اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین:

عملیات مرصاد گوش مالی جدی به منافقین بود/ سیاستگذاری‌های خارجی باید به دور از نفاق باشد

عملیات مرصاد گوش مالی جدی به منافقین بود/ سیاستگذاری‌های خارجی باید به دور از نفاق باشد
عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: اگر حرف از اسلام بزنیم در عین حال ندانیم که پیروزی از آن مسلمین است و چشم امیدمان به کمک‌های غرب باشد نیز مصادیق نفاق در امروز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با شاخص، با بیان اینکه جریان منافقین عملا قبل از انقلاب شروع شد، اظهار کرد: نفاق در جریان عدم بصیرت بعضی‌ از زندانیان دوران ستم شاهی بود که در زندان گرفتار این تفکرات شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: شعاری هم که منافقین برای حرکت خود قرار دادند نیز بیان‌گر عدم بصیرت و التقاط آن‌هاست؛ شعار “به نام خدا و به نام خلق قهرمان” را داشتند که در درجه اول مشکل داشت.

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: وقتی که خدا را فعال مایشاء بدانیم، دیگر قرار دادن خلق اعم از قهرمان و غیرقهرمان در کنار آن نیز عین شرک است.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین ابراز کرد: متاسفانه منافقین جنایت‌های بزرگی را در کشور انجام دادند و بیش از ۱۷ هزار شهید در جمهوری اسلامی به دست منافقین داریم.

,

خانلری گفت: در عملیات مرصاد گوش مالی جدی به این عناصر فاسد و سر سپرده داده شد؛ شاید منافقین قبل از انقلاب که کار را شروع کردند سر سپردگی نداشتند اما به تدریج مجبور شدند در دامن امریکار و صدام بعثی قرار گیرند و بر علیه هموطنان خود خیانت و جنایت کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: در عملیات مرصاد بیش از ۸۰درصد منافقین از بین رفتند و درواقع می‌توان گفت که این عملیات یک نقطه عطفی در حزینت منافقن و پیشرفت و پیروزی رزمندگان اسلام است.

,

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بحث نفاق بسیار پیچیده است و بسیاری مواقع صراحت ندارد، گفت: کسی که گرفتار می‌شود نیز اساسا خودش هم نمی‌داند ودلیل عمده آن بی‌تقوایی است.

,

خانلری اضافه کرد: طبق فرموده قرآن کریم نیز اگر بخواهیم راه را از چاه تشخیص دهیم باید تقوا داشته باشیم و در نتیجه همین امروز هم ما با شیوه‌های دیگری از نفاق مواجه هستیم و دلیل آن هم بی تقوایی است.

,

دل بستن به غرب از مصادیق نفاق امروزی است

, دل بستن به غرب از مصادیق نفاق امروزی است,

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: اگر حرف از اسلام بزنیم در عین حال ندانیم که پیروزی از آن مسلمین است و چشم امیدمان به کمک‌های غرب باشد نیز مصادیق نفاق در امروز است.

,

وی یادآور شد: همچنین عده‌ای هستند که در فعالیت‎های اجتماعی شعار مبارزه با اشرافیت می‌دهند اما دلشان به آن سمت است و می‌خواهند از منافع مادی حداکثر بهره را به هر شیوه ممکن ببرند که از مصادیق نفاق است.

,

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: اگر در سیاستگذاری‌های خارجی نفاق وجود داشته باشد بدون شک به منافع ملی و کشور صدمه می‌زند؛ زمانی ممکن است که نفاق آسیب‌های فردی داشته باشد اما وقتی در راس نظام این گرفتاری وجود داشته باشد، تسری پیدا می‌کند و اگر عنایت الهی نباشد نیز نظام را از هم می‌پاشد.

,

خانلری تصریح کرد: انتظار ما از سیاستگذارها به ویژه دستگاه دیپلماسی خارجی این است که اگر در داخل نظام معتقد به این است که اسلام نجات بخش است نیز باید در همه رودررویی‌ها با افراد و سازمان‌های بیرون از کشور هم این مسئله را به خوبی باور داشته و پیاده کند.

,

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چهل سال است که این مسئله را باور داشته که راه اسلام، راه نجات است و هیچگونه انتقاد بردار نیست و اختلاط خاستگاه‌های فکری دیگر را برنمی‌تابد؛ رهبری امروز همان حرفی را می‌زند که ۴۰سال پیش می‌گفتند و حضرت امام هم به آن باور داشت و این‌ها الگو هستند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین افزود: ممکن است افرادی که در مصادر امور قرار می‌گیرند این باور نداشته باشند و گاهی بخواهند تفکرات فردی خود را در اسلام و آرمان‌های اسلام دخالت دهند که به مفهوم التقالط است و هر کس چنین دیدگاهی داشته باشد نیز منافق است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه