اخبار داغ

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان:

کاهش 40 درصدی تولید محصولات کشاورزی در لرستان/250 هزار تن گندم خریداری می‌شود

کاهش 40 درصدی تولید محصولات کشاورزی در لرستان/250 هزار تن گندم خریداری می‌شود
مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان گفت: وقوع سیل وخشکسالی سبب شد امسال 40 درصد کاهش تولید محصولات کشاورزی به‌ویژه محصولات دیم را داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار داشت: سال آبی جاری 50 هزار و 500 هکتار از مزارع استان به کشت گندم آبی، 194 هزار و 500 هکتار گندم دیم، شش هزار و 600 هکتار جو آبی، 110 هزار هکتار جو دیم و دو هزار و 500 هکتار به کلزا اختصاص یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،, ,

وی با اشاره به اینکه عمده کشت آبی از محصولات بهاره هستند افزود: در حال حاضر حدود شش هزار و 500 هکتار کشت سیب‌زمینی در استان وجود دارد که 750 هکتار آن اواخر بهار کشت‌شده و در حال حاضر برداشت می‌شود، همچنین پنج هزار و 800 هکتار آن نیز اواخر بهار کشت‌شده و اول مهر برداشت می‌شود.

,

صالحیان بابیان اینکه شش هزار و 400 هکتار چغندر در مهرماه برداشت می‌شود تصریح کرد: با وقوع سیل وخشکسالی که امسال داشتیم به‌جز در شهرستان‌های کوهدشت، چگنی و رومشکان که نسبت به سال گذشته افت زیادی نداشته در مابقی شهرستان‌ها با افت 40 درصدی تولید محصولات کشاورزی به‌ویژه محصولات دیم مواجه هستیم.

,

وی با اشاره به کاهش 40 درصدی خرید گندم گفت: پیش‌بینی تولید گندم در استان 350 هزار تن بود که با توجه به خشک‌سالی امسال 250 هزار تن خریداری می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه