اخبار داغ

امام جمعه ایوانکی:

مهاجر پذیری و وجود فرهنگ های مختلف؛ آسیبی برای ایوانکی/ صنایع کشور باید مولد باشد نه مونتاژ کار

مهاجر پذیری و وجود فرهنگ های مختلف؛ آسیبی برای ایوانکی/ صنایع کشور باید مولد باشد نه مونتاژ کار
امام جمعه ایوانکی گفت: با توجه به اینکه ایوانکی یک شهر مهاجر پذیر است، فرهنگ های مختلفی را شاهد هستیم که باهم همخوانی ندارند و به عنوان یک آسیب برای شهر مطرح است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مرتضی کشمیر امام جمعه ایوانکی در گفتگو با خبرنگار مرآت، این شهر را بزرگترین بخش صنعتی کشور دانست و گفت: ایوانکی دارای 3 شهرک صنعتی می باشد و کارخانه ها و صنایع زیادی در اینجا مستقر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با اشاره به مشکلاتی که بخش صنعت و صنعتگران در ایوانکی به آن دچار هستند، تصریح کرد: هر چند مسئولین تلاش می کنند و جلسات متعددی با صنعتگران می گذارند و این مشکلالت رسیدگی می شود ولی درهر حال با تحریمی که صورت گرفته و کارخانه ها در تامین مواد اولیه با مشکلاتی مواجه اند، بازهم نیاز به مساعدت و حمایت دارند تا بتوانند سرپا بمانند. 

,

امام جمعه ایوانکی یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات صنایع را به دست گرفتن تولید و مولد بودن دانست و ادامه داد: اینکه کارخانه را از جای دیگر مثلا از چین و کشورهای صنعتی دیگر وارد کنیم فایده ندارد بلکه باید خودمان تولید را به دست بگیریم و مونتاژ کار نباشیم.

,

کشمیر با تاکید بر خودکفایی و استفاده از فکر و ایده ملی، اظهار کرد: دانشجویان و مهندسین ما باید فکر و ایده داشته باشند و وارد صنعت شوند پیوند عمیقی بین صنعت و دانشگاه برقرار شود.

,

وی با بیان اینکه پیوند صنعت و دانشگاه، آنگونه که باید و شاید ایجاد نشده است، تصریح کرد: مولد بودن یکی از دغدغه های مهم صنعتگران است و نیازمند این می باشند که دردانشگاه های ایوانکی مهندسینی با تخصص های مورد نیاز با صنعت را پرورش یابند.

,

امام جمعه ایوانکی خاطر نشان کرد: صنعتگران نیز به خودشان این اشکال را وارد می دانند که مبدع نیستند و باید از صفر تا صد یک کالا را خودمان تولید کنیم. 

,

کشمیر با بیان اینکه ایوانکی بزرگترین بخش صنعتی کشور است و کارگرهای متعددی از نقاط مختلف به اینجا مهاجرت می کنند، ادامه داد: چون اینجا یک شهر مهاجر پذیر است فرهنگ های مختلفی نیز اینجا جمع شدند که همخوانی این فرهنگ های مختلف باهم جور درنمی آید و به عنوان یک آسیب برای ایوانکی مطرح است.

,

وی اضافه کرد: از این نظر نیاز به زیرساخت های مناسب فرهنگی داریم که بخشی از آن برعهده ما مسئولین فرهنگی است و باید بیشتر در این زمینه کار کنیم تا فرهنگ ها باهم همخوانی و سازگاری پیدا کنند.

,

امام جمعه ایوانکی با بیان اینکه پروژه های نیمه کاره ای در ایوانکی وجود دارد که نیازمند اعتبارات لازم می باشد، گفت: احداث "خانه فرهنگ" یکی از پروژه های نیمه تمامی است که به دلیل نبود اعتبار بیش از 7 سال روی زمین مانده است.

,

کشمیر ادامه داد: در سال 97 نیز وزیر ورزش در سفر خود به ایوانکی، وعده احداث زمین چمن ورزشی را داد که هنوز عملیاتی نشده است.

,

وی خدمات درمانی تامین اجتماعی را در ایوانکی خوب و مثبت ارزیابی کرد و افزود: درمان بستری به نام امام رضا(ع) داریم که خدمات خوبی ارائه می کند ولی مردم خواستار ارتقای خدمات درمانی این مرکز می باشند و فعال شدن برخی تخصص ها را مطالبه دارند.

,

امام جمعه ایوانکی دیگر مشکلات مردم این شهر را کمبود آب در زمان اوج مصرف در گرمای شدید تابستان دانست و اضافه کرد: البته انتقال آب از سد نمرود در حال اجرا است تا مشکل آب رفع شود.  

,

کشمیر بیان کرد: با توجه به مهاجر پذیر بودن  و با در نظر گرفتن شهر جدید ایوانکی، بسترهای لازم برای تامین امکانات بیشتر فراهم شده است که باید این امر تسریع شود.

,

وی گرانی مسکن را یکی دیگر از معضلات ایوانکی و البته همه جای کشور عنوان کرد و گفت: مقصر بخشی از مشکل گرانی مسکن ما شهروندان هستیم که به همدیگر رحم نمی کنیم و با بی انصافی قیمت ها را دوسه برابر افزایش می دهیم و بخش دیگری تقصیر دولت است.

,

امام جمعه ایوانکی با بیان اینکه دولت باید اشکالات مسکن مهر را رفع کند و دوباره طبق همان طرح انبوه سازی برای مردم مسکن بسازد، خاطر نشان کرد: یکی از عواملی که می تواند مشکل مسکن را حل کند این است که دولت وارد شود و برای اقشار ضعیف و کم درآمد انبوه سازی مسکن داشته باشد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه