اخبار داغ

سلسله میزگردهای تخصصی با رویکرد آسیب شناسی عدم انسجام هیئات مذهبی؛

هیئت هایی که ثقلین را دو تکه کرده اند!/هیئت ها حتی در محرم، برنامه ای برای خودسازی ارائه نمی دهند

هیئت هایی که ثقلین را دو تکه کرده اند!/هیئت ها حتی در محرم، برنامه ای برای خودسازی ارائه نمی دهند
بی برنامگی و تکراری بودن برنامه ها از صدر تا ذیل، منیت ها و خودبرتربینی ها، آسیب جدی در انسجام بخشی هیئت های مذهبی محسوب می شود، این در حالی است که برخی هیئت ها هم با دو تکه کردن تقلین در درون خود بدون داشتن حجت شرعی و ولایت پذیری اساس حرکت هیئت ها را ابتر می گذارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ کنار هم بودن و زیر یک پرچم حرکت کردن در سایه تشکیل هیئت ها شکل می گیرد، هیئت های مذهبی به عنوان گسترده ترین جبهه مدنی، به واسطه عشق و دلدادگی به ائمه اظهرا(ع) شمع روشنایی بخش خود را روشن می کنند، هیئت ها در قرون متعدد به عنوان پایگاه های ارزشمندی برای وحدت آفرینی در بین جهان تشییع بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان, کنار , کنار ,

مقام معظم رهبری درباره هیئت ها می فرمایند: "ما مسلمان‌ها و به‌خصوص ما شیعیان، امتیازی داریم که دیگر ملیت‌ها و ادیان این امتیاز را به قدر ما ندارند و آن عبارت است از اجتماعات دینی که به شکل روبه‌رو، چهره به چهره، نفس به نفس تشکیل می‌شود که این را در جاهای دیگر دنیا و در ادیان دیگر کمتر می‌شود پیدا کرد. هست؛ نه به این قوّت، نه به این وسعت، نه به این تأثیرگذاری و محتواهای راقی."

,

 

,

هیئت های بی برنامه، به جامعه تشیع آسیب می زنند

, هیئت های بی برنامه، به جامعه تشیع آسیب می زنند, هیئت های بی برنامه، به جامعه تشیع آسیب می زنند,

هیئت ها با بهره مندی از ظرفیت مردمی، روحانیت و مداحان، می توانند هنرمندانه در دل جامعه نفوذ داشته و دارند، اما همین هیئت ها خواه ناخواه اگربا برنامه ای درست، صحیح و جامعی ایده های خود را پیش نبرند، نه تنها عاملی برای وحدت بخشی و انسجام دینی بین مردم نمی شوند بلکه هر آن امکان دارد با ابزار منیت های مختلف به سبک ها و روش های گوناگون آسیب جدی به بدنه اسلام وارد کنند که جبرانش سال های سال زمان بر باشد و گاهی هم عدم این وحدت زمینه ساز نفوذ دشمنان برای ضربه زدن به نظام و اعتقادت مردمی می شود.

,

 

,

ثبت بیش از 200 هیئت در تویسرکان/آیا بین امام حسین یک هیئت با امام حسین هیئت دیگر تفاوتی است؟

, ثبت بیش از 200 هیئت در تویسرکان/آیا بین امام حسین یک هیئت با امام حسین هیئت دیگر تفاوتی است؟, ثبت بیش از 200 هیئت در تویسرکان/آیا بین امام حسین یک هیئت با امام حسین هیئت دیگر تفاوتی است؟,

در شهرستان توسرکان همچون سایر شهرستان ها نزدیک به 200 هیئت ثبت شده است اما و اما چرا و به چه علت این هیئت ها تاکنون نتونسته اند یک برنامه منسجم زیر یک پرچم با هم برگزار کنند، مگر دین و مذهب یک هیئت با هیئت دیگر متفاوت است، مگر امام حسین(ع) این هیئت با امام حسین(ع) دیگری متفاوت است، پس چرا وحدتی که باید حتی برای برگزاری حتی یک برنامه ساده با بهره گیری از ظرفیت هیئت های مذهبی نیست؟

,

این چرا ها و صدهای چراهای دیگر که مرتبط با عدم وحدت بین هیئت های مذهبی است دغدغه امروز مردم نیز هست، تا جایی که بر آن شدیم به عنوان یک رسانه مردمی در سایه ادامه رسالت خود، سلسله میزگردهای تخصصی با رویکرد ریشه یابی مسائل و مشکلات پیش روی یکپارچگی هیئت ها، شناسایی آسیب ها، تهدیدها، فرصت ها و در نهایت ارائه راهکاری اساسی، اصولی، با برنامه و عملیاتی برای جمع شدن هیئت ها زیر یک پرچم برگزار کنیم.

,

 

,

سلسله میزگردهای تخصصی با رویکرد انسجام بخشی بین هیئت های مذهبی از آسیب شناسی تا عملیاتی وارد گود شدن

, سلسله میزگردهای تخصصی با رویکرد انسجام بخشی بین هیئت های مذهبی از آسیب شناسی تا عملیاتی وارد گود شدن, سلسله میزگردهای تخصصی با رویکرد انسجام بخشی بین هیئت های مذهبی از آسیب شناسی تا عملیاتی وارد گود شدن,

از این رو نخستین میزگرد تخصصی عصرهمدان، با موضوع آسیب شناسایی چرایی عدم وحدت بین هیئت های مذهبی با حضور محمد بیانی کارشناس مجری نشست، میزبان حجت الاسلام علی کاروند رئییس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان، منصور جلیلوند نماینده هیئت باب الحوائج(ع)، عبدالله االوندی نماینده هیئت امام حسن مجتبی(ع)، محسن عبدالملکی نماینده شورای هیئات مذهبی تویسرکان، قائم نانکلی نماینده هیئت شهدای گمنام تویسرکان، احسان سوری نماینده هیئت امام ابیها(س) شهرک نیروی انتظامی، حامد فرخی نماینده هیئت امام رضا(ع) محله جولستان و محسن اسدی پور نماینده جامعه ایانی مشعر در تویسرکان برگزار شد.

,

ناگفته نماند که عباس توکلی نماینده هیئت منتطران قائم(عج)شهرسرکان و مجید چراغعلی نماینده هیئت رزمندگان تویسرکان هم دعوت شدند تا در این نشست تخصصی حصور یابند که نیامدند!

,

 

,

هیئت های مذهبی ستاره هایی جدای از همدیگر!

, هیئت های مذهبی ستاره هایی جدای از همدیگر!, هیئت های مذهبی ستاره هایی جدای از همدیگر!,

محمد بیانی کارشانان مجری در ابتدای سخن گفت: چرا هیئت های مذهبی نتوانستند در کارهای گروهی و جمعی با هم هماهنگ شوند در حالی که به صورت انفرادی هر کدام ستاره هایی بی بدیل در آسمان هیئت ها هستند، اما زمانی که می خواهند برنامه های را به صورت واحد انجام دهند دچار مشکلات عدیده ای می شوند.

,

وی اظهار کرد: بارها و بارها نشست ها و جلسات متعددی برگزار شده اما در نهایت هیئت ها به سمت گزارش دهی عملکرد خود رفته اند و برنامه ای منسجم برای وحدت بخشی ارائه نداده اند.

,

بیانی افزود: فلان مداح یا فلان میاندار هیئت در هیئتی دیگر حضور نمی یابد و می گوید اگر بروم میکرفون را به بنده نمی دهند، یا اگر برود هیئت میزبان به درستی و آن گونه که باید میزبان شابیسه ای برای او نیستند، این منیت ها برای چیست و از کجا نشأت می گیرد؟

,

 

,

هیئت ها پراکندگی دارد و هر کسی ساز خود را می زند

, هیئت ها پراکندگی دارد و هر کسی ساز خود را می زند, هیئت ها پراکندگی دارد و هر کسی ساز خود را می زند,

«حجت الاسلام علی کاروند» رئیس اداره تبلیغات تویسرکان با بیان اینکه برگزاری چنین جلساتی را مدیون شهداهستیم که آرامش و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند، گفت: برای نخستین بار است که چنین دورهمی هیئت ها برای دغدغه های اعضا تشکیل شده است چرا که هیئت ها پراکنده اند و هر کسی ساز خود را می زند.

,

وی اظهار کرد: گرچه هیئت ها مردمی اداره می شود، اما می توان گفت که یکی از علل این پراکندگی عدم توجه به رعایت قانون است، ما شورایی به نام شورای هیئات مذهبی داریم که همه می توانند حول آن محور گرد هم جمع شوند اما این اقدام آن گونه که باید تاکنون انجام نشده است.

,

 

,

هیئت های سردرگم که محور وحدتی ندارند

, هیئت های سردرگم که محور وحدتی ندارند, هیئت های سردرگم که محور وحدتی ندارند,

«منصور جلیلوند» نماینده هیئت باب الحوائج(ع) تویسرکان گفت: موازی کاری در عرصه هیئت ها زیاد است ارشاد، جامعه مشعر،اداره اوقاف و سازمان تبلیغات همه به نوعی در کار هیئت ها دخیل هستند و اما خود آن ها هم فعالیت منسجمی ندارند و هیئت ها سردرگم می شوند و محور وحدتی ندارند.

,

 

,

از ظرفیت امام جمعه مدیران برای عمق بخشی هیئت ها استفاده نمی شود

, از ظرفیت امام جمعه مدیران برای عمق بخشی هیئت ها استفاده نمی شود, از ظرفیت امام جمعه مدیران برای عمق بخشی هیئت ها استفاده نمی شود,

وی با بیان اینکه شهرستان تویسرکان ظرفیت های دیگری از جمله امام جمعه به عنوان مسئول فرهنگی را هم دارد که می طلبد پای کار هیئت ها بیاید، اظهار کرد: چرا فرماندار و سایر مدیران دستگاه های اجرایی برای همیاری با هیئت ها قدمی برنمی دارند و از ظرفیت خودشان در راستای عمق بخشی و وحدت آفرینی به هیئت ها استفاده نمی کنند؟

,

 

,

برخی هیئت ها تعریفی برای تشکیل خود ندارند!

, برخی هیئت ها تعریفی برای تشکیل خود ندارند!, برخی هیئت ها تعریفی برای تشکیل خود ندارند!,

, ,

نماینده هیئت باب الحوائج(ع) با بیان اینکه این هیئت 36 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است، افزود: بسیاری از دیگر هیئت های تویسرکانی که سال های سال در خدمت مردم هستند اگر به به ریشه و اساس تشکیل آن ها نگاهی بیاندازیم مشاهده می کنیم که مؤسسان آن شهدایی بودند که همه گونه خود را وقف اسلام و انقلاب کرده اند، این در حالی است که تعدادی از هیئت های امروزی تعریفی برای اساس تشکیل و گردهم جمع شدن خود ندارند.

,

جلیلوند تصریح کرد: اساس تشکیل هیئت ها باید مردمی باشد و از دولتی بودن خارج شود ضمن آن که می توانند از ظرفیت دستگاه های دولتی کمک بگیرند اما باید مردمی باشند بدین ترتیب می توانند در بطن جامعه حضوری مستمر و پررنگ داشته باشند.  

,

 

,

از خط دهی فکری و فرهنگی هیئت ها در جنگ نرم بهره ای نبرده ایم

, از خط دهی فکری و فرهنگی هیئت ها در جنگ نرم بهره ای نبرده ایم, از خط دهی فکری و فرهنگی هیئت ها در جنگ نرم بهره ای نبرده ایم,

, ,

«عبدالله الوندی» نماینده هیئت امام حسن مجتبی(ع) منطقه سرابی هم گفت: هیئت های مذهبی جنبه  عمومی و مردمی دارند و پایه گذار آن مردم هستند که عاشق و شیفته ائمه اند و بدون هیچ گونه چشم داشتی فعالیت ها و برنامه های خود را پیش می برند.

,

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اینکه هر کسی در محله و هر نقطه ای در کشور است در جنگ نرم باید کار را شروع کند و به میدان بیاید، اظهار کرد: امروز دشمنان در جنگ نرم با برنامه ریزی و تبلیغات گسترده وارد کارزار شده اند، چرا ما نباید از ظرفیت هیئت ها برای خط دهی فکری و اعتقادی مردم گام مؤثری برداریم.؟

,

 

,

رسانه ها به عنوان ابزار جنگ نرم به کمک هیئت های مذهبی بیایند/پای هیئت ها در برگزاری یک برنامه مشترک لنگ می زند

, رسانه ها به عنوان ابزار جنگ نرم به کمک هیئت های مذهبی بیایند/پای هیئت ها در برگزاری یک برنامه مشترک لنگ می زند, رسانه ها به عنوان ابزار جنگ نرم به کمک هیئت های مذهبی بیایند/پای هیئت ها در برگزاری یک برنامه مشترک لنگ می زند,

, ,

«محسن عبدالملکی» نماینده شورای هیئت مذهبی تویسرکان هم گفت: در دنیای تبلیغاتی امروز، می طلبد تا رسانه ها به دغدغه های فرهنگی بهای بیشتری بدهند و به عنوان یکی از اساسی ترین ابزارهای جنگ نرم به کمک هیئت ها بیایند.

,

وی عنوان کرد: اگر همسو با هیئت ها، رسانه ها هم قدمی بردارند و در راستای آسیب شناسی فرصت ها و چالش های هیئت مذهبی حرکتی انجام دهند، می توان به اشاعه اصول اساسی دین اسلام و برنامه های فرهنگی در قالب هیئت ها بیشتر امیدوار شد، اینکه آسیب شناسی شود که چرا با وجود مردم متدین و مذهبی، پای تویسرکان دراجرای یک برنامه منسجم زیر یک پرچم لنگ می زند.

,

 

,

از ظرفیت منحصربه فردترین ظرفیت تشکیلاتی تشیع، یعنی هیئت ها استفاده نکرده ایم

, از ظرفیت منحصربه فردترین ظرفیت تشکیلاتی تشیع، یعنی هیئت ها استفاده نکرده ایم, از ظرفیت منحصربه فردترین ظرفیت تشکیلاتی تشیع، یعنی هیئت ها استفاده نکرده ایم,

نماینده شورای هیئت مذهبی تویسرکان ادامه داد: بزرگان و علمای دین و انقلاب، منحصر به فردترین ظرفیت تشکیلات تشیع را هیئت ها می دانند و ما از این هیئت ها به عنوان برگ برنده ای، به خوبی برای ارتقا و پویایی یک جامعه اسلامی بهره نگرفته ایم.

,

 

,

تویسرکان منبر قوی ندارد

, تویسرکان منبر قوی ندارد, تویسرکان منبر قوی ندارد,

, ,

عبدالملکی با بیان اینکه ما هر کجا که در زندگی کم می آوریم می توانیم از ظرفیت هیئت برای رشد خودمان بهره ها ببریم، تصریح کرد: مرکز هیئت منبر است تویسرکان منبر قوی ندارد و این مسئله نخستین ضعف و البته عامل ریزش ها در هیئت است که به جامعه روحانیت بازمی گردد، البته ناگفته نماند که همان گونه که مرکز هیئت منبر است، مرکز مسجد و حسینه هم روحانی و منبر است و باید بیشتر به آن توجه کرد.

,

 

,

گاهی هیئتی از درخشندگی هیئت دیگر جلوگیری می کند!

, گاهی هیئتی از درخشندگی هیئت دیگر جلوگیری می کند!, گاهی هیئتی از درخشندگی هیئت دیگر جلوگیری می کند!,

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب می فرمایند در حال حاضر از افراد و مؤسسات به تنهایی هیچ کاری بر نمی آید، افزود: شاید ما به تنهایی ستارگان درخشانی باشم، اما درخشانی هیئت های ما برای دیگران نوری ندارد و چه بسا گاهی جلوی اشاعه نور هیئت دیگر را هم می گیریم تا دیده نشوند!

,

نماینده شورای هیئت مذهبی تویسرکان عنوان کرد: امروز کار تشکیلاتی و جمعی عمل کردن در عرصه های فرهنگی به آن معنای حقیقی خود نداریم و هنوز پس از گذشت سال ها نتوانستیم آن گونه که باید درباره انسجام هیئت ها اقدامی انجام دهیم.

,

 

,

انجام کار برای خدا؛ نخستین مسئله اساسی در مکتب ائمه(ع)

, انجام کار برای خدا؛ نخستین مسئله اساسی در مکتب ائمه(ع), انجام کار برای خدا؛ نخستین مسئله اساسی در مکتب ائمه(ع),

عبدالملکی اظهار کرد: ما باید در ابتدا برای خودمان فلسفه اصلی قیام سید الشهدا(ع) تبیین کنیم و ببینیم تشکیلات امام حسین(ع) چه بوده است و منبرها و مجالس ما هم به این سمت حرکت کند، نخستین مسئله اساسی در دستگاه اباعبدالله انجام کار برای خدا است، آیا تمام برنامه های هیئت هایمان در عرصه های مختلف برای خدا بوده و یا غیر را هم در آن شریک کرده ایم و خالصانه نبوده است؟

,

 

,

بدون داشتن حجت شرعی و ولایت پذیری حرکت هیئت ها ابتر می ماند

, بدون داشتن حجت شرعی و ولایت پذیری حرکت هیئت ها ابتر می ماند, بدون داشتن حجت شرعی و ولایت پذیری حرکت هیئت ها ابتر می ماند,

وی با بیان اینکه انسان سازی یکی از موارد اساسی و حرکت در مسیر خدایی است، تأکید کرد: گام بعدی حجت شرعی داشتن است، ما نمی توانیم بدون داشتن حجت شرعی کاری پیش ببریم، هیئت برای خودمان می گیریم نه برای یک حجت شرعی، این فایده ای نخواهد داشت.

,

نماینده شورای هیئت مذهبی تویسرکان ادامه داد: و اما آیا ما در برپایی هیئت ها ولایت پذیری را رعایت کرده ایم آن هم هم به معنای عام خود که حضرت عباس(ع) داشت و به طور کامل در ولایت ذوب شده بود؟

,

 

,

برخی هیئت ها با منیت هایشان خود را برتر از سایرین می دانند

, برخی هیئت ها با منیت هایشان خود را برتر از سایرین می دانند, برخی هیئت ها با منیت هایشان خود را برتر از سایرین می دانند,

, ,

«قائم نانکلی» نماینده هیئت شهدای گمنام تویسرکان هم گفت: در دستگاه اباعبدالله بالاترین مقام و رتبه ای که به آدم می دهند نوکری است برخی هیئت ها این ادعا را دارند که خودشان را رئیس و برتر از سایر هیئت ها می دانند این در حالی است که اگر هر مقامی داشته باشیم به واسطه حضور در سایه مکتب حسینی(ع) است.

,

 

,

بی برنامگی و تکراری بودن برنامه ها از صدر تا ذیل، آسیب جدی برای هیئت ها است

, بی برنامگی و تکراری بودن برنامه ها از صدر تا ذیل، آسیب جدی برای هیئت ها است, بی برنامگی و تکراری بودن برنامه ها از صدر تا ذیل، آسیب جدی برای هیئت ها است,

وی بی برنامگی را یکی از آسیب های پیش روی هیئت ها دانست و اظهار کرد: تکراری بودن برنامه های هیئت از متن سخنرانی گرفته تا مداحی و یکنواخت برگزار شدن مجالس زمیه ساز ریزش ها از هیئت ها شده است.

,

نماینده هیئت شهدای گمنام تویسرکان افزود: ما همه ادعای بزرگتری داریم و حاضر هم نمی شویم زیر بیرق هیئت دیگری یک روز هم حضور یافته و برنامه ها را پیش ببریم، گاهی می گوییم از فلان شخص یا فلان مداح خوشمان نمی آید، گاهی دیگر می گوییم را باید برویم هیئت دیگران را پررنگ نشان دهیم!

,

 

,

هیئت ها را به سمت اجرای برنامه های اجتماعی و عام المنفعه سوق دهیم

, هیئت ها را به سمت اجرای برنامه های اجتماعی و عام المنفعه سوق دهیم, هیئت ها را به سمت اجرای برنامه های اجتماعی و عام المنفعه سوق دهیم,

نانکلی همچنین افزود: می توان در هیئت ها با رفتن به سمت کارهای عام المنفعه و اجتماعی و برداشتن باری از روی دوش مردم سوق دهیم و در سایه ارائه راهکارهای فرهنگی ـ اجتماعی راهکاری برای انسجام بخشی در امور مختلف بیابیم.

,

 

,

 بین امام حسین(ع) ما با امام حسین(ع) هیئت دیگر تفاوتی دارد!

,  بین امام حسین(ع) ما با امام حسین(ع) هیئت دیگر تفاوتی دارد!,  بین امام حسین(ع) ما با امام حسین(ع) هیئت دیگر تفاوتی دارد!,

«احسان سوری» نماینده هیئت امام ابیها(س) شهرک نیروی انتظامی، نیز گفت: عدم انسجام هیئت های مذهبی در برگزاری برنامه های مختلف این است، که هیچ کسی دوست ندارد زیر پرچم دیگری کار کند و همه شده هیئت من یا هیئت او و هیئت مایی در میان نیست.

,

وی با اشاره به اینکه به نظر 98 درصد برنامه های هیئت برای خودمان است نه برای امام حسین(ع) و ائمه(ع) دیگر، تصریح کرد: برای انجام برنامه های منسجم خلوص نیت نداریم و گویا امام حسین(ع) ما با امام حسین(ع) هیئت دیگر تفاوتی دارد!

,

 

,

برنامه های هیئت ها تازگی و جذابی برای نوجوانان و جوانان ندارد

, برنامه های هیئت ها تازگی و جذابی برای نوجوانان و جوانان ندارد, برنامه های هیئت ها تازگی و جذابی برای نوجوانان و جوانان ندارد,

نماینده هیئت امام ابیها(س) شهرک نیروی انتظامی افزود: برنامه های هیئت های امروزی  به طور عمده شده اکتفا کردن به مراسم برگزاری جشن و روضه برای ائمه، تازگی و جذابیت خوبی برای جذب جوانان ندارد و بسیار کم از برنامه های فرهنگی ـ اجتماعی همچون برگزاری اردوهای جهادی، ایستگاه های صلواتی و حتی پشتیبانی از اعضای هیئت در قالب فضای مجازی بهره گرفته ایم.

,

سوری عنوان کرد: فرزندان ما با محیط هیئت آشنایی چندانی ندارند چرا که هیئت را محدود کرده ایم به برنامه هایی در یک محیط خاص، در حالی که باید هیئت را با انجام برنامه های اجتماعی به بیرون از یک محل بکشانیم تا دیده شوند و وسیله جذبی داشته باشند.

,

 

,

برای جذب جوانان به روز نیستیم

, برای جذب جوانان به روز نیستیم, برای جذب جوانان به روز نیستیم,

, ,

وی ادامه داد: ما حتی در فضای مجازی برنامه هایی برای نوجوانان و جوانان امروز نداریم که لااقل از درگاه هیئت بتوانند برنامه های فرهنگی مورد نظر خود را دریافت کنند و به روز نیستیم.

,

نماینده هیئت امام ابیها(س) شهرک نیروی انتظامی به ظرفیت حلقه های صالحین بسیج در پایگاه های مساجد هم اشاره کرد و افزود: برای ارائه مطالب مفید هیئت هم می توانیم از ظرفیت حلقه های صالحین در سایه عمق بخشی استفاده کنیم.

,

 

,

ریخت و پاش هیئت ها، ضربه به هویت آنان است

, ریخت و پاش هیئت ها، ضربه به هویت آنان است, ریخت و پاش هیئت ها، ضربه به هویت آنان است,

سوری به موضوع ریخت و پاش از سوی برخی هیئت ها نیز پرداخت و گفت: جای تعجب دارد که چگونه تنها برای تهیه یک بنر آن هم برا اجرای نیم ساعتی یک برنامه توسط هیئتی در تویسرکان چهار میلیون تومان هزینه می شود، آیا این ریخت و پاش ها دلدادگی به ائمه را اشاعه می دهند؟ آیا برای دلدادگی باید هزینه میلیونی داد، این روش کار سرانجامی دارد یا تنها ضربه ای برای هویت اصلی آنان است.

,

 

,

اداره تبلیغات اسلامی حضوری در هیئت ها ندارد

, اداره تبلیغات اسلامی حضوری در هیئت ها ندارد, اداره تبلیغات اسلامی حضوری در هیئت ها ندارد,

وی با گلایه مندی از سازمان تبلیغات، درخصوص عدم توجه مناسب از سوی آنان به هیئت ها، تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی حضوری در هیئت ها ندارد مگر آنکه برای سنخرانی دعوت شوند.

,

 

,

برخی هیئت ها ثقلین را دو تکه کرده اند!

, برخی هیئت ها ثقلین را دو تکه کرده اند!, برخی هیئت ها ثقلین را دو تکه کرده اند!,

نماینده هیئت امام ابیها(س) شهرک نیروی انتظامی افزود: به نظر این روزها خدایی ناکرده ثقلین را دو تکه کرده ایم جایی که هیئت قرآنی است، حسین حسین تعطیل است و جایی که روضه است مباحث قرآنی و تفسیر در آنجا مطرح نمی شود، تا جایی که برخی هیئت ها تنها به برگزاری مراسم های مداحی توجه می کنند، اگر مداح خوشگله بیاید و مداحی کند و برود می گویند هیئتمان جنبش و جوش دارد!

,

 

,

مساجدی که برای هیئت ها جایی ندارند!

, مساجدی که برای هیئت ها جایی ندارند!, مساجدی که برای هیئت ها جایی ندارند!,

, ,

«حامد فرخی» نماینده هیئت امام رضا(ع) محله جولستان هم گفت: بسیاری از هیئت ها از مساجد، حسینه ها و قرآن دور شده اند و از سویی دیگر گاهی هم مساجد برای هیئت ها جایی ندارند و هیئت ها نمی توانند از امکانات آن بهره مند شوند و مساجد تبدیل به مکانی برای فاتحه و روضه جا شده اند.

,

 

,

تشکیل هیئت های زیرزمینی و یهویی!

, تشکیل هیئت های زیرزمینی و یهویی!, تشکیل هیئت های زیرزمینی و یهویی!,

وی با بیان اینکه می توان از ظرفیت کانون مساجد، ارشاد و پایگاه های مقاومت بسیج در کنار همدیگر برای انسجام بخشی هیئت ها استفاده کرد، افزود: نه تنها از این ظرفیت ها استفاده نکرده ایم بلکه هیئت ها از هم دور شده اند و به سمت تشکیل هیئت های زیرزمینی و یهویی رفته اند تا جایی که شب می خوایبم، فردا که بیدار می شویم 50 هیئت تأسیس شده و و 50 پرچم متعدد سر کوچه نصب کرده اند!

,

نماینده هیئت امام رضا(ع) محله جولستان در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم  رهبری مبنی بر اینکه بگذارید هیئت ها با همان فرهنگ محلی خود به اقامه عزا و مراسم های خود بپردازند ، اظهار کرد: نمی توان انتظار داشته باشیم هیئت مذهبی همه مثل هم باشند و اگر می بینیم زنجان یک انسجام بزرگی دارد به این دلیل است که عقبه ای پشت این وحدتشان دارند.

,

فرخی تصریح کرد: مداحان هیئت های متعدد در زنجان به طور مثال در بین ساعت 9تا 12صبح مداحی خود را در هیئت هایشان انجام می دهند و در ساعت 12 دیگر کارشان تمام شده است و بعد در یک مکان گرد هم جمع می شوند و فرصت را در آن مراسم بزرگ به چند مداح می دهند و این گونه انسجام دارند.

,

 

,

از ظرفیت اطلاع رسانی به خوبی استفاده نکرده ایم

, از ظرفیت اطلاع رسانی به خوبی استفاده نکرده ایم, از ظرفیت اطلاع رسانی به خوبی استفاده نکرده ایم,

نماینده هیئت امام رضا(ع) محله جولستان اظهار کرد: از ظرفیت روحانیون و حوزه علمیه هم به خوبی بهره نگرفته ایم.

,

وی همچنین به اطلاع رسانی ضعیف از سوی هیئت های در انجام برنامه های یگر خودشان اشاره کرد: و گفت: در اطلاع رسانی ها چراغ خاموش حرکت کرده ایم وگرنه در همین تویسرکان تعدادی هیئت وجود دارد که در کمک رسانی به مردم سیل زده و یا در تهیه جهیزیه و کمک به ایتام و محرومان گام های مؤثربی برداشته اند.

,

 

,

 سازمان تبلیغات و دفتر امام جمعه وارد کار هیئت ها نمی شوند

,  سازمان تبلیغات و دفتر امام جمعه وارد کار هیئت ها نمی شوند,  سازمان تبلیغات و دفتر امام جمعه وارد کار هیئت ها نمی شوند,

«محسن اسدی پور» نماینده جامعه ایمانی مشعر نیز در ا ین میزگرد تخصصی گفت: از سال 92 به شخصه به دنبال در کنار هم قرار گرفتن هیئت های تویسرکان هستیم، اما هر بار به دلایلی این وحدتی که باید ایجاد نشده و این گونه نشست ها و میزگردها می تواند زمینه ساز ریشه یابی مشکلات پیش روی چرایی عدم انسجام هیئت ها شود.

,

وی با گلایه مندی از این اینکه سازمان تبلیغات و دفتر امام جمعه شهرستان وارد کار هیئت ها نمی شوند، اظهار کرد: چرا باید برخی هیئت ها با حضور جوانان مؤمن و انقلابی تعطیل شود؟!

,

 

,

 شورای هیئات مذهبی به دنبال ارائه خط فکری به هیئت ها برود/هیئت ها به سمت ارائه خدمات اجتماعی بروند

,  شورای هیئات مذهبی به دنبال ارائه خط فکری به هیئت ها برود/هیئت ها به سمت ارائه خدمات اجتماعی بروند,  شورای هیئات مذهبی به دنبال ارائه خط فکری به هیئت ها برود/هیئت ها به سمت ارائه خدمات اجتماعی بروند,

, ,

 نماینده جامعه ایمانی مشعر با تأکید بر اینکه شورای هیئات مذهبی باید خط فکری، ایده و هنری به هیئت ها بدهد و پشتوانه فکری آنان باشد، افزود: هیئت ها نباید منحصر به برگزاری مراسم های میلاد و عزاداری ها شود، خدمات اجتماعی با رویکرد کمک به اقشار مختلف جامعه هم می تواند در روند احیاء هیئت ها به شکلی منسجم کمک کار شود.

,

 

,

 کار تشکیلاتی انجام دادن با در کنار هم بودن معنا پیدا می کند

,  کار تشکیلاتی انجام دادن با در کنار هم بودن معنا پیدا می کند,  کار تشکیلاتی انجام دادن با در کنار هم بودن معنا پیدا می کند,

اسدی پور تصریح کرد: برگزاری این گونه نشست ها کمک می دهد تا بدانیم چرا هیئت ها نمی توانند برای انجام یک برنامه منسجم در کنار هم باشند و این سلسله میزگردها با پشتیبانی عصر همدان و یک تیم رسانه ای قوی می تواند در بررسی چالش های پیش روی عدم انسجام هیئت ها کمک کار شود چرا که کار تشکیلاتی انجام دادن با در کنار هم بودن معنا پیدا می کند.

,

 

,

آسیب جدی هیئت ها، شرطی کردن مردم برای حضور در برنامه ها

, آسیب جدی هیئت ها، شرطی کردن مردم برای حضور در برنامه ها, آسیب جدی هیئت ها، شرطی کردن مردم برای حضور در برنامه ها,

, ,

«علی اصغر گوهریان» نماینده هیئت ثامن الائمه(ع) نیز با بیان اینکه شرطی کردن مردم برای حضور در هیئت ها آسیب جدی در استمرار کار یک هیئت است، گفت: اینکه بگوییم امشب هیئت شام می دهد، یا فلان مداح کشوری مداح است و یا اینکه فلان مسابقه با فلان جایزه سفر زیارتی برگزار می شود، حضور در هیئت را به سمت شرطی شدن پیش می برد نه حضوری از روی دل و دلدادگی.

,

 

,

 هیئت ها حتی در محرم، برنامه ای برای خودسازی ارائه نمی دهند

,  هیئت ها حتی در محرم، برنامه ای برای خودسازی ارائه نمی دهند,  هیئت ها حتی در محرم، برنامه ای برای خودسازی ارائه نمی دهند,

وی عنوان کرد: ما فکر می کنیم که هیئت ها بیشترین نقش را باید در ماه محرم داشته باشند و آن زمان هم به درستی نقش خود را ایفا نمی کنند چرا که هر ساله مشاهده می کنیم هیئت ها تنها در دهه اول محرم فعالیت خاص خود را دنبال می کنند و یازدهم محرم به نوعی از جلوه گری محو می شوند در حالی که باید با یک برنامه ریزی در هر دهه این ماه با وحدت برنامه ای خاص اجرا شود و با تبیین فلسفه قیام عاشورا آن خودسازی که می بایست شکل گیرد.

,

 

,

منیت ها، تیر سمی بر قلب انسجام هیئت های مذهبی

, منیت ها، تیر سمی بر قلب انسجام هیئت های مذهبی, منیت ها، تیر سمی بر قلب انسجام هیئت های مذهبی,

به گزارش عصرهمدان؛ یادم نرود که هیئت ها یکی از تشکیلات اساسی تشیع برای انسجام بخشی در جامعه هستند، آیا نباید کاری انجام داد تا این محور انسجام با چشم و هم چشم ها، منیت ها و خودبرتربینی ها از مسیر اصلی خود دور نشود؟

, به گزارش عصرهمدان؛ یادم نرود که هیئت ها یکی از تشکیلات اساسی تشیع برای انسجام بخشی در جامعه هستند، آیا نباید کاری انجام داد تا این محور انسجام با چشم و هم چشم ها، منیت ها و خودبرتربینی ها از مسیر اصلی خود دور نشود؟,

هیئت ها در منبر، در روضه خوانی و مداحی باید سرآمد باشند و با ارائه یک برنامه روحیه بخش علاوه بر ارائه مطالب دینی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی به دور از هر گونه کاغذبازی به سمت سعادت جامعه قدم بردارند.

,

هیئت ها اگر بیشتر به صورت مردمی اداره شوند و درس اول در آن ها، درس اخلاق باشد، از همان ابتدا خودسازی درون هیئتی شکل می گیرد و اگر انسانی خود و مسیر خود را به خوبی بشناسد از منیت هایی که امروز تیر سمی بر قلب انسجام هیئت ها شده فاصله می گیرد و در نهایت می توان امید داشت برنامه های به صورت یکپارچه روزی به سرانجام می رسد.

,

, ,

 

,

و اما رسانه ها نیز نقش مؤثری می توانند در ترغیب افکار عموم به سمت برگزاری برنامه های متنوع منسجم داشته باشند این را می توان در یک یا علی(ع) گفتن اساسی پیش برد با تفکری که هرگز نباید در این مسیرعقب نشینی کرد.

,

سلسله میزگردهای تخصصی مجموعه خبری عصرهمدان، با عنوان چالش ها، فرصت ها و تهدیدهای پیش روی هیئت های مذهبی در نشست های بعدی با حضور مداحان، پیرغلامان، مسئولان و متولیان فرهنگی ادامه دارد و برگزار می شود تا در یک بازه زمانی حتی طولانی مدت هم شده، مشکلات پیش روی هیئت ها شناسایی و با حضور کارشناسان امر راهکاری برای حل آن مشکلات و وحت بخشی  ارائه شود تا عملیاتی وارد میدان شویم.

,

فازمه زنگنه

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه