پایگاه‌های بسیج در ایجاد فرهنگ رعایت و تمکین قوانین مدنی جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف ائمه جمعه ورود به این مسئله در راستای امر به معروف و نهی از منکر است و این موضوع تنها به تریبون نماز جمعه خلاصه نمی‌شود و باید در کنار ائمه جمعه امامان جماعت و پایگاه‌های بسیج نیز ورود پیدا کنند.
 
این دکترای روابط بین‌الملل و کارشناس فرهنگی-سیاسی تصریح کرد: ورود به تنهایی یک دستگاه نظیر نیروی انتظامی به این مقوله موجب می‌شود تا این نکته از سوی دشمن القا شود که تنها نیروی انتظامی با این مسئله مشکل دارد و مابقی مشکلی ندارند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه در پایان اذعان کرد: تسامح و تساهل مسئولان دستگاه‌های متولی که در نهایت منجر به کم‌کاری در مقابله، برخورد و ورود به این مسئله می‌شود، بر تنش و مشکلات بیشتر این موضوع دامن می‌زند که باید با پای کار امدن آن‌ها به میدان، جدا از انجام تکلیف شرعی و قانونی خود، حمایت خود را از نیروی انتظامی در مقام عمل نشان دهند.
 

, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

عضو تیم ملی کبدی ایران:
نیروی انتظامی حافظ امنیت روانی جامعه/ رعایت قوانین اسلامی از لازمه‌های امنیت اجتماعی است

, عضو تیم ملی کبدی ایران:
نیروی انتظامی حافظ امنیت روانی جامعه/ رعایت قوانین اسلامی از لازمه‌های امنیت اجتماعی است
,
,

محبوبه سنچولی در گفت و گو با عصرهامون گفت: نیروی انتظامی یکی از مهمترین ارگان ها در رابطه با مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی است که در سال های اخیر توانسته است این امر را در راستای قوانین اسلامی به خوبی اجرا کند.

عضو تیم ملی کبدی ایران افزود: عدم توجه به قوانین اسلامی و دهن کجی برخی افراد به قوانین کشور تنها با هدف بازی در جبهه دشمن صورت می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با هنجارشکنان اجتماعی یک خواسته همگانی است، بیان کرد: باید جلوی افرادی که با اقدامات خلاف قانون خود امنیت اجتماعی را به خطر می اندازند گرفته شود.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا ادامه داد: جامعه ورزشی سیستان و بلوچستان همراه و همگام دیگر مردم شریف ایران با اعلام حمایت از نیروی انتظامی خواستار برخورد قاطع این ارگان با هنجارشکنان اجتماعی هستند.

این بانوی ورزشکار با اشاره به اینکه رعایت قوانین کشور ضامن سلامت جامعه است، تصریح کرد: در هر جای دنیا افراد حاضر در هر کشوری موظف به رعایت قوانین جاری آن منطقه هستند در ایران نیز قوانین حاکم که توسط نمایندگان مردم تصویب شده لازم الاجراست.

وی در پایان اذعان کرد: دشمنان به دنبال ایجاد تنش در جامعه و گسترش هنجارهای اجتماعی هستند و این وظیفه دستگاه های مسئول است تا با آنان برخورد کرده و مردم نیز در کنار این ارگان ها با هرگونه هنجارشکنی و عدم رعایت قوانین برخورد کنند.
 

, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
رئیس هیات ووشو سیستان و بلوچستان:
مبارزه پلیس با ناهنجاری‌های اجتماعی تحسین برانگیز بود/جامعه ورزشی کشور حامی نیروی انتظامی است
, رئیس هیات ووشو سیستان و بلوچستان:
مبارزه پلیس با ناهنجاری‌های اجتماعی تحسین برانگیز بود/جامعه ورزشی کشور حامی نیروی انتظامی است
,
,

عباس شیبک در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اعلام حمایت از نیروی انتظامی، گفت: تامین امنیت اجتماعی و روانی در جامعه نیز در کنار دیگر وظایف پلیس از اقدامات قابل تقدیر این نهاد انقلابی است.

وی افزود: مقابله با هنجارشکنان اجتماعی و افرادی که قوانین کشور را نادیده میگیرند یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی و خواسته به حق مردم از این نهاد است.

رئیس هیات ووشو سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ضربه زدن به کشورمان هستند، خاطرنشان کرد: بی شک دشمنان همواره به دنبال ضربه زدن به این کشور و انقلاب هستند و با جوسازی های روانی و دعوت مردم به هنجارشکنی به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود هستند اما باید بدانند این مردم در کنار نیروهای نظامی و انتظامی خود ایستاده و با هنجارشکنان برخورد می کنند.

وی ادامه داد: رعایت قوانین اسلامی ضامن سلامتی روانی در جامعه و جلوگیری از معضلات اجتماعی است.

این قهرمان جهانی تصریح کرد: برخورد ماموران نیروی انتظامی با مردم مناسب است به گونه ای که حتی برخلاف بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر پرچم داران امنیت ایران با مجرمان نیز رفتاری کاملا اسلامی دارند و همین عامل نیز موجب شده تا این ملت همواره از آنان حمایت کنند.

وی اذعان کرد: رعایت قوانینی که بر اساس قانون اساسی کشور نوشته شده و به تایید نمایندگان مردم رسیده برای هر فردی که در ایران زندگی میکند لازم و اجباری است و اینگونه نیست که هر کس بر اساس سلیقه شخصی خود برخی قوانین را رعایت نکند.

شیبک بیان کرد: ما ورزشکاران و جامعه جوان کشور کاملا از نیروی انتظامی حمایت کرده و خواهان برخوردقاطع آنان با هنجارشکنان و افرادی که سلامت جامعه را هدف گرفته اند هستیم.

, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه