اخبار داغ

در آئین پاسداشت نیم قرن خدمت امام جمعه سابق کرمان عنوان شد؛

عالمان دین از میان مردم برخواسته و در ترویج عدل پیشگام بودند/ نقش نظارتی آیت الله جعفری کمک شایانی به حاکمیت و دولت در کرمان داشته است

عالمان دین از میان مردم برخواسته و در ترویج عدل پیشگام بودند/ نقش نظارتی آیت الله جعفری کمک شایانی به حاکمیت و دولت در کرمان داشته است
صبح امروز آئین پاسداشت نیم قرن خدمت حضرت آیت الله جعفری امام جمعه سابق کرمان با حضور مسئولین کشوری و استانی در محل مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ صبح امروز آئین پاسداشت نیم قرن خدمت حضرت آیت الله جعفری امام جمعه سابق کرمان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سردارحاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، آیت الله سید یحیی جعفری، حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

, ,

نماینده ولی فقیه در کرمان: عالمان دین از میان مردم برخواسته و در ترویج عدل پیشگام بودند

, نماینده ولی فقیه در کرمان: عالمان دین از میان مردم برخواسته و در ترویج عدل پیشگام بودند,

حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کرمان در این مراسم گفت: با اندک تامل در حوزه های شیعه قابل درک است که عالمان دین از میان مردم برخواسته و در دفاع از عزت و شرافت مردم پیشتاز و در ترویج عدل در خط مقدم بوده اند.

,

نماینده ولی فقیه در استان افزود: لذا پیامبر می فرمایند “علما را گرامی دارید که آن ها وارثان پیامبرانند و احترام به آن ها احترام به پیامبران است.

,

وی با اشاره به نقش کلیدی ائمه جمعه در جامعه اظهار داشت: ائمه جمعه با تبیین وضعیت ملی و بین المللی احیاگر و هدایتگر جامعه هستند، امروز گردهم آمدیم تا در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی با یکدیگر بیعت مجدد کرده و از ۳۶ خطابه جمعه و نیم قرن خدمت و مجاهدت مردی همچون ایت الله جعفری تجلیل کنیم.

,

حجت الاسلامی علیدادی افزود: روحانیون دیار کریمان با سند به آتش کشیدن مسجد جامع و حضور در خدمت امام راحل نقش اثرگذاری قبل و بعد از انقلاب داشتند که تعداد قابل توجهی از علما مفتخر به ابو شهید شدند.

,

وی در پایان ضمن قدردانی از عالمان کرمانی خاطرنشان کرد: باید از علمایی همچون صالحی کرمانی و روحانی فداکار و اولین امام جمعه کرمان حجتی کرمانی یاد کنیم که خدمات بی نظیرشان در دیار کریمان فراموش شدنی نیست.

,

, ,

استاندار کرمان: نقش نظارتی آیت الله جعفری کمک شایانی به حاکمیت و دولت در کرمان داشته است

, استاندار کرمان: نقش نظارتی آیت الله جعفری کمک شایانی به حاکمیت و دولت در کرمان داشته است,

محمد جواد فدایی استاندار کرمان در این مراسم گفت: سخن گفتن در خصوص آیت الله جعفری از ابعاد متفاوت امکان پذیر است از جمله اینکه ایشان از مصادیق بارز کلام امام صادق علیه السلام است که می فرماید: “مردم باید در شما تلاش جهد و اهمیت به نماز کار خیر و نیک را ببینند تا برای آنها سرمشق شوید اگر این ویژگیها در انسانی وجود داشته باشد این باعث تبلیغ اسلام خواهد شد”.

,

وی افزود: به عنوان نماینده ی دولت در استان که نقش نظارتی آیت الله جعفری کمک شایانی به حاکمیت و موفقیت دولت داشته است زیرا نظارت ایشان با صداقت و با هدف اصلاح امور بود.

,

فدایی اظهار داشت: در گام دوم نقش ایشان در ایجاد هماهنگی و تعامل در اجرای حاکمیت بین مسئولین دولتی ، مسئولین قوه اجراییه و قضائیه در کرمان حائز اهمیت بود.

,

فدایی با اشاره به نقش آیت الله جعفری در ارتباط با جامعه پذیری توضیح داد: جامعه پذیری سیاسی بدین معناست که رفتارهای سیاسی مردم هدایت و مدیریت شود و مردم به وظایف و حقوق خود در ارتباط با حاکمیت آشنا شوند و این نقش در صحبت ها و خطبه های حضرت آیت الله به خوبی دیده شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه