اخبار داغ

ماجرای گذشت خانواده «میترا استاد» از نجفی در ازای دریافت ۱۰ میلیارد تومان چه بود؟

ماجرای گذشت خانواده «میترا استاد» از نجفی در ازای دریافت ۱۰ میلیارد تومان چه بود؟
بعد از پایان رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی در دادگاه، حکم متهم سه‌شنبه (هشتم مرداد) صادر می‌شود و باید دید که آیا خانواده مقتول رضایت می‌دهند یا خیر.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خردادماه سال جاری بود که خبر قتل میترا استاد (همسر دوم محمدعلی نجفی) در رسانه‌ها پیچید. داستان ازاین‌قرار بود که شهردار پیشین تهران به دلیل اختلافات خانوادگی میترا استاد را در منزلش در منطقه سعادت‌آباد تهران به قتل می‌رساند و در همان دقایق ابتدایی بعد از وقوع این قتل، مأموران پلیس آگاهی در صحنه حاضر می‌شوند و علاوه بر بررسی محل وقوع قتل، پنج پوکه را در حمام منزل مذکور پیدا می‌کنند که حکایت از شلیک پنج گلوله در این حادثه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در همان ساعات بود که برخی از خبرها حکایت از این داشت که خود محمدعلی نجفی همسر خود را به ضرب گلوله کشته است. موضوعی که با مراجعه شهردار پیشین تهران در عصر همان روز به پلیس آگاهی و اعتراف به قتل میترا استاد به حقیقت تبدیل شد.

,

این پرونده به دلیل حساسیت و اینکه جامعه را ملتهب کرده بود جزء پرونده‌های ویژه دستگاه قضائی قرار گرفت، به‌طوری‌که بعد از تحقیقات ابتدایی در دادسرا، کیفرخواست این متهم در اسرع وقت از سوی دادستانی تهران صادر شد.

,

بر اساس این گزارش، علی القاصی‌مهر، دادستان تهران در تاریخ ۱۳ خرداد سال جاری از صدور کیفرخواست محمدعلی نجفی خبر داد و گفت: با توجه به تکمیل تحقیقات در پرونده اتهامی آقای محمدعلی نجفی دایر بر قتل عمد خانم میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیر فوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نامبرده، پرونده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شد.

,

وی اظهار کرد: پرونده مطروحه از جهت قانونی یک پرونده قتل خانوادگی محسوب می‌شود.

,

بعد از صدور کیفرخواست و تعیین وقت دادگاه برای رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی، سه جلسه دادگاه وی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. در این دادگاه علاوه بر دفاعیات متهم، وکلای طرفین و شاهدان و کارشناسان حاضر در جلسه مطالبی را مطرح و ختم جلسه اعلام شد. طبق قانون بعد از اتمام جلسات دادگاه، حداکثر تا ۷ روز باید حکم متهم اعلام شود و بر اساس اعلام روابط‌عمومی قوه قضائیه، حکم محمدعلی نجفی سه‌شنبه (هشتم مردادماه) از سوی غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا اعلام خواهد شد.

,

اما موضوعی که بعد از اعلام ختم جلسه رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی مطرح شد، بحث رضایت خانواده مقتول بود و حتی در این رابطه حرف‌وحدیث‌هایی مبنی بر رضایت خانواده مقتول در ازای دریافت ۱۰ میلیارد تومان در فضای مجازی پیچید. موضوعی که برادر میترا استاد آن را تکذیب کرده و اعلام کرده است که ما به‌دنبال قصاص شهردار پیشین تهران هستیم.

,

در این رابطه مسعود استاد (برادر میترا استاد) در پستی که ساعت ۲ بامداد دوشنبه (هفتم مردادماه) در اینستاگرامش منتشر کرد، نوشت:

,

«به نام آن که تن را نور جان داد

,

خرد را سوی دانایی عنان داد

,

همیشه بر این باور بودم که رسانه‌ها منعکس‌کننده حقیقت‌اند و می‌بایست از لسان آن‌ها از واقعیات باخبر شد اما حالا ایمان دارم که خواننده باید علم لدنی [داشته باشد] یا علم غیب بداند تا سره از ناسره اخبار برخی از رسانه‌ها را تشخیص دهد.

,

لحظاتی قبل، برخی از کانال‌های تلگرامی خبر کذبی مبنی بر مذاکره این‌جانب و آقای نجفی در جلسه دادرسی با موضوع مصالحه در ازای مبلغ ۱۰ میلیارد تومان منتشر کردند. هم‌اکنون ضمن تکذیب هر نوع مذاکره در این خصوص با آقای نجفی یا هر شخصی از سوی ایشان به اطلاع این قبیل رسانه‌ها می‌رسانم:

,

اولاً: انصافاً زیبنده نیست برای جذب مخاطب به هر ریسمانی چنگ بزنید و از عوالم خیالات خویش برای آن‌ها خبرسازی کنید.

,

ثانیاً: با یادآوری ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی، قدر مسلّم این حق برای بنده و خانواده محفوظ است که در اولین فرصت از منتشرکنندگان این اخبار ناصواب شکایت کنیم.

,

ثالثاً: اگر کفر نباشد، شاید بهتر بود که حکیم خیام، جای آن رباعی مشهورش، خطاب به شما عالمان غیب می‌فرمود: اسرار ازل را فقط تو دانی و نه من ... »

,

بر اساس این گزارش، باید منتظر ماند و دید که اولاً حکم محمدعلی نجفی چیست و بعد باید ببینیم که خانواده مقتول درباره محمدعلی نجفی گذشت می‌کند یا خیر؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه