اخبار داغ

معاون ارزی بانک مرکزی:

نرخ قطعی کارمزد انتقال ارز به زودی از سوی بانک مرکزی اعلام می‎شود

نرخ قطعی کارمزد انتقال ارز به زودی از سوی بانک مرکزی اعلام می‎شود
معاون ارزی بانک مرکزی گفت: کارگروهی ویژه در بانک مرکزی تشکیل و در موضوع نرخ کارمزد انتقال ارز بر اساس نوع ارز و کشور مبدا در حال تحقیق و بررسی است و به زودی بخش نامه ایی در این زمینه صادر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ غلامرضا پناهی در نشست دوم پیگیری مسایل بانکی با حضور رییس اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی اصفهان، نشست کنترل بازار ارز را ناشی از کنترل ورود و خروج ارز در بازار عنوان کرد و گفت: شناسایی جریان ورود و خروج و بررسی میزان تقاضا و عرضه ارز به ثبات نرخ ارز در بازار کمک می‎کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

معاون ارزی بانک مرکزی از فعالان اقتصادی خواست که از ظرفیت شبکه صرافی نیز  برای وارد کردن ارز ناشی از صادرات کالا و خدمات استفاده کنند و افزود: بانک مرکزی با اتخاذ تمهیداتی کمک می کند  که ارز فعالان اقتصادی به چرخه اقتصادی باز گردد.

,

نرخ قطعی کارمزد انتقال ارز به‎زودی از سوی بانک مرکزی اعلام می‎شود

, نرخ قطعی کارمزد انتقال ارز به‎زودی از سوی بانک مرکزی اعلام می‎شود, نرخ قطعی کارمزد انتقال ارز, به‎زودی از سوی بانک مرکزی اعلام می‎شود,

پناهی در پاسخ به پرسشی در موضوع تنوع نرخ کارمزد انتقال ارز از 6 تا 18 درصد توسط بانک‎های عامل گفت: کارگروهی ویژه در بانک مرکزی تشکیل و در موضوع نرخ کارمزد انتقال ارز بر اساس نوع ارز و کشور مبدا در حال تحقیق و بررسی است و به زودی بخش نامه ایی در این زمینه صادر می شود.

,

بانک‎ها به جای وثایق نقدی می توانند به صورت غیر نقدی از 5 تا 35 درصد انتقال ارز را مسدود کنند

, بانک‎ها به جای وثایق نقدی می توانند به صورت غیر نقدی از 5 تا 35 درصد انتقال ارز را مسدود کنند, بانک‎ها به جای وثایق نقدی می توانند به صورت غیر نقدی از 5 تا 35 درصد انتقال ارز را مسدود کنند,

وی با اشاره به مسدود شدن 35 درصد نقل و انتقال ارزی در شبکه بانکی گفت: بر اساس بخش نامه بانک مرکزی از 5 تا  35 درصد بانکها مجازند مسدود کنند و همچنین بانکها می توانند به صورت غیرنقدی این وثیقه را لحاظ کنند.

,

معاون ارزی بانک مرکزی در موضوع ارز 4200 تومان برای واردات کالا گفت: هیچ گذشتی بانک مرکزی نسبت به یک سنت این ارز ندارد و بایستی در برابر این ارز کالای واقعی وارد کشور شده باشد.

,

وی با اشاره به واردات کالا از کشورهای مانند هند و پاکستان و تامین ارز مورد نیاز گفت: فعالان اقتصادی می توانند از سبد ارزی غیر از دلار با این کشورها استفاده کنند.

,

پناهی در بخشی از سخنان خود از خواستار همکاری فعالان اقتصادی برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به ارز ناشی از فروش نفت شد و گفت: در شرایط کنونی صادرات 50 میلیارد دلاری غیرنفتی و بازگشت ارز آن  می تواند نیازهای وارداتی کشور را برطرف و چرخه اقتصاد کشور را بچرخاند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه