اخبار داغ

رییس سازمان صمت خراسان شمالی خبر داد

توزیع گسترده لاستیک، برنج و شکر تعاونی در خراسان شمالی/ رشد ۱۷۰ درصدی واردات به استان

توزیع گسترده لاستیک، برنج و شکر تعاونی در خراسان شمالی/ رشد ۱۷۰ درصدی واردات به استان
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: توزیع لاستیک کامیون ها و ماشین آلات سنگین، همچنین برنج و شکر به زودی در سطح استان انجام می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، رضا فیروزه، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی امروز صبح در نشست خبری اظهار کرد: از هفته آینده 11 هزار حلقه لاستیک کامیون ها و ماشین آلات سنگین در استان توزیع خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

فیروزه با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح کشور و استان با انباشت این لاستیک ها مواجه هستیم، عنوان کرد: در هفته جاری در ستاد تنظیم بازار استان نحوه توزیع این لاستیک ها را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

,

وی در ادامه گفت: 15 درصد از لاستیک هایی که توزیع خواهند شد به کامیون ها و ماشین آلات سنگین درون شهری و مابقی نیز به کامیون های سنگین استان فعال در جاده های برون شهری داده می شوند.

,

وی در ادامه درباره توزیع کالاهای اساسی در استان نیز اعلام کرد: به زودی هزار و 500 تن برنج و سه هزار تن شکر را در سطح استان توزیع خواهیم کرد.

,

فیروزه در بخش دیگری از سخن خود درباره صدور جوازها در سطح استان اظهار کرد: جواز بهره برداری برای راه اندازی خط تولید کاغذ از کربنات کلسیم در شهرستان جاجرم را در فروردین امسال صادر کردیم.

,

وی با اعلام اینکه بهره برداری از این خط تولید معطل دریافت ارز دولتی از سوی بانک مرکزی برای واردات ماشین آلات این خط تولیدی است، تصریح کرد: حل این مشکل را به مسئولان ذی ربط کشوری انعکاس داده ایم و امیدوار هستیم که بانک مرکزی ارز دولتی را به این سرمایه گذار برای انجام واردات ماشین آلات مورد نیازش به کشور را اختصاص دهد.

,

وی افزود: این ماشین آلات که وارد شوند این خط تولیدی طی مدت هفت ماه به بهره برداری می رسد.

,

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی همچنین خاطر نشان کرد: هلدینگ دولتی ایمیدرو نیز تامین خوراک این خط تولید را تضمین کرده است.

,

افزون بر این، وی از صدور 65 جواز تاسیس در حوزه صنعت طی مدت چهار ماهه ابتدای سال جاری در استان خبر داد و گفت: این تعداد تقاضای جواز تاسیس به ارزش 119 میلیارد و 700 میلیون تومان با ایجاد 755 فرصت شغلی است.

,

وی افزود: جوازهای صادر شده در زمینه های راه اندازی خطوط تولیدی محصولات غذایی، آشامیدنی، پوشاک، صنایع چوب، تولید کاغذ، صنایع شیمیایی، فلزی، مبلمان و قطعات وسایط نقلیه هستند که امیدوار هستیم بیش از 30 درصد از این جوازهای صادره منجر به اخذ جوازهای بهره برداری و راه اندازی خطوط تولید یاد شده، شوند.

,

علاوه بر این، فیروزه همچنین از صدور هزار و 234 پروانه کسب برای واحدهای صنفی و 39 مجوز مشاغل خانگی از جمله در زمینه قالی بافی در استان طی چهار ماه نخست امسال خبر داد.

,

وی در خاتمه درباره صادرات و واردات کالا در استان طی سه ماهه نخست امسال نیز اعلام کرد: طی این مدت 76 هزار تن کالا به ارزش 20 میلیون دلار از استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 26.7 درصد کاهش صادرات کالا از استان داشته ایم.

,

وی اعمال تحریم ها بر کشور اشکالات نقل و انتقالات ارزی، پاسخگویی به تنظیم بازار داخل کشور و اعمال محدودیت های صادراتی برای سیمان را از علل اصلی کاهش صادرات کالا از استان برشمرد.

,

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی درباره واردات کالا به استان نیز عنوان کرد: هزار و 666 تن کالا به ارزش 11 میلیون دلار واردات کالا از محل گمرک استان به داخل استان طی سه ماه نخست امسال انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 170 درصد رشد در واردات کالا داشته ایم.

,

وی افزود: واردات کالا به استان از سوی اشخاص حقیقی هم استانی و داخل کشوری در زمینه های ماشین آلات خطوط تولیدی همچنین کالاهای اساسی بوده اند.

,

فیروزه افزود: عمده واردات ماشین آلات برای خطوط تولیدی صنایع مادر و خرد استان بوده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه