اخبار داغ

کش و قوس‌های شورای شهر بجنورد بر سر بازنشستگی شهردار و انتخاب سرپرست

کش و قوس‌های شورای شهر بجنورد بر سر بازنشستگی شهردار و انتخاب سرپرست
درحالی شهرداری بجنورد امروز، پنجمین روز بدون متولی و سرپرستی خود را پشت سر گذاشت که در فرمانداری بجنورد موضوع سرپرستی مهدی خاکشور برای شهرداری بجنورد مورد بررسی قرار گرفت و در عین حال، در صحن شورای شهر بجنورد نیز جلسه ای برای انتخاب یک سرپرست جدید برگذار شد که البته این جلسه از رسمیت افتاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، در اردیبهشت ماه امسال در حالی موضوع استعفای روح الله براتیان شهردار بجنورد اعلام و سپس رسانه ای شد که در دوره پنجم شورای شهر بجنورد در هنگام انتخاب او به عنوان شهردار بجنورد اعلام شده بود براتیان شهردار چهار ساله بجنورد در دوره پنجم این شورا خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

هر چند که در همان اردیبهشت ماه برخی از اعضای شورای شهر بجنورد با نوشته های خود اعلام کردند که علت کناره گیری روح الله براتیان استعفا نیست بلکه او بازنشست شده است، یک عضو از شورای شهر بجنورد از رییس شورا درخواست کرد که متن استعفا و یا بازنشستگی او را ارائه دهد تا ابهامات مرتفع شود اما این درخواست عملی نشد و تصمیم گرفته شد روح الله براتیان تا انتخاب شهردار جدید بجنورد مسئولیت شهرداری بجنورد را عهده دار باشد.

,

با این وجود، به یکباره در 31 تیر ماه امسال روح الله براتیان از مسئولیت در شهرداری بجنورد کناره گیری کرد.

,

با توجه به اینکه شهرداری بجنورد بدون متولی شد، روز پنج شنبه سوم مرداد ماه جاری جلسه ای فوق العاده و غیر علنی برای انتخاب سرپرست شهرداری بجنورد برگزار شد.

,

هر چند که سید محسن موسوی، رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر بجنورد در هفته گذشته طی مصاحبه ای اعلام کرد مهلت قانونی انتخاب شهردار جدید بجنورد تا ششم مرداد ماه امسال خواهد بود، با این وجود، از روز پنج شنبه سوم مرداد ماه جاری میان اعضا شورای شهر بجنورد بر سر انتخاب سرپرست شهرداری بجنورد جدل رخ داد.

,

روز پنج شنبه سوم مرداد ماه جاری جلسه فوق العاده غیر علنی در شورای شهر بجنورد با موضوع انتخاب سرپرست شهرداری بجنورد برگزار شد که سه عضو شورا ( علیرضا باغچقی، محسن موسوی، مصطفی دلیریان) پس از حضور در جلسه، جلسه را ترک کردند که البته رییس شورای شهر بجنورد نیز غایب این جلسه بود.

,

در همین باره، باغچقی در مصاحبه با رسانه های استان عنوان کرد این جلسه فوق العاده بدون اعلام قبلی و رای گیری قبلی از اعضای شورا برنامه ریزی شده بود که طبق قانون شوراها، برگزاری جلسه فوق العاده بدون رای گیری از اعضای شورا وجاهت قانونی ندارد و به همین علت در زمان رای گیری روز پنج شنبه گذشته، ما سه عضو شورا، جلسه را ترک کردیم.

,

حال نکته قابل تامل آن است که در تاریخ چهارم مرداد ماه جاری روابط عمومی شورای شهر بجنورد دعوت نامه برگزاری جلسه فوق العاده و علنی شورا با موضوع انتخاب سرپرست شهرداری بجنورد در تاریخ پنجم مرداد ماه جاری را به رسانه های استان اطلاع رسانی کرد، درحالیکه روز گذشته اعلام شده بود که موضوع رای گیری شورا درباره انتخاب مهدی خاکشور به عنوان سرپرست شهرداری بجنورد در شورای تطبیق فرمانداری بجنورد مورد بررسی قرار می گیرد و جواب نهایی به ابهامات جلسه روز پنج شنبه گذشته داده می شود.

,

 به گزارش عصر اترک، امروز شنبه پنجم مرداد ماه جاری در حالی جلسه فوق العاده و علنی با موضوع انتخاب سرپرست جدید شورای شهر بجنورد برگزار شد که از 9 نفر اعضای شورا فقط چهار عضو حضور یافتند و به این علت که جلسه بدون حضور دو سوم از اعضای این شورا برگزار شد، این جلسه از رسمیت افتاد.

,

امروز در این جلسه، جمشید گریوانی، نائب رییس شورای شهر بجنورد درباره کش و قوس های چند روز اخیر اعضای شورا درباره انتخاب سرپرست شهرداری بجنورد اظهار کرد: جلسه روز پنج شنبه گذشته رسمی بوده است درحالیکه سه عضوی که جلسه را ترک کردند به دنبال منافع شخصی خود بودند و قصد آنان این بود که گزینه آنان به عنوان سرپرست انتخاب شود.

,

گریوانی افزود: درحالیکه خرد جمعی اعضای شورا در روز پنج شنبه گذشته بر انتخاب مهدی خاکشور متفق شد و اعضای حاضر او را به عنوان سرپرست انتخاب کردند اما با توجه به جریانات پیش آمده موضوع سرپرستی خاکشور به شورای تطبیق فرمانداری بجنورد رسید.

,

وی خواستار شد: فرمانداری بجنورد هر چه سریعتر انتخاب مهدی خاکشور به عنوان سرپرست انتخاب شده از سوی شورای شهر بجنورد را تعیین تکلیف کند.

,

نائب رییس شورای شهر بجنورد همچنین خاطر نشان کرد: درباره بازنشستگی روح الله براتیان در 32.5 سالگی خدمت او، اما و اگرهایی وارد شده است که در این باره می گویم استانداری حکم بازنشستگی شهردار را اعلام کرده و ما اختیار نداریم که بپرسیم چرا شهردار پایان کار خود را اعلام کرده است.

,

همچنین بهمن جباری، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد نیز در جلسه امروز اظهار کرد: از غیبت سه عضو شورا در این جلسه گلایه دارم، برگزاری جلسه امروز به طور رسمی به همه اعضا شورا اطلاع رسانی شده بود که البته مهدی محمدی رییس شورای شهر بجنورد و احمد وکیلی رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی این شورای در مرخصی هستند.

,

جباری با تصریح بر این مطلب که صحن شورای شهر، عرصه کار سیاسی و بد اخلاقی های سیاسی نیست، یادآور شد: این سه عضو غایب و مخالف انتخاب خاکشور با بنده و زهرا هاشمی ( عضو شورای شهر بجنورد) لابی کرده بودند که به گزینه آنها رای دهیم درحالیکه بنده به گزینه آنها رای ندادم و آنان به خواسته خود نرسیدند و جلسه روز پنج شنبه گذشته را نیز ترک کردند.

,

وی با یادآوری این مطلب که مدت پنج روز است شهرداری بجنورد بدون متولی است، گفت: اگر در شهرداری بجنورد اتفاق بیفتد چه کسی پاسخگو است.

,

وی افزود: در صورت بروز اتفاق در شهرداری بجنورد ما اعضای شورا که به خاکشور به عنوان سرپرست منتخب رای داده ایم پاسخگو نخواهیم بود چون به تکلیف خود عمل کرده ایم اما آنانیکه جلسه را ترک کردند باید پاسخگو باشند.

,

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد در خاتمه اعلام کرد: امروز به جلسه شورای تطبیق در فرمانداری بجنورد خواهم رفت و درباره اتفاقات روز پنج شنبه گذشته توضیح خواهم داد و درصورتیکه شورای تطبیق تصمیم خارج از قائده بگیرد حتما پیگیری خواهم کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه