اخبار داغ

وعده ای که از ابتدای راه به آن وفا نشد؛

پول گندمکاران کُردستانی بعد از ۱۴ روز هنوز پرداخت نشده است/ کاسه همان کاسه پارسال است ولی با کمی رنگ ولعاب متفاوت !

پول گندمکاران کُردستانی بعد از ۱۴ روز هنوز پرداخت نشده است/ کاسه همان کاسه پارسال است ولی با کمی رنگ ولعاب متفاوت !
امسال قرار بود که با سال های قبل متفاوت باشد و کشاورزان رنج دریافت دسترنجان را زیاد احساس نکنند ،اما گویا آش همان آش پارسال و کاسه همان کاسه پارسال است ولی با کمی رنگ ولعاب متفاوت ! چرا که با قول پرداخت 10 روزه به کشاورزان، هنوز بعد از 14 روز پول کشاورزان پرداخت نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، گندمکار روستایی هر ساله با هزاران امید وآرزو وبا صرف هزینه های سرسام آور کاشت وداشت وبا ریسک پذیری بالای ناشی از خشکسالی ،سرمایه خود را در دل خاک مدفون می کند به این امید که اگر ابر وباد ومه وفلک ودولت دست به دست هم دهند در پایان سال زراعی حداقل دستش در جیب خودش باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,


حال دست تقدیر همراه او شده وبا اندک مدارای ابر وباد ومه وفلک صاحب محصولی شده وآن را تحویل مراکز خرید دولتی می دهد تا از قبل آن پولش را صرف هزینه های کاشت تا برداشت نماید واگر هم شانس با وی همراه بود مبلغی را صرف هزینه های روزمره زندگیش نماید.

,
,

 

,


امسال قرار بود که با سال های قبل متفاوت باشد و کشاورزان رنج دریافت دسترنجان را زیاد احساس نکنند ،اما گویا  آش همان آش پارسال و کاسه همان کاسه پارسال است ولی با کمی رنگ ولعاب متفاوت ! قرار بود امسال مشکلات سال قبل تکرار نشود،قرار بود به محض اینکه کشاورز محصولش را تحویل مراکز خرید گندم داد ،حداکثر 10 روز بهای محصول را به حساب وی واریز نمایند .

,
,

 

,


اما خبرهای واصله از مراکز خرید گویای این واقعیت است که هرچند دستورالعمل وبخشنامه ها و برروی کاغذ اینچنین آمده که پول گندم تحویلی پس از 48ساعت واریز می شود اما متاسفانه پول کشاورزان بعد از 14 روز هنوز پرداخت نشده است.

,
,

 

,

 

,

, ,


احتمال افزایش نرخ تضمینی خرید گندم به 2200 تومان

,
, احتمال افزایش نرخ تضمینی خرید گندم به 2200 تومان, احتمال افزایش نرخ تضمینی خرید گندم به 2200 تومان,


مرادی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از قیمت تضمینی خرید گندم توسط دولت گفت: پیشنهاد افزایش نرخ تضمینی خرید گندم به قیمت 2 هزار و 200 تومان به مجلس ارائه  شده که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

,
,

 

,


«علیمحمد مرادی» عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: کشاورزی با توجه به ارتباط مستقیم با سلامت انسان، از اهمیت ویژه در زندگی انسان‌ها برخوردار است لذا در دنیای امروز هر کشوری که در زمینه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست حرفی برای گفتن داشته باشد، موفق است و آینده خود را تضمین کرده است.

,
, کردتودی, کردتودی,


پرداخت پول گندمکاران به دلیل اعتبار کم دولت دیر و زود دارد

,
, پرداخت پول گندمکاران به دلیل اعتبار کم دولت دیر و زود دارد, پرداخت پول گندمکاران به دلیل اعتبار کم دولت دیر و زود دارد,


علی محمد مرادی عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس اظهار کرد: توجه به تولید گندم یکی از مباحث اصلی برای خودکفایی در کشاورزی است و چون هزینه های زندگی و کاشت محصولات و همچنین کرایه حمل گندم افزایش چشمگیری داشته است و نرخ تضمینی گندم تغییر زیادی نداشته، پیشنهاد افزایش قیمت گندم به 2 هزار و 200 تومان را به مجلس ارائه کرده ایم که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

,
,

 

,


«مرادی» در پاسخ به گله مندی کشاورزان از نرخ پیشنهادی خرید تضمینی گندم از سوی دولت، این گله مندی را به حق دانست و تصریح کرد: من نیز معتقدم که نرخ پیشنهادی برای کشاورز بسیار پایین است و دولت در زمینه تعیین نرخ خرید تضمینی گندم بسیار سختگیری کرده است.

,
,

 

,

 

,

وی گفت: تنها در صورت افزایش نرخ خرید تضمینی گندم می توان باری از مشکلات کشاورزان را برداشت چرا که آنها مظلوم ترین قشر جامعه هستند.

,

 

,


وی افزود: به دلیل اعتبار کم دولت و وضعیت نامتناسب بودجه ای، پرداخت پول گندمکاران کمی دیر و زود خواهد داشت اما تمام تلاش این است که به موقع به حساب آنها پرداخت شود.

,
,

 

,


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه طی سال های اخیر قیمت گندم متناسب با هزینه های تولید افزایش پیدا نکرده است، این موضوع سبب ایجاد نگرانی در میان تولید کنندگان، نمایندگان مجلس و کارشناسان حوزه بخش کشاورزی گردیده است و امیدواریم با پیشنهاد افزایش قیمت خرید تضمینی گندم موافقت شود تا سودی عاید کشاورزان گردد.

,
,

 

,

 

,

, ,

 

,

نرخ خرید تضمینی گندم با حمل کرایه تناسب ندارد

, نرخ خرید تضمینی گندم با حمل کرایه تناسب ندارد, نرخ خرید تضمینی گندم با حمل کرایه تناسب ندارد,

 

,

« سید حسن رحیمی » رئیس انجمن کشاورزان خبره استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: اکر نیم نگاهی بخواهیم به مشکلات کشاورزان داشته باشیم در یک کلام نمی گنجد اما رایج ترین آن این است در حال حاضر کشاورزان از افزایش بالای کرایه حمل گندم احساس نارضایتی می کنند چرا که با وجود نرخ گذاری انجمن صنفی برای کرایه حمل گندم اما همچنان شاهد ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش کرایه هستیم.

, کردتودی, کردتودی,

 

,

وی گفت: مشکل دیگر وجود افت گذاری گندم است که در اوایل خوب بود اما در حال حاضر مراکز دولتی غله بحث نرخ افت گندم را بیشتر می گیرند و این به ضرر کشاورزان تمام می شود.

,

 

,

 

,

وی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم با حمل کرایه تناسب ندارد ادامه داد: کشاورزان خرده پای ما که قشر عظیمی از کشاورزان منطقه کردستان هستند ترجیح می دهند که گندم خود را تحویل تعاونی روستایی دهند و متاسفانه این تعاونی هیچ کرایه حملی را به کشاورزان نمی دهد در حالی که برای مراکز غله دولتی ۲۰ هزار تومان و مراکز خصوصی ۱۰ هزار تومان پرداخت کرایه حمل گندم تعلق گرفته است.

,

 

,


وی با انتقاد از پرداخت خرید گندم اظهار کرد: متاسفانه برعکس تبلیغاتی که بر تحویل فوری پول گندم داده می شود بعد از ۱۲ روز هنوز پول گندم تحویل کشاورزان داده نشده است.

,
,

 

,

 

,

هزینه 100 درصدی تولید هر هکتار گندم نسبت به سال گذشته

, هزینه 100 درصدی تولید هر هکتار گندم نسبت به سال گذشته, هزینه 100 درصدی تولید هر هکتار گندم نسبت به سال گذشته,


رحیمی گفت: هزینه تولید هر هکتار گندم در سال جاری نسبت به مدت مشابه به دلیل هزینه بالای حمل، افزایش قیمت کود، هزینه تعمیرات ماشین آلات و ... ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

,
,

 

,

وی افزود: می توان گفت که بیش از ۸۰ درصد مردم شهرستان بیجار به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زراعت گندم سهم دارند لذا با وجود دلالانی که حاضر بودند قیمت گندم را با نرخ بیشتر بخرند و یا در انبارهایشان بگذارند اما مردم منطقه بیجار حاضرند آن را به مراکز دولتی تحویل دهند پس نباید در واریز مطالبات کشاورزان تاخیری بوجود آید و باعث ناراحتی و دلسردی این قشر گردد.

,

 

,

, ,

 

,

کردستان ظرفیت تبدیل به استان نخست تولید خوشه های زرین را دارد

, کردستان ظرفیت تبدیل به استان نخست تولید خوشه های زرین را دارد, کردستان ظرفیت تبدیل به استان نخست تولید خوشه های زرین را دارد,

 

,


خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: تامین امنیت غذایی از طریق افزایش کمّی و کیفی تولید محصولات اساسی، یکی از اولویت های مهم جمهوری اسلامی ایران برای مقاوم سازی اقتصاد است و بالطبع گندم نیز از محصولات اساسی کشاورزی است که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارد لذا برداشت این محصول زراعی تا به الان در استان کردستان به 350 هزار تن رسیده است.

,
, کردتودی, کردتودی,

 

,


وی گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 400 دستگاه کمباین از 13 تیرماه کار برداشت گندم خود را آغاز کرده اند و طبق برآوردهای صورت گرفته تقریباً تا کنون ۳۳ درصد گندم دیم و حدود ۴۴ درصد گندم آبی استان برداشت شده است.

,
,

 

,


این مقام مسئول یاداور شد: در سال 97 استان کردستان توانست در سطح 560 هزار هکتار بیش از یک میلیون و 100 هزار تُن گندم را برداشت و رتبه ی دوم کشوری را به خود اختصاص دهد .

,
,

 

,


جعفری با بیان اینکه کردستان ظرفیت تبدیل به استان نخست تولید گندم در کشور را دارد گفت: اگر بتوانیم تنها ۲۰ درصد از مزارع گندم دیم را به مزارع آبی تبدیل کنیم این استان می تواند تولید کننده اول ایران در زمینه گندم باشد.

,
,

 

,


جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی  استان خاطر نشان کرد: در برداشت تولید گندم از اول تیر ماه در استان کردستان، 17 اکیپ خصوصی و 10 اکیپ دولتی شهرستانی با حضور کارشناسان متخصص و دو اکیپ ناظر عالی استانی نظارت بر افت و ریزش این محصول زراعی را بر عهده دارند.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه