اخبار داغ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد مطرح کرد:

ساخت 150 واحد مسکونی برای محرومان در بروجرد

ساخت 150 واحد مسکونی برای محرومان در بروجرد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: ۱۵۰ منزل مسکونی در راستای محرومیت زدایی در بروجرد ساخته و بهسازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک سرهنگ مجید سوری در نشست خبری با خبرنگاران که در دفتر فرماندهی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیج سازندگی، محرومیت زدایی است که در این راستا طی یک سال گذشته با کمک گروه های جهادی ۱۵۰ منزل مسکونی برای محرومان این شهرستان بهسازی و ساخته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی افزود: تهیه مسکن، ایجاد اشتغال، درمان، جهیزیه، مسجد، مدرسه و کمک به بازماندگان از تحصیل از اقدامات نیروهای جهادی است که در این راستا در همه حوزه ها و پایگاه های مقاومت کمیته های خدمات رسان تشکیل و نیروهای جهادی با حضور در پایگاه ها و حوزه ها در راستای محرومیت زدایی گام برمی‌دارند.

,

 

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۴۰ منزل مسکونی با همکاری بهزیستی و کمیته امداد در دست ساخت است؛ همچنین خانواده های نیازمند شناسایی و طی یکسال گذشته بیش از ۲۰ هزار بسته حمایتی به این خانواده ها تحویل داده شده است.

,

 

,

وی با اشاره به اهداف بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: محرومیت زدایی از اهداف اصلی بسیج سازندگی است و منفعت عمومی خصوصا در مناطق محروم را مد نظر داریم که در این راستا جهادگران و خیرین برای انجام کارهای خیر در پایگاه ها جهادی فعالیت می کنند که کمیته امداد نیز در انجام این فعالیت ها همکاری لازم را دارد.

,

 

,

سوری گفت: در راستای مهارت آموزی به ۴۰۰۰ نفر در حاشیه شهر و روستاها آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شده است تا با کسب مهارت بهتر جذب بازار کار شوند‌؛ طی یک سال گذشته بالغ بر ۱۰۰۰ قلم کالای مورد نیاز منزل برای محرومان تهیه و به آنها اهدا شده است که تامین این کالاها از دیگر اقدامات بسیج بوده است.

,

 

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد با اشاره به اهدای ۲۰۰ جهیزیه به نوعروسان نیازمند افزود: در پایگاه ها و حوزه ها با کمک خیرین ۲۰۰ جهیزیه تهیه و به نوعروسان نیازمند اهدا شده است.

,

 

,

وی بیان کرد: در بحث درمان نیز کارت های درمانی برای نیازمندان تهیه شده که با داشتن این کارت ها ۱۰ تا ۵۰ درصد تخفیف در مراکز درمانی دریافت می کنند و طی یکسال گذشته به بیش از ۳۰۰ نفر خدمات درمانی ارائه شده است.

,

 

,

سوری ارائه خدمات به بازماندگان از تحصیل را از دیگر برنامه های بسیج و سپاه برشمرد و گفت: تلاش شده تا هیچ دانش آموز نیازمندی به دلیل مشکلات مالی از تحصیل بازنماند که در این راستا ۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته و خدمات لازم را برای ادامه تحصیل دریافت می کنند.

,

 

,

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات محرومان بیکاری و نبود شغل است که طی یک سال گذشته برای ۲۰۰ نفر از جویندگان کار اشتغال ایجاد شده است؛ تعمیر و ساخت ۲۰ مسجد، ساخت سه مدرسه و تعمیر ۱۲ مدرسه، ایجاد ۱۰ کتابخانه، ۱۵۰۰ متر کانال آب کشاورزی در پنج روستا از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است.

,

 

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد عنوان کرد: کانال های آب کشاورزی در سه روستای دیگر در دست انجام است؛ امسال طرح بسیج همگام با کشاورز در بروجرد آغاز شده و قرار است در ارتقای بهره وری ‌و افزایش تولید در محصولات کشاورزی مانند گندم این برنامه اجرا شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه