اخبار داغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد:

تعیین دستوری قیمت مرغ صحیح نیست/ فروش فله ای مرغ گرم ممنوع است

تعیین دستوری قیمت مرغ صحیح نیست/ فروش فله ای مرغ گرم ممنوع است
مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد گفت: تعیین قیمت قطعی مرغ کار صحیحی نیست و باید در قیمت گذاری ها متناسب با شرایط بازار اجازه نوسان نیزداده شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا میری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: موضوع گرانی و کمبود مرغ در یزد یک مشکل کشوری است که دلایلی چون افزایش گرما، کمبود واکسن، صادرات مرغ و ... در آن دخیل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی تصریح کرد: کمبود مرغ در مرداد ماه عادی است چرا که با افزایش گرما میزان وزن گیری مرغ ها کمتر شده و وزن مطلوبی که مورد نیاز است حاصل نمی شود از سویی دیگر مرغداران با کمبود واکسن های مورد نیاز خود مواجه هستند و واکسن هایی که در بازار به سختی پیدا می شود یا تاریخ گذشته اند و یا شرایط نگه داری ان ها خوب نبود و به طور کلی کیفیت لازم را ندارند از این رو موجب افزایش تلفاوت در مرغ داری ها شده است.

,

هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده 14 هزار و 200 تومان تعیین شد

, هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده 14 هزار و 200 تومان تعیین شد, هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده 14 هزار و 200 تومان تعیین شد,

مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد با بیان این که فروش مرغ به قیمتی بالاتر از قیمت درج شده روی بسته بندی خلاف قانون است عنوان کرد: بر اساس تصمیمی که با مسئولین استان گرفته شده است قرار است فعلا هر کیلو مرغ را درب کشتارگاه 13 هزار و 800 تومان و برای مصرف‌کننده هر کیلو 14 هزار و 200 تومان تعیین شده است.

,

میری با بیان این که قیمت مرغ گرم به صورت شناور تعیین شده و ممکن است مقداری بالاتر و یا پایین تر از این نرخ نیز برسد خاطرنشان کرد: نرخ مرغ متغیر است و با توجه به وضعیت بازار و قیمت در استان های دیگر قیمت مرغ در استان یزد نیز تعیین می شود و به نوعی قیمت مرغ تابع عرضه و تقاضا خواهد بود.

,

انتظار می رود در شهریور ماه مشکل کمبود و گرانی مرغ را نداشته باشیم

, انتظار می رود در شهریور ماه مشکل کمبود و گرانی مرغ را نداشته باشیم, انتظار می رود در شهریور ماه مشکل کمبود و گرانی مرغ را نداشته باشیم,

وی اظهار داشت: وضعیت بازار مرغ گرم در استان یزد نسبت به سایر استان ها بهتر است قیمت مرغ گرم در یزد هر کیلو 300 تا 600 هزار تومان نسبت به استان های دیگر ارزانتر است به طوری که مرغ در اصفهان حدود 14 هزار و 900، در شیراز 14 هزار و 500 و در کرمان نیز 14هزار و 700 تومان است البته انتظار می رود  در شهریور ماه با کاهش دما دیگر شاهد کمبود و گرانی مرغ نباشیم.

,

میری اظهار داشت: به دلیل پایین بودن قیمت مرغ در یزد تقریبا در چند روز گذشته مرغی در استان نبود و تقریبا کشتارگاه های مرغ در حالت نیمه تعطیل بودند زیرا مرغداران مرغ خود را به خارج استان به قیمتی بالاتر می فرستادند اما با ورود استاندار به این موضوع و تعیین قیمت متناسب  با شرایط فعلی وضعیت بازار مرغ در استان بهتر شده است.

,

فروش فله ای مرغ کامل ممنوع است

, فروش فله ای مرغ کامل ممنوع است, فروش فله ای مرغ کامل ممنوع است,

وی با اشاره به آن که دلالان در افزایش قیمت و کمبود مرغ در استان نقشی ندارند تصریح کرد: چند دلالی که در یزد فعال هستند به صورت سلفی کار می کنند به این صورت که خوراک و دان مرغ را به صورت نقدی تهیه می کنند و به صورت نسیه به مرغدار می فروشند وبعد از جوجه ریزی زمانی که مرغ ان ها بدست آمد در ازای جنسی که به آن ها داده شده مرغ را به دلال می دهند و در واقع دلالان به صورت یک تعاونی عمل می کنند.

,

مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد در خصوص فروش مرغ گرم به صورت فله ای و بدون بسته بندی اظهار داشت: فروش مرغ کامل به صورت فله ای به دلیل موضوعات بهداشتی مجاز نیست و صرفا مرغ فله ای از کشتارگاه به کارگاه های قطعه بندی و بسته بندی ارسال می شود و در سطح مغازه ها نیز فقط در جلو دید مشتری بعد از باز کردن بسته بندی مرغ مغازه داران می توانند مرغ را قطعه بندی کنند.

,

تعیین دستوری قیمت مرغ صحیح نیست

, تعیین دستوری قیمت مرغ صحیح نیست, تعیین دستوری قیمت مرغ صحیح نیست,

میری با تاکید بر این که قیمت مرغ را نمی توان به صورت دستوری تعیین کرد تصریح کرد: مرغ یک کالای کشاورزی است که عرضه و تقاضای بازار قیمت آن را تعیین می کند؛ به طور مثال حدود یک ماه پیش مرغداران مجبور بودن مرغ خود را به قیمتی پایین تر از قیمت مصوب بفروشند و هیچ حاشیه سودی برای مرغدار وجود نداشت اما هنوز مسئولین متوجه این موضوع نشده اند تا حداقل در تعیین قیمت یک آستانه ای نیز در نظر بگیرند.

,

وی با بیان این که  تعیین قیمت قطعی مرغ کار صحیحی نیست و باید در قیمت گذاری ها متناسب با شرایط بازار اجازه نوسان نیزداده شود افزود: تعیین قیمت غیرواقعی و پایین تر از بازار باعث ایجاد حرص و ولع در مردم برای خرید بیش از حد خواهد شد.

,

انتهای پیام/ق

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه