اخبار داغ

بررسی قانونی عدم ورود عضو علی‎البدل به شورای شهر اصفهان؛

سیاسی‎کاری‎ها مانع اجرای قانون در شورای شهر/ واکنش تند کاربران مجازی به موضوعات مطرح شده پیرامون شورای شهر

سیاسی‎کاری‎ها مانع اجرای قانون در شورای شهر/ واکنش تند کاربران مجازی به موضوعات مطرح شده پیرامون شورای شهر
بررسی ها نشان می دهد هم قشر نبودن و اختلاف در گرایشات سیاسی عضو علی البدل نسبت به اعضای فعلی شورای شهر باعث عدم صدور حکم ورود وی به شورای شهر شده است درصورتیکه این امر برخلاف قانون شوراها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ندای اصفهان، پس از کش و قوس‎های فراوان بالاخره 24تیرماه حکم بدوی پرونده مهدی مقدری عضو شورای شهر اصفهان که از سال گذشته به اتهام نشر اکاذیب در فضای مجازی از حضور در شورای شهر اصفهان منع شده است، اعلام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر این اساس دادگاه کیفری شماره دو استان اصفهان مهدی مقدری را در حکم بدوی به دو سال ممنوعیت از هر نوع فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، دو سال انفصال از خدمات دولتی و عمومی و در پی آن منع از حضور در جلسات شورای اسلامی شهر و اماکن مربوط به آن و هم دو سال منع از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‎های سیاسی محکوم کرد.

,

بر اساس تبصره چهار ماده 91 قانون شوراها(الحاقی 27/1/1392 ) در این صورت فرمانداری مکلّف به معرفی عضو علی‎البدل جهت حضور در شورای شهر است.

,

حال سوال اینجاست دلیل امتناع از اجرای این قانون و ورود عضو علی البدل به شورای شهر چیست؟ بعضی محافل دلیل این امر را از بین رفتن همرنگی سیاسی شورا عنوان کردند، چرا که تمام 12 عضو فعلی شورای شهر از اصلاح‎طلبان لیست امید هستند و در پی آن ورود شخصی خارج از این گرایش سیاسی در جلسات شورای شهر توازن در رأی‎گیری‎های شورا را بر هم خواهد زد.

, حال سوال اینجاست دلیل امتناع از اجرای این قانون و ورود عضو علی البدل به شورای شهر چیست؟ ,

این در صورتی است که مقام معظم رهبری در این مورد می فرمایند: «مناقشات سیاسى و جناحى و ورود در هر اقدامى که اعضاء شوراى اسلامى را از اتحاد عملى خود دور کند، براى این شوراها مضر و نارواست؛ یک شرط اساسی آن است که انگیزه‎های جناحی و حزبی، این شوراها را عرصه تاخت و تاز خود نکند و آن را از کار اصلی خود باز ندارد؛ دخالت جناح بندی‎ها و انگیزه‎های حزبی و گروهی و شخصی و طایفه‎‏ای در این وظیفه مهم، زهر مهلکی است که شوراها را از کار می‎اندازد و آن را کم سود و گاه زیان بخش می‎سازد».

,

سیدمحمدجواد ابطحی، عضو مجلس شورای اسلامی در شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان اصفهان اظهار کرد: از آن‎جا که مقدری با توجه به حکم مراجع قضایی نمی‌تواند در جلسات شورای شهر شرکت کند باید عضو علی‌البدل در شورای شهر اصفهان جایگزین شود و انجام ندادن این کار به منزله بی اعتنایی به رأی مردم در انتخابات 96 است.

,

موضع گیری نایب رئیس شورای شهر برخلاف نص صریح قانون شوراها

, موضع گیری نایب رئیس شورای شهر برخلاف نص صریح قانون شوراها, موضع گیری نایب رئیس شورای شهر برخلاف نص صریح قانون شوراها,

علیرضا نصر، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون این مسئله گفت: حکم صادر شده بدوی است و تا صدور حکم دادگاه تجدید نظر باید منتظر ماند؛ چرا که این حکم به معنای پایان عضویت دائمی فرد نیست و حضور نیافتن مقدری در جلسات شورا هم چون با دلیل، دلیلی بر حضور فرد علی‎البدل نیست.

,

این در حالی است که در ماده هفت قانون شوراها آمده است: «در صورت استعفاء، فوت یا سَلب عضویت هر یک از اعضاء شورای اسلامی شهر و روستا، عضو علی‎البدل به ترتیب آراء جایگزین می شود» همچنین در ذیل این ماده در تبصره‎ای آمده است «هر گاه عضوی به هر دلیلی تا دو ماه در جلسه شورا شرکت ننماید، تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از شش ماه به طول بیانجامد از عضو علی‎البدل به عنوان جانشین در جلسات دعوت به عمل می‎آید»

,

از سوی دیگر طرح موضوع پیشنهاد تملیک ساختمانی در خیابان فردوسی از سوی اصلاح‎طلبان اصفهان به قوه قضاییه در ازای ارائه تخفیف در مجازات مهدی مقدری در فضای مجازی که با واکنش کاربران مواجه و باعث شد هشتک‎های #مهدی_مقدری و #ساختمان_خیابان_فردوسی جزء داغ‎های توئیتر شوند.

, #مهدی_مقدری, #ساختمان_خیابان_فردوسی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه