اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس پیشنهاد داد:

حمایت 2 ساله از خودروسازی داخل در عوضِ برداشتن تعرفه واردات

حمایت 2 ساله از خودروسازی داخل در عوضِ برداشتن تعرفه واردات
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای سر و سامان دادن به بازار خودروی داخل پیشنهاد کرد که دو سال حمایت تمام از خودروسازان صورت گیرد و بعد از آن تعرفه وارادت به صفر برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: وجود نقدینگی های سرگردان در جامعه سبب ویرانی بازار خودرو، مسکن، سکه و... شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

وی افزود: انحصاری بودن واردات قطعات خودرو سبب شده 170 هزار خودرو در پارکینگ باشد و برخی نیز به بهانه نبود قطعه با هدف گران تر شدن قیمت خودرو از ورود آن به بازار امتناع می کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید دو سالی از خودروسازی حمایت شود و سپس تعرفه واردات خودرو را صفر کنیم. از آن پس باید منتظر خروج خودرویی رقابت پذیر، ارزان قیمت و صادرات محور باشیم در غیر این صورت خوردو سازی سر و سامان نمی گیرد.

حجت الاسلام حسینی کیا با اشاره به راه‌اندازی خط تولید پژو 301 گفت: برخی خودروهای دیگر هم می توانند صددرصد بومی شوند و از شرایط تلاطم و تحریم عبور کنند.

وی افزود: خرید سهام دولتی در ایران خوردو و سایپا کاری درست است زیرا سهم داشتن دولت از اساسی ترین اشکالات بازار خودرو است که سبب شده این شرکتها حیات خلوت دولت باشند اما این فروش باید با قیمتی عادلانه و به روز و نه به ثمن بخس باشد.

انتهای پیام/

,

وی افزود: انحصاری بودن واردات قطعات خودرو سبب شده 170 هزار خودرو در پارکینگ باشد و برخی نیز به بهانه نبود قطعه با هدف گران تر شدن قیمت خودرو از ورود آن به بازار امتناع می کنند.

,

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید دو سالی از خودروسازی حمایت شود و سپس تعرفه واردات خودرو را صفر کنیم. از آن پس باید منتظر خروج خودرویی رقابت پذیر، ارزان قیمت و صادرات محور باشیم در غیر این صورت خوردو سازی سر و سامان نمی گیرد.

,

حجت الاسلام حسینی کیا با اشاره به راه‌اندازی خط تولید پژو 301 گفت: برخی خودروهای دیگر هم می توانند صددرصد بومی شوند و از شرایط تلاطم و تحریم عبور کنند.

,

وی افزود: خرید سهام دولتی در ایران خوردو و سایپا کاری درست است زیرا سهم داشتن دولت از اساسی ترین اشکالات بازار خودرو است که سبب شده این شرکتها حیات خلوت دولت باشند اما این فروش باید با قیمتی عادلانه و به روز و نه به ثمن بخس باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه