اخبار داغ

استاندار مازندران مطرح کرد

پیشنهاد انعقاد سه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی به سفیر اتریش

پیشنهاد انعقاد سه تفاهم‌نامه خواهرخواندگی به سفیر اتریش
استاندار مازندران گفت: پیشنهاد سه خواهر خواندگی در حوزه گردشگری بین رامسر و اتریش، حوزه مرکزی و صنعت بین آمل و یکی از شهرهای شرق مازندران در حوزه کشاورزی با اتریش داده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، احمد حسین زادگان امشب در نشست مشترک اقتصادی با محور توسعه گردشگری که با حضور سفیر اتریش در فرمانداری رامسر برگزار شد اظهار کرد: مازندران به عنوان استان شمالی و ساحلی دارای مهمترین ویژگی، جذابیت های طبیعی در بخش گردشگری و تامین مواد غذایی در کشور است و در ۱۵ محصول مانند برنج و کیوی رتبه اول کشور را دارد.

وی با اشاره به سه بندر فعال، سه فرودگاه در استان افزود: یکی از ویژگی هایی حوزه شرق استان، محورهای کشاورزی و صنعتی و غرب استان به عنوان کانون گردشگری طبیعی است و در حوزه گردشگری و میراثی آثار باستانی متعددی دارد.

استاندار مازندران ادامه داد: فیل ماهی، ازون برون و انواع ماهی ها مختص دریای خزر است که تولید خاویار طلایی و خاویار سیاه در آن رونق دارد و اولویت مناطق غرب استان گردشگری است و یکی از زمینه های مشترک با کشور اتریش، استفاده از ظرفیت فرودگاه در قالب تورهای مشخص خواهد بود.

حسین زادگان با اظهار اینکه در زمینه پژوهش و ارتباطات، دانشگاه های مازندران، علوم و فنون و کشاورزی جزو رتبه های برتر دانشگاه های کشور است که ارتباط خوبی بین دو کشور می توان برقرار کرد گفت: یکی از مشکلات، تعهدات برجام و مشکلاتی که توسط آمریکا ایجاد شده است و می توان از طریق تهاطر از موانع عبور کرد.

استاندار مازندران ادامه داد: در حوزه های دامی، شیلاتی و پرورش ماهی در قفس و تولید محصولات کشاورزی و عسل در استان مازندران می توان استفاده مشترک کرد و استان مازندران به لحاظ استعدادها و زیر ساخت های ورزشی بهترین و برخوردارترین استادیوم ها را دارد و ارتباط خوبی می توانیم در حوزه ورزشی با کشور اتریش داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه مرکز دائمی کنوانسیون تالابها در رامسر قرار دارد و کشور اتریش عضو این کنوانسیون است افزود: پیشنهاد سه خواهر خواندگی در حوزه گردشگری بین رامسر و اتریش، حوزه مرکزی و صنعت بین شهرستان آمل و یکی از شهرهای شرق مازندران در حوزه کشاورزی با اتریش را داریم.

حسین زادگان تصریح کرد: کشور اتریش در بین کشورهای اروپایی کشور فرهنگی خطاب می شود و می توان ارتباط خوبی در این زمینه برقرار کرد، همچنین از ارتباطات و مواضع خوب کشور اتریش از زمان امیر کبیر تاکنون با ایران تشکر می کنم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه