اخبار داغ

گزارش دانا از شیوع اشرافی گری در میان مقامات دولتی؛

مسئولانی که در بحران کنار مردم نیستند/ اروپا گردی استانداران حاشیه جدید دولت روحانی

مسئولانی که در بحران کنار مردم نیستند/ اروپا گردی استانداران حاشیه جدید دولت روحانی
متاسفانه در شرایطی که وضعیت بد اقتصاد مردم را به ستوه آورده است؛ اخباری در خصوص سفر خارجی برخی از استانداران دولت آقای روحانی در فضای مجازی منتشر شده است که باعث رنجش و آزردگی خاطر افکار عمومی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی هفته گذشته خبری توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر سفر برخی مقامات و استاندارها به همراه خانواده شان به اروپا، منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

با توجه به وضعیت حساس و آشفته اقتصاد کشور و همچنین شرایط سختی که معیشت مردم را با معضلاتی مواجه ساخته است سفرهای تفریحی و ریخت و پاش بیت المال به هیچ وجه مورد قبول نیست.

,

این اقدام مسئولین نه تنها جای هیچ گونه توجیهی ندارد بلکه نشان از آن دارد که ایشان تمایل و رغبت زیادی برای رفتن به اروپا دارند؛ از طرفی هم مرخصی های طولانی مدت برخی از این مقامات تبعات سنگینی برای کشور و مردم دارد که در این مواقع مسئولین باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

, .,

پیش از این نیز در وقوع سیل اخیر نوروزی، استاندار معزول گلستان در حالی که زندگی مردم را آب برده بود و زندگی عادی مردم هفته ها مختل شده بود، در خارج از کشور به سر می برد.

, .,

رزم حسینی استاندار معزول و پورشه سوار کرمان نیز در زلزله اخیر کوهبنان در کنار مردم زلزله حضور نداشت تا مرهمی بر درد زلزله زدگان باشد و جهت امور شخصی و تفریح به کشور کانادا سفر کرده بود. به گفته رزم حسین دختر وی جهت ادامه تحصیل به کشور کانادا رفته و اقامت این کشور را گرفته است.

, .,

سفرهای خارجی مسئولان مردم را نسبت به نظام بدبین می کند

, سفرهای خارجی مسئولان مردم را نسبت به نظام بدبین می کند, سفرهای خارجی مسئولان مردم را نسبت به نظام بدبین می کند,

«محمد حسینی» نماینده مردم تفرش در مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به سفرهای خارجی مسئولین اظهار داشت: در شرایطی که اقتصاد کشور وضعیت خوبی ندارد و همچنین با توجه به معیشت نابسمان مردم که در کشور حاکم است، بیان چنین مطالبی -چنانچه یک استاندار به مرخصی و یا در یک سفر تابستانه که به خارج از کشور رفته است- که به نوعی حقوق حقه هر فردی است، رسانه ای کردن این موضوعات به صلاح کشور نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

وی تصریح کرد: خیلی از فرزندان آقایان در خارج از کشور هستند و برخی شان به فرزندان خود سر می زنند؛ این ها مواردی هستند که به جز این که مردم را نسبت به نظام بدبین کند، پیامد دیگری ندارد. 

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه جهت اطلاع از سفر مسئولین به خارج از کشور باید از خود مسئولین سوال پرسید، گفت: نمی خواهیم از اقدام مسئولین در این زمینه دفاع کنیم؛ این که مسئولین بخواهند برای خوش گذرانی و بدون این که به فکر مردم باشند و همچنین با توجه به مسئولیت هایی که دارند، چنین اقداماتی کنند، قطعا عمل شایسته ای نیست.

,

حسینی تاکید کرد: اگر مسئولان به جایی بروند و هزینه های سفر خودشان را به گردن بیت المال بیاندازند، مخالف این اقدام هستیم و فریاد خواهیم زد و با آن برخورد می کنیم.

, .,

مسئولان دولتی باید از مسافرت های زائد خودداری کنند

, مسئولان دولتی باید از مسافرت های زائد خودداری کنند, مسئولان دولتی باید از مسافرت های زائد خودداری کنند,

«محمد وحدتی هلان» نماینده مردم بستان آباد در مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در همین خصوص بیان داشت: مسئولین دولتی باید از مسافرت های زائد خودداری کنند؛ مخصوصاً شرکت های شصتا که در آن ها حیف و میل زیاد می شود و آن ها هم باید از مسافرت های زائد خودداری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: باید از مسافرت هایی که جنبه تفریحی داشته و باعث حیف و میل بیت المال می شود، جلوگیری شود و هیچ وقت نه در دولت و نه در مجلس نه در شرکت های دولتی نباید صورت گیرد.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: دولت وظیفه دارد به این مسائل نظارت کند، وقتی که شخصی می خواد در دولت و یا مجلس به مسافرت برود باید از دولت اجازه بگیرد و مقامات بالاتر را در جریان بگذارد و آن مقامات مسائل را ارزیابی کنند و در صورت لزوم مسافرت صورت بگیرد.

,

, ,

وحدتی هلان با اشاره به ماجرای انتصاب پر حاشیه رزم حسینی بعنوان استناندار خراسان رضوی گفت: باید این مسائل توسط دولت ارزیابی شود؛ اگر کسی در حوزه مسئولیت و وظایف خودش دچار خطایی شده باشد و این خطا موجب آسیب رسیدن به مردم و مسائل اجتماعی و مالی کشور شده باشد، نباید در جای دیگری به کارگیری شود.

,

وی افزود: باید دید که آیا دولت ابعاد سفر خارجی رزم حسینی را در زلزله کوهبنان ارزیابی کرده است و این که  آیا سهل انگاری شده است و یا خطای عمدی صورت گرفته است؛ لذا در صورت صحت و همچنین عدم توجیه سفر خارجی توسط رزم حسینی، نباید در جای دیگری بکاری گیری می شد که برای همه مسئولین درس عبرتی باشد تا مسئولین در ایفای مسئولیت کاریشان دقیق باشند و به نوعی در بین مردم هم اعتمادسازی شکل گیرد.

,

انتظار می رود دولت عزم خود را برای برخورد با این گونه سوء مدیریت ها توسط مسئولان و مقامات ارشد دولتی -با توجه به شرایط بد اقتصاد و معیشت مردم-  جزم کند؛ مسئولین متخلفی که جهت خوشگذرانی و تفریح به خارج از کشور سفر می کنند و مردم را در زمان مواجهه با بحران ها تنها می گذارند.

, انتظار می رود دولت عزم خود را برای برخورد با این گونه سوء مدیریت ها توسط مسئولان و مقامات ارشد دولتی -با توجه به شرایط بد اقتصاد و معیشت مردم-  جزم کند؛ مسئولین متخلفی که جهت خوشگذرانی و تفریح به خارج از کشور سفر می کنند و مردم را در زمان مواجهه با بحران ها تنها می گذارند.,

این در حالی است که دیروز دوشنبه هفتم مردادماه سخنگوی وزارت کشور در واکنش به مطالب منتشر شده مبنى بر تورگردی برخی استانداران در اروپا این مسئله را تکذیب کرد، اما این موضوع همچنان توسط رسانه ها دنبال می شود.

,

  انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه