اخبار داغ

در گفتگویی مطرح شد؛

دلیل سکوت معاون امور زنان ریاست جمهوری در ماجرای قتل میترا استاد/ ابتکار: به هر موضوعی ورود نمی‌کنیم

دلیل سکوت معاون امور زنان ریاست جمهوری در ماجرای قتل میترا استاد/ ابتکار: به هر موضوعی ورود نمی‌کنیم
ابتکار در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا جریان اصلاح‌طلب در رابطه با کشته شدن همسر نجفی سکوت کرد، گفت: در مورد هر موضوعی لزوما ورود نمی‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت به قوه قضائیه ارائه شده و براساس جلسات، بررسی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با مقامات قوه قضائیه به زودی به دولت تحویل داده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: طرح بعد از تایید و تحویل به دولت به مجلس شورای اسلامی برای تصویب ارسال می شود و تصویب این لایحه و قانونی شدن آن می تواند از لحاظ فرهنگی و بازدارندگی تاثیر بسزایی در کاهش خشونت علیه زنان داشته باشد.

,

ابتکار اضافه کرد: علاوه بر این در رابطه با خشونت علیه زنان سازوکارهای مطلوبی را در بهزیستی کشور داشته‌ایم که مورد حمایت معاونت زنان و خانواده است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه اورژانس اجتماعی، شبکه مداخله اجتماعی در حوادث است، گفت: در شرایطی که کسی در جریان حادثه ای از قبیل خشونت علیه زنان، کودکان، سالمندان، خودکشی قرار گیرد در هر نقطه از ایران می توانند با شماره 123 به اورژانس اجتماعی اعلام گزارش کنند.

,

ابتکار عنوان کرد: تقویت اورژانس اجتماعی در برنامه و سیاست های مورد توجه ما قرار گرفته و می تواند در جهت کاهش خشونت علیه زنان تاثیر گذاری زیادی داشته باشد.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با اینکه چرا جریان اصلاح طلب در رابطه با کشته شدن همسر نجفی سکوت کرد، گفت: در مورد هر موضوعی لزوما ورود نمی کنیم.

,

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه خراسان شمالی زیرساخت ها و ظرفیت های خوبی دارد، بیان داشت: طرح ارتقا تاب آوری اجتماعی در خراسان شمالی در سال گذشته اجرا شده  و بازخوردهای خوبی را به جا گذاشته است، همچنین این طرح در سال 98 با گستره وسیع‌تری در سایر شهرستان ها اجرایی خواهد شد.

,

ابتکار از مورد توجه بودن مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در طرح های مختلف خبر داد.

,

وی با اشاره به اینکه در کل کشور تعداد دختران بازمانده از تحصیل زیر 4 درصد است، گفت: ارتقا وضعیت آموزش زنان، توسعه طرح های سواد آموزی زنان روستایی و عشایر با هدف به صفر رساندن آمار دختران بازمانده از تحصیل از مهم ترین اهداف در بحث بانوان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه