اخبار داغ

لاریجانی: راهبرد ایران ارتقای امنیت در منطقه است

لاریجانی: راهبرد ایران ارتقای امنیت در منطقه است
رئیس مجلس در دیدار وزیر خارجه عمان با یادآوری مسائل منطقه، تاکید کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران، ارتقای امنیت در منطقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان دیدار و گفت وگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن یادآوری دوستی دیرینه ایران و عمان در شرایط مختلف و جنگ تحمیلی، گفت: نقش عمان در اوضاع منطقه را مثبت می‌دانیم، کما اینکه عمان در مسئله هسته‌ای ایران نیز نقش مهمی ایفا کرد.
,
 
,
لاریجانی ادامه داد: توافق هسته‌ای در ایران مخالفانی داشت اما با توجه به مجموع شرایط پذیرفته شد، ولی آمریکا یک سال پیش از این توافق خارج شد و این اقدام توهین به بسیاری از کشورها از جمله ایران و عمان بود، با این حال جمهوری اسلامی ایران یک سال با درخواست روسای جمهور فرانسه و آلمان و البته انگلیسی‌ها، شرایط را تحمل کرد و به آنها فرصت جبران داد.
,
 
,
وی افزود: متاسفانه در این مدت اروپایی‌ها هیچ اقدامی انجام ندادند و به نظر می‌آید نتوانستند یا نمی‌خواستند و خلاف گفته بودند، بنابراین طبق توافق نامه هسته‌ای، ایران عمل متقابل براساس اصل "عمل به تعهدات به میزانی که طرف‌های مقابل به تعهدات عمل کنند" را انجام داد.
,
 
,
لاریجانی با اشاره به مسائل منطقه‌ای و نگرانی‌های موجود در این خصوص ،گفت: آمریکایی‌ها، ایران را تحریم کردند، اما جای سوال است که چرا انگلیس به این موضوع ورود پیدا کرد، یا چرا کشتی ایرانی متوقف شد؟ انگلیسی‌ها کشتی ایران را دزدیده اند و ما نمی‌دانیم این چه فایده‌ای برای آنها دارد؟
,
 
,
وی یادآور شد: برخی کشورهای منطقه برای دستیابی به امنیت پایدار باید رفتارشان را تغییر دهند، زیرا رفتار کنونی منطقه را مختل می‌کند. ظرفیت منطقه حدی دارد و نمی‌توان شاهد جنگ طولانی در یمن بود.
,
 
,
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران، ارتقای امنیت در منطقه است، گفت: امنیت به واسطه کشورهای منطقه حاصل می‌شود و دخالت کشورهای دیگر موجب بروز خطرات قابل پیش بینی خواهد بود.
,
 
,
ثبات و امنیت پایدار، هدف غایی همکاری های کشورهای منطقه
,
یوسف بن علوی در این دیدار ضمن یادآوری همکاری های ایران و عمان، گفت: مسیر ما واحد و هدفمان یعنی ثبات امنیت پایدار در منطقه مشخص است. ما از اینکه ایرانیان افراد عاقل و حکیم هستند، خیالمان آسوده است و معتقدیم ایران نقش مهمی در امنیت منطقه داشته است.
,
 
,
وزیر خارجه عمان یادآور شد: متاسفانه مشکل جهان فقدان حاکمیت عقل و منطق است به طوری که ما در دنیا شاهد رشد پوپولیسم و روی کار آمدن رهبران غیرمنطقی و غیر رشید هستیم، از این رو باید بین خودمان تعامل و تعاون داشته باشیم.
,
 
,
بن علوی تاکید کرد: هدف ما اقناع جامعه جهانی در راستای دیپلماسی و ایجاد این باور است که "رخداد حوادثی که باعث آسیب به امنیت منطقه ما شود به همه کشورها آسیب می‌زند.
,
 
,
وزیر خارجه عمان خاطرنشان کرد: تلاش زیادی در شورای همکاری خلیج فارس صورت گرفت اما زمانی که بحران در شورای همکاری واقع شد، اولین قربانی همین شورا بود و اکنون به نظر می‌رسد که بحران در شورای همکاری خلیج فارس موجب تغییر نگاه‌ها و تفکرات برخی از کشورهای عضو شده است.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه