اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه خبر داد

برداشت بیش از 18 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی تربت حیدریه

برداشت بیش از 18 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی تربت حیدریه
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: تا کنون 90 درصد اراضی گندم این شهرستان محصولات خود را جمع آوری کردند و پیش بینی می شود میزان تولید امسال با 36 درصد افزایش به بیش از 18 هزار تن برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا عباسپور در گفت و گو با خبرنگار صبح توس اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون حدود 90 درصد از سطح 6 هزارو410 هکتاری گندم شهرستان توسط 35 دستگاه کمباین بومی و مهاجر محصولات کشاورزان را جمع آوری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه برداشت گندم دیم از سطح 5 هزار هکتار اراضی دیم در حال انجام است، افزود: تاکنون حدود 17 هزار تن گندم خوراکی جمع آوری شده توسط  مرکز خرید اداره غله و بازرگانی به میزان 15 هزار تن  و همچنین 2 مرکز خرید سازمان تعاون روستایی به میزان 1800 تن از کشاورزان خریداری شده و پیش بینی می شود تا پایان برداشت میزان خرید گندم از مرز 18 هزار تن  بگذرد.

,

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه خاطر نشان کرد: میزان خرید گندم سال گذشته 12هزار و500 تن بوده که امسال تاکنون 36 درصد افزایش داشته است.

,

عباسپور یادآور شد: عملیات خرید تا شهریور ماه ادامه دارد و مراکز خرید تعاونی روستایی فعال و آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است.

,

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه در بخشی دیگر به صدور مجوز گلخانه های کوچک مقیاس در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: مجوزگلخانه های کوچک مقیاس تا سقف 300 متر مربع و در داخل محدوده طرح هادی روستاها با هدف اشتغال روستاییان بخصوص زنان روستایی و کاهش مصرف آب در تولید صیفی جات صادر می شود.

,

وی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 41 فقره پروانه تاسیس گلخانه کوچک مقیاس در سطح شهرستان صادر شده است.

,

79درصد نیروی کار تربت حیدریه در گستره 90 هزار هکتاری زمینهای زراعی و باغی این شهرستان به کشاورزی اشتغال دارند.

,

بخش کشاورزی تربت حیدریه با تولید 37 نوع محصول زراعی و 31 نوع محصول باغی از جایگاه خاصی در استان خراسان رضوی برخوردار است.

,

یکی از شاخص ترین محصولات این شهرستان که از نظر گستره کشت در ایران و جهان رتبه نخست را دارد زعفران است که هشت هزار هکتار از عرصه های زراعی این شهرستان را دربرمی گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه