اخبار داغ

در دهمین اتوبوس مطالبه گری بسیج رسانه مطرح شد؛

اختصاص بودجه 100 میلیارد تومانی برای مبارزه با ریزگردها /هتل بام کرمان تا اطلاع ثانوی متوقف شد

اختصاص بودجه 100 میلیارد تومانی برای مبارزه با ریزگردها /هتل بام کرمان تا اطلاع ثانوی متوقف شد
خبرنگاران کرمانی با راه اندازی دهمین اتوبوس مطالبه گری بسیج رسانه مدیران منابع طبیعی و محیط زیست را به چالش کشیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛خبرنگاران کرمانی با راه اندازی دهمین اتوبوس مطالبه گری بسیج رسانه مدیران منابع طبیعی و محیط زیست را به چالش کشیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

استان کرمان پهناورترین استان کشور از لحاظ وسعت کویری و پوشش گیاهی و همچنین وجود معادن می تواند موقعیت خوبی برای طرح سوالات مطالبات مردمی باشد.

,

به همین لحاظ خبرنگاران به نمایندگی از مردم سوالات متفاوتی از مدیران کل منابع طبیعی و محیط زیست کردند که توجه شما را به پاسخ این مسئولان جلب می نمایم.

,

,

, ,

پروژه دل عالم با مخالفت شورای حفظ حقوق بیت المال متوقف شد

, پروژه دل عالم با مخالفت شورای حفظ حقوق بیت المال متوقف شد,

در ابتدا مهدی رجبی زاده مدیرکل منابع طبیعی در رابطه با پروژه دل عالم اظهار داشت: این پروژه در سال 94 کلید خورد و قرار بود در منطقه گردشگری هفت باغ بین جوپار و ماهان احداث شود که با مخالفت شورای حفظ حقوق بیت المال روبرو و متوقف شد.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان همچنین بیان داشت: از سال ۹۵ طرح مقابله با فرسایش بادی و گرد و غبار را تدوین کردیم که ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.

,

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با بیابان زدایی۱۱ هزار هکتار نیاز به مالچ پاشی داشت که تاکنون ۳۳۰۰ هکتار انجام شده است، همچنین قرار است در سال جاری ۲ هزار هکتار مالچ پاشی صورت گیرد ضمن اینکه در این منطقه ۲۵۰۰ هکتار نهال کاری نیز انجام شده است.

,

رجبی زاده با اشاره به اینکه حوزه آبخیز شمال استان ۱۰ و نیم میلیون هکتار است ، اذعان داشت: در یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار آن سازه آبخیزداری ایجاد شده و با این کار سالانه ۳۶۰ میلیون مترمکعب آب مدیریت شده و ۹۸ میلیون متر سالانه نفوذ آب به سفره های زیرزمینی وجود دارد.

,

مدیرکل منابع طبیعی خاطرنشان کرد: سالانه ۲۳ میلیارد مترمکعب بارندگی در استان کرمان صورت می پذیرد که ۷۰ درصد آن تبخیر و ۳ میلیارد مترمکعب تبدیل به روان آب می شود که سعی داریم آنها را مدیریت کنیم.

,

علت تصرف اراضی ملی شوراهای اسلامی روستاها هستند

, علت تصرف اراضی ملی شوراهای اسلامی روستاها هستند,

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با تصرف اراضی ملی اذعان داشت: علت تصرف اراضی ملی شوراهای اسلامی روستاها بودند زیرا برای آنان سند محلی اعطا و بخشداری ها پرونانه صادر می کردند.

,

,

, ,

کشاورز خاطی به علت آتش زدن مزرعه باعث آتش سوزی جنگل کوه شاه شد

,

رجبی زاده در رابطه آتش سوزی کوه شاه بافت به خبرنگار راه آرمان گفت : طبق گفته شواهد عینی این آتش سوزی از یک مزرعه شروع شده بود و همان روز با دستور دادستانی و پی گیری منابع طبیقی عامل دستگیر و پرونده ای در این زمینه تشکیل و به پاسگاه منطقه برای تحقیقات و بررسی بیشتر فرستاده شدو قرار است این پرونده به دادسرا ارجاع داده شود.

,

وی عنوان کرد: متاسفانه کشاورز برای آتش زدن کاه و کلش مزرعه و وزش باد آن را به سمت جنگل هدایت نموده که باعث این آتش سوزی شده است.

,

,

, ,

پروژه هتل بام کرمان در حال حاضر متوقف شده است

, پروژه هتل بام کرمان در حال حاضر متوقف شده است,

سپس مرجان شاکری مدیرکل محیط زیست استان کرمان در پاسخ به خبرنگار راه آرمان در رابطه با اینکه در سال 94 نامه ای از طرف این اداره کل به شهرداری با مضمون گذاشتن 10 شرط برای اجرای صحیح این پروژه ارسال شده که متاسفانه برخی از شروط آن اجرایی نشده که هیچ بلکه باعث تخریب درختان پایین کوه و آلودگی زیست محیطی شده است، گفت: هتل ها و گردشگری در کرمان دارای کد بندی هستند و ما در صورتی می توانیم با این پروژه مخالفت کنیم که با نظریه ما همخوانی نداشته باشد بنابراین این هتل در چهارمحدوده مشخصه ما قرار ندارد و در حال حاضر متوقف شده است.

,

100 میلیارد تومان بودجه برای مبارزه با گردو غبار به استان کرمان اختصاص یافت

, 100 میلیارد تومان بودجه برای مبارزه با گردو غبار به استان کرمان اختصاص یافت,

مدیرکل محیط زیست استان کرمان همچنین در پاسخ سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر راهکارهای این اداره کل برای از بین بردن ریزگردهای استان اظهار داشت: سند جامع گرد و غبار تهیه و در شورای برنامه ریزی استان نیز مصوب شده است که در این جلسه دکتر فدایی استاندار و رودری سازمان برنامه و بودجه زحمات زیادی دراین رابطه متحمل شدند.

,

وی گفت : در سال جاری بودجه 100 میلیون یورویی از صندوق توسعه کشور با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با گرد وغبار در سطح کشور اختصاص داده شد که از این رقم با پی گیری های استانداری و سازمان برنامه و بودجه رایزنی و اهمیت و پی گیری های برنامه ها را در استان کرمان متذکر شدند و مبلغ 100 میلیارد تومان به استان کرمان اختصاص یافت که قرار شد در شمال استان کرمان دو هزار هکتار و در قسمت جنوب 4 هزار هکتار نسبت به کاشت گونه گیاهی اقدام شود.

,

شاکری خاطرنشان کرد: علاوه بر این دستگاه هایی که زیربط با گردو غبار هستند نیز می توانند از این بودجه منتفع شوند از جمله محیط زیست می تواند ایستگاه های پایش گرد و غبار را افزایش دهد و یا برای دستگاه هایی که برای داده و اطلاعات خریداری می کند و همینطور شرکت آب منطقه ای برای برنامه های خودش از این بودجه منتفع خواهند شد.

,

مدیرکل محیط زیست استان کرمان افزود: اما یک برنامه 5 ساله هم تدوین شده مبنی بر این که در طی این 5 سال چه کارهایی انجام دهیم که انشاالله بتوانیم شاهد بهتر شدن وضعیت گردو غبار باشیم چون گرد و غبار در استان کرمان نسبت به استان های دیگر نوپا است و می شود از همین ابتدا با آن برخورد کرد.

,

وی بیان کرد: گردو غبار های استان متاثر از چند حوزه است که این کانونهای گردو غبار مورد بازنگری و شناسایی شده که بزودی برنامه تدوین در رابطه با اطلاعات و دیتا بیسا به استانها دیگر نیز ابلاغ خواهد شد.

,

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه